Jag HATAR Nordea!

Enya

Trådstartare
Avskyn för den banken går inte att beskriva. Jag får in min lön på den annars hade jag givit upp den för länge sedan. Jag har låst burken och ska låsa upp den genom att använda bankid. När jag loggar in ska det stå "hantera pin" men det gör ju för ... inte det eftersom den är kopplad till swedbanken. JAG BLIR TOKIG och sliter snart mitt hår!!!!! Hur fasen ska jag få ordning på skiten när det inte funkar? Hur fasen kan en bank vara så in i... blåst?!:mad:

"Har du frågor kontakta din bank" står det på pappret med min 8 siffriga kod- men det HAR jag gjort och fick till svar "detta får du göra själv". Jamen för bövelen, jag kan ju inte!:arghh::arghh:

De senaste månaderna har jag gått till min bank, tagit ut pengarna och gått till swedbank och satt in mina pengar direkt. Jag betalar alltså varje månad för något jag inte ens KAN använda för att de ska vara så in i bombens krångliga!:banghead:

Jag har ingen aning om det finns nåt nordeakontor i den här staden och om det ens finns kommer de ju inte förstå mig i alla fall så det är inte lönt att gå dit!

Någon som kan stilla min vrålilska och hjälpa mig få ordning på skiten? :cry: Innan jag stryper datorn med sladden helst! :rage:
 
Ingen hjälp nu ikväll, men varför ber du inte lönekontoret att det sätter in dina pengar direkt på Sewdbank? :confused:
Varje gång jag bytt bank har lönekontoret fått det nya kontonumret av mig så pengarna kommer direkt in dit istället. :idea:
 
Har du flera e-leg nedladdade på datorn, ett för Swedbank och ett för Nordea?
Vad är burken som är låst, datorn?
 
Man kan logga in på nordea med dosa också, om du inte bara byter bank. Det är ju inget måste att använda tjänster man inte är nöjd med.
 
Jamen att byta bank hjälper inte mig NU och jag får inte mer lön förutom denna gången från jobbet så jag skiter i banken sen.

Burken är dosan, som jag låst. Jag har fått pukkoden men det funkar ju inte! Nej, jag har bara ett bank id och det är swedbanks. Ingen har talat om för mig att jag måste ha från nordea så jag har inte behövt något annat. Men hur ska jag annars låsa upp om jag inte har det?

Det är alltså dosen jag har låst och dosan jag använder för att logga in på internetbanken.
 
Jo, jag ska klicka på mitt namn och så ska det stå hantera pin. Det gör ju inte det eftersom jag inte har bankid för den banken.

Jag fattar inte hur banken funkar. Jag kan inte skaffa annat inloggningsvis om jagi nte kommer in på internetbanken och dit kommer jag inte för jag har låst dosan. Så bakvänt!
 
Om du kommer in på swedbank.
Logga in Fixa mobilt bank id.
Logga in på Nordea med mobilt bank id.
Problem löst.
 
Jo, jag ska klicka på mitt namn och så ska det stå hantera pin. Det gör ju inte det eftersom jag inte har bankid för den banken.

Jag fattar inte hur banken funkar. Jag kan inte skaffa annat inloggningsvis om jagi nte kommer in på internetbanken och dit kommer jag inte för jag har låst dosan. Så bakvänt!

Mysko... I beskrivningen låter det som det inte alls behövs något mer än själva säkerhetsprogrammet.

Har du senaste versionen av programmet, och drivrutinerna för dosan installerade?
 
Ja senaste versionen och installerade drivrutiner har jag nyss fixat. :arghh:

Om jag fixar mobilt bankid, kan jag ha kvar det jag har eller krånglar jag till nåt på swedbank då?

Jag tycker om swedbank, swedbank är BRA!!!:love:
 
Ja senaste versionen och installerade drivrutiner har jag nyss fixat. :arghh:

Om jag fixar mobilt bankid, kan jag ha kvar det jag har eller krånglar jag till nåt på swedbank då?

Jag tycker om swedbank, swedbank är BRA!!!:love:
Mobilt bank id är inte knutet till swebank bara. JAg loggar in på sparbankenöresund, swedbank, avanza med mitt mobil bank id. Och fler tjänster därtill. Blev dock sur på swedbank för dom inte hade vanligt bankid på fil. Som jag vanligen använder. Men mobil bank idet är najs att ha i allfall. =) Så bör inte krångla till något då det inte är swedbanks per se. Men du måste gå via en sådan tjänst för verifiera att du är du så att säga.

Lycka till
 
Aha! Men jag har ju bankid på fil, varför kunde inte du få det?

Jag som varit så emot mobilt bankid :meh: Jag är för omodern för sånt, för gammal och oteknisk och och..och ... fan har inga fler ursäkter att komma med nu. :p

Men om mobilt bankid funkar varför funkar inte bankid på fil att logga in med då?
 
Aha! Men jag har ju bankid på fil, varför kunde inte du få det?

Jag som varit så emot mobilt bankid :meh: Jag är för omodern för sånt, för gammal och oteknisk och och..och ... fan har inga fler ursäkter att komma med nu. :p

Men om mobilt bankid funkar varför funkar inte bankid på fil att logga in med då?
Handlar om banken valt att implementera den technologin eller inte. Tydligen verkar både nordea och swedbank emot att använda bankid på fil. Sen kan det väl tillviss del också vara som så att bankid på fil är lite osäkrare än mobilt bankid. Då i mobilt bankid fallet är det 2 helt olika enheter oftast med två helt olika nätverk / operatörer som gör en inloggning tillsammans och på så sätt blir lite säkrare än när samma dator samma nätverk samma operatör gör en inloggning.
 
Tack, jag ska gå till swedbanks sida, de funkar i alla fall. Och efter den här lönen ska jag aldrig mera använda nordea! De bara krånglar för mig!
 
Håller med att Nordea är hopplösa, råkade spärra mitt kort, skrev fel kod tre gånger och sedan var the kört. Måste beställa ny PUK kod och personen jag pratade med på kundtjänst meddelade att jag inte kunde ta ut pengar i bankomat eller handla med kort eftersom kortet var spärrat, men kollade sedan på deras hemsida och nä det stämmer inte alls, kortet är bara spärrat för kortläsaren :banghead: ringde till kundtjänst igen, och jodå det stämde helt. Hur utbildar Nordea sin kundtjänst???
 
Jag har bank-id på fil och kan logga in med det överallt (a-kassa, arbetsförmedling, försäkringskassan, mina vårdkontakter, skatteverket osv osv), det är ju inte knutet till nån sida på så vis, men eftersom jag kollar konton, flyttar över pengar mellan bankerna, betalar räkningar osv mest via mobilen så använder jag mobilt bank-id till det och bankdosorna för att logga in via dator på mina konton. ETT mobilt bank-id funkar att använda oavsett var man loggar in med det liksom.. Det jag inte förstår är varför har du låst bankdosan?
 
En bankdosa för nordea och en bankdosa till swedbank har jag alltså + bank-id på fil i datorn och mobilt bank-id på mobilen. Funkar väldigt smidigt för det jag använder respektive till.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 523
Senast: nejlica
·
Äldre Är jättenervös att ca 12000 kr har "försvunnit" från min sambos konto i Swedbank... :nailbiting: Bakgrund: Sambon är normalt kund i en...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 561
Senast: Trani
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 182
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 395
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp