Jag kan inte vara hemma!!

Jag har både gardiner, rullgardiner och persinenner (inte jag som satt in allt) men drar inte ner eller för nått. Sover lika bra när det är ljust som när det är mörkt.
 
Jag har både gardiner, rullgardiner och persinenner (inte jag som satt in allt) men drar inte ner eller för nått. Sover lika bra när det är ljust som när det är mörkt.

Oj, nej, det gör inte jag. Vill ha en mörk rullgardin. Det behöver inte vara kolmörkt i rummet, men något sånär. Om sovrummet är på bottenvåningen tycker jag även att det är kusligt att sova utan att ha något som täcker för fönstret... :o
 
Men har du inget sätt att dra för/rulla ner alls :confused: ? Inte när du sover heller? Blir det inte jätteljust i rummet då?

Jag har inte heller några gardiner i sovrummet, att det blir jätteljust är poängen. Jag gillar inte att vakna i mörker utan att kunna se ut, känns instängt och klaustrofobiskt.
 
Har du möjlighet att sätta upp lamellgardiner? De behöver man ju inte dra åt sidan utan kan bara öppna när det inte är så soligt.
Eller motor med fjärr till gardinen kanske? :D
 
Har du möjlighet att sätta upp lamellgardiner? De behöver man ju inte dra åt sidan utan kan bara öppna när det inte är så soligt.
Eller motor med fjärr till gardinen kanske? :D


Jag tänkte skaffa lamellgardiner först, behöver specialbeställa sådana och hade två olika firmor ute som mätte och planerade. Fick en offert som skulle sluta på 11.000:- för ETT jävla fönster. Tack och hej leverpastej, sade jag :grin:
 
Men har du inget sätt att dra för/rulla ner alls :confused: ? Inte när du sover heller? Blir det inte jätteljust i rummet då?

Nope, inget alls! Och ja, det blir väldigt ljust, men jag sover ändå :p Vid nödfall har jag en stång över sängen som jag kan hänga något mörkläggande över!
 
Om du fäster en lång pinne längst upp i första gardinöglan (eller hur du nu har det) så kan du använda den för att dra gardinen åt sidan.
Annars tror jag tipset om två gardinstänger är bäst..
 
Fick ett par mörka extra långa gardiner av mormor som jag nu satt upp och dragit för (gick efter lite klättrande på bord+stol :p). De räcker inte ända ned men det kanske hjälper lite under morgondagen i alla fall!
 
Jag förstår dig, det blir plågsamt varmt nu...

Som tur är bor jag i hus och har en luftvärmepump som även kan kyla, annars hade det varit kört för mig.

Du har fått bra tips i tråden redan, men stäng fönstren och mörklägg under dagen, vädra och öppna upp under natten. Köp en fläkt. Ät glass. Duscha av fötterna i svalt vatten. Sval och fuktig disktrasa på kroppen = :love:
 
Lagg en fuktig kall handduk i nacken, som en halsduk. Det kyler ner kroppen snabbast. :)
Jag blöter ett helt lakan, som jag sedan har över mig när jag ska sova( och även på dagen, när det varit som varmast).:)

@LindgrenV Vad bra att du fått upp en gardin! Jag(som älskar ljus och drar mig in i det sista att ha fördraget på dagen) har på sistone alltid fördraget i sovrummet, som vetter mot öst, dagtid.
 
Urk vad jobbigt det låter! Jag hade lite samma situation i fjol. 38 grader varmt ute och rum med två stora fönster utan gardiner. Nödlösningen när det var som varmast blev att blöta ner handdukar i kallvatten, vrida ur och använda dem som täcke nattetid. Blir lite fuktigt i sängen men gud så skönt!

Hoppas att du hittar en lösning som fungerar för dig!
 
Skaffa ett kraftigare ty, helst mörkläggningsgardiner men dom är dyra. Antar att du får klippa till tyget för att passa in eftersom det inte bara är att hänga upp. Sy fast någon form av små krokar i tygets sidor, så tätt och många det krävs för att hålla tyget sträckt.. Sen skruvar du i skruvar i fönsterkarmarna och krokar fast tyget.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp