Bukefalos 28 år!

Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Underbar (fast kanske i färg och utan tomte) http://www.lenafurberg.com/shiresnow.html


Och även om du inte påverkar färger så önskar jag mer jordnära/klassiska färger, inte rosa/ljusblått och neonaktiga. Så att det passar på vuxna bättre, eller helt enkelt inte ser så tacky ut.

Jag bara älskar dina bilder! Nästan synd att man är för gammal för att ha hästplanscher på väggarna. Kanske får beställa ett porträtt istället!

Håller med, helt och hållet. :bow:
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Det du sannolikt menar med "klassiska"färger bör tas med en nypa salt....

För när dessa tyger tillverkades för en sådär 3-600 år sedan såg inte färgerna ut som dom gör idag efter århundraden av solljus och luftens syre-angrepp.

När dessa tyger tillverkades var färgerna starka och mustiga.
Varför ?
Därför att om man skulle märkas inom sociteten kunde man bara göra det med att överglänsa så många som möjligt så länge som möjligt.
Så var inte kläderna tillverkade med extra starka färger syntes man inte i mängden av alla andra med kläder i fantasifulla färger och snitt....
Jämför med exempelvis påfåglarna...
Och eftersom dessa kläder ALDRIG tvättades måste ju även färgen lysa igenom många lager av smuts....
Och det klarade aldrig dom "bleka" färgerna som vissa idag kallar för "klassiska".....

Så ursprunget till dom färger vi idag kallar creme och vanilj, kommer från vita tyger som aldrig blivit tvättade utan efter en lång tids använde antog just färgerna creme och vanilj.....

För det vet väl alla hästintresserade hur färgen isabell fick sitt namn ? ? ?

Slut på dagens historielektion ,)

Åter till orginaltråden..... :D
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Har inte orkat läsa igenom alla svar, men "hejar" på er :D Btw så är alla söta "häst" saker i ponny storlek...
Vet inte om det var "äkta" lenafuberg teckning men en häst på "vår" ridskola hade ett cerise schbrak med en broderad häst och hästen var "ritad" med LF "stil"
Hoppas det snart kommer LF grejjor åt stora hästar också :D
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

*kl*

Jag hoppas precis som många andra att schabraken i stl Full kommer i dressyrmodell och i färger som är mer neutrala än de som finns nu.
:D
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Vill börja med att säga att detta är halvt skämtsamt halvt allvarligt.

I nya katalogen finns en hel del grejer med Lena Furberg hästar i brodyren. Självklart är dessa bara för ponny.

Jag, 40+ med stor häst, läste Min Häst från första numret och ÄLSKAR Lena Furbergs teckningar. Jag vågar lova att jag inte är den enda vuxna personen som läst serierna, dyrkat teckningarna och står här och glatt skulle köpt schabrak, fleece täcken, skrittäcken etc med LF brodyr.

Problemet är att min häst drar Full på grimmor och inte Cob (som är det största), han drar 145 - 155 i täcken och där finns max 135. Ponny på schabraken och inte full.

Jag känner mig helt och totalt åldersdiskriminerad av dom.:devil:

Funderar på att dra igång ett upprop med underskrifter att H**ks skall släppa dylika varor i storlekar som passar större hästar.

Är jag ensam om att känna mig diskriminerad?
Kan vi samtidigt göra en lista där de börjar ha saker för de minsta ryttarna också, inte bara hjälm och syntetsadeln?
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Då dyker jag oxå in :D Saker med LF som inte är så flickigt...Mer saker till småpojkar TACK:bow:
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Precis men med saker för de under 6,7 år. Typ redan från de är 2 år. Hjälm och sadelputa har de, men ridstövlar etc? Barnen bör ju lära sig redan från början. Vet från min lilla dotter, hon har verkligen lärt sig hur saker och ting ska göras innan man får rida etc.
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

*kl*

Måste bara tipsa om att det nu finns vintertäcket med Lena Furberg-hästar på ända upp till 155 cm.

:love: :love: :love:

P.s. Nu finns det ett matchande ridtäcke också......
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Kan man på något sätt rationalisera att man behöver fem ridtäcken till en ponny? :angel: Han vill ha ett grönt med Furbergmotiv, han sa det ;)
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Klart du kan. Jag har fler än så. Många fler än så. (Visserligen fler ponnyer också men det är sekundärt. Keso är ju bara ett år, han har ändå inga täcken :p )
 
Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

*kl*

Måste bara tipsa om att det nu finns vintertäcket med Lena Furberg-hästar på ända upp till 155 cm.

:love: :love: :love:

P.s. Nu finns det ett matchande ridtäcke också......

Dom har funnits i butik sen tidigt i våras!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Ridskoleryttare
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp