Bukefalos 28 år!

"Jag kan inte sova....."

taccotad

Trådstartare
"Jag måste kissa"
"Jag hörde nåt ljud"
"Varför måste man sova?"
"Varför är ni uppe?"
"Jag vill vara uppe för jag tycker så mycket om dig mamma, det är därför jag vill vara hos dig"
"Jag har ont i halsen"
"Behöver bajsa"
"Min mage är hungrig"
"Jag visste inte att man skulle ligga kvar i sängen, det är sånt man måste lära sig när man är barn"
"Jag mår nog inte så bra, ibland är det så när man är 4 år gammal."
"Jag är ju faktiskt 4 år gammal så jag tycker att jag borde få vara uppe till kl tio"


osv osv osv

Några superbra tips? Det här börjar bli ohållbart känns det som då det lätt drar ut rätt rejält på tiden. Han kan lätt ligga vaken i flera timmar även om han inte är uppe och springer, men har han bestämt sig för att inte sova så är det bara så.

Vi kör samma som vi alltid gjort, tandborstning, toaletten, läsa bok, godnatt. Kommer han upp följer vi med tillbaka till sängen. Oftast somnar han själv men ibland blir det att man sätter sig där tillslut fast det betyder inte att han somnar fort, men han går iaf inte upp.
 
Sv: "Jag kan inte sova....."

Vi har kört med att hon dels måste försöka sover och har hon inte somnat efter en stund får hon komma ner. Men det som funkar bäst är att svara "du ska sova nu" när hon börjar tjabba. Inte gå in till henne utan bara ropa det till henne... Fast nu är kl halv tio och gissa vem som skulle lagt sig för två timmar sen men sitter här och ritar...

/Aia
 
Sv: "Jag kan inte sova....."

Hur länge har det pågått? Jag hade nog fortsatt som vanligt-till slut förstår de att det inte är lönt. Dvs, säg att det är dags att sova, lägg dig i din säng och försök att ligga stilla och blunda.
 
Sv: "Jag kan inte sova....."

Har ni provat med talbok, min yngre bror hade jätte svårt att somna när han var liten. Ofta var han lite rädd och osäker. Då körde mamma så att hon satte på ett talbok och gick ut ur rummet detta fick honom att slappna av och somna. Om jag inte mins fel så övertygade mamma honom om att man hörde bättre om man blundade.
 
Sv: "Jag kan inte sova....."

Detta har bara pågått 2-3 veckor tror jag. Var väl mitt fel från början för det var en kväll han saknade sig pappa som jobbade länge. Så efter en stund fick han komma upp och sitta hos mig i soffan till hans pappa kom hem. Efter det vill han ju göra det varje kväll.

Ja talböcker har vi men han vill absolut inte lyssna på nån sån. Eller jo, om vi sitter med och tittar i en bok samtidigt. Men jag ska försöka övertala honom att iaf testa.

Ja alltså det vi gör är att säga åt honom att gå och lägga sig men oftast står han bara och stampar när man säger åt honom så man måste styra tillbaka honom in på rummet. Jag TROR och HOPPAS att detta lugnar sig snart. Men det är så frustrerande!!! Dessutom är han inte den trötta typen, han har aldrig råkat somna i soffan när vi tittar på tv, somnar ytterst sällan i bilen... vill han hålla sig vaken gör han det oavsett om han ligge ri soffan och tittar på tv eller ligger i sängen.
Men även om han har svårt att somna så går det knappast lättare när han är uppe och springer, går fortast om han ligger stilla i sängen ju....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Takire
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Har skrivit om det i VGV-tråden någon gång och känner att jag skulle behöva några goda råd. Dottern har börjat nypas, när hon ska sova...
Svar
8
· Visningar
1 512
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel
Dagbok Har varit igång hela kvällen och min hjärna är uppe i varv, så kan inte somna... Så blir det för mig ibland. Velar nu mellan att ligga...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp