Jag och BARNET ska till Götlaborg!

Mammas

Trådstartare
Ja, jag har lite frågor om det praktiska, nu när jag lämnar den kongliga hufvudstaden...

Går vilken fesk som helst bra som valuta, eller föredras vissa sorter? Går det att växla på Forex när jag kommer dit eller är det bäst att göra innan? Har kontoren fesk inne eller måste det förbeställas?

Tilltalas alla okända Glenn, eller är det Glhenn när jag är osäker på... ja vaddå?

Finns det el, eller ska jag ta med en soldriven mobilladdare?

Jag är ytterst förvirrad! :confused: :confused: Tacksam för hjälp! :bow:
 
Ja, jag har lite frågor om det praktiska, nu när jag lämnar den kongliga hufvudstaden...

Går vilken fesk som helst bra som valuta, eller föredras vissa sorter? Går det att växla på Forex när jag kommer dit eller är det bäst att göra innan? Har kontoren fesk inne eller måste det förbeställas?

Tilltalas alla okända Glenn, eller är det Glhenn när jag är osäker på... ja vaddå?

Finns det el, eller ska jag ta med en soldriven mobilladdare?

Jag är ytterst förvirrad! :confused: :confused: Tacksam för hjälp! :bow:

Makrill fungerar bäst i valuta väg, men du bör även ha några småtorsk tillhands när du tex åker "mitt i vägen tåg" eller mutar dig till inträda i restauranter som serverar svartabörs mat som hamburgare och sallad.

Glenn fungerar bra som tilltal, då alla heter Glenn i Göteborg.

När du är ute i shoppingtagen och kommer till kassan, kom i håg att fråga: Kostar e nått eller? Om kassapersonalen kräver dig på Makrill, svarar du: E du goooo eller, samlar ihop grejerna och går ut med en förnärmad min samtidigt som du mumlar till de du möter på vägen ut: Han/hon elaföhgoou.
 
Glöm för all del inte att öva upp dig på ordvitsar. Alla knepiga situationer går att ordna upp med lite ordvitsar. Hojta till om du vill ha exempel. (dra däremot inte världens absolut sämsta kattskämt om du inte vill bli inspärrad.) Jag testade på Göteborgsträffen. Höll på att bli avvisad.
 
@bumpo Ja, gärna exempel! Mitt enda skämt är att lägga -hen som ändelse på ord. Är det inte ett slags ordvits? Hur är det med Kom nu Ketchup så går vi? Annars är mitt stående skämt detta:

Vet ni vilken som är världens snabbaste bil?
F1-bilen. Den kanske inte är så rolig, men det är sant - den går jättefort! :D

Kommer jag passa in? :o

@Killaloe Röksignaler? Är det inte rökförbud i fishtown menar du? :förvirrad:
 
@bumpo Tack! :love: jag ska säga det så fort jag blir osäker i någon situation! :D Visst är det "the more the merrier" som gäller i antal gånger man drar en ordvits?

Och jag vill också höra!
 
@Mammas

Glöm inte att göteborgare älskar när stockholmare förklarar saker för dem! På bred stockholmska för bästa effekt och gärna på temat "såhär går det till i Riktiga Städer".

Ah, jag kan stanna mitt på centralen när jag kommer och med puttenuttigt tonfall säga "Åh, så pittoreskt!", gör jag mig populär då?

Kanske ta med provexmpel på gafflar och dela ut och visa hur de används? :idea:
 
Ah, jag kan stanna mitt på centralen när jag kommer och med puttenuttigt tonfall säga "Åh, så pittoreskt!", gör jag mig populär då?

Kanske ta med provexmpel på gafflar och dela ut och visa hur de används? :idea:

Absolut! Det är en god idé. Även typ "men var är resten?" funkar. :up:

Du kan ju försöka. Ta inte med nåt avancerat bara. Typ en jojo. Folk blir perplexa.
 
@Mammas det är för att det är ett så fantastiskt dåligt skämt som det är hysteriskt roligt. Jag insåg att jag eventuellt hade klart sämst humor på Göteborgsträffen.

Jag tror att du och jag är i ungefär samma liga när det gäller humor :D

Fast jag brukar hitta på egna och sen skratta jättemycket åt vitsarna, för de är jätteroligt, även om de flesta andra inte håller med :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp