Bukefalos 28 år!

Jag sökte på röda tassar...

N

Nossan

men fick inget napp. Är väl svamp, pevaryl fotpuder borde funka. Träffade en äldre karl som stoppade hundens tassar i vinäger? Han sa att det funka alldeles utmärkt? Va? Någon som provat???
 
Sv: Jag sökte på röda tassar...

Jag körde med pevaryl på ena hunden. Man fick hålla på bra länge men till slut försvann det.
 
Sv: Jag sökte på röda tassar...

men fick inget napp. Är väl svamp, pevaryl fotpuder borde funka. Träffade en äldre karl som stoppade hundens tassar i vinäger? Han sa att det funka alldeles utmärkt? Va? Någon som provat???

Min westiehane får rött skögg+ tassar när det är blött ute (vinter/höst) och det blir ofta bättre på sommaren. Om det ä rlindrigt kan du använda pevaryl, men du lär få hålla på ett tag. Klipp ner pälsen på tassarna så att det blr luftigt och be ventuellt veterinär skriva ut ett recept på en flaska Malaseb som är mycket bättre. Jag är tveksam till vinäger metoden;)

Malaseb låter man verka i tio minuter innan man sköljer ur.
Kom ihåg att vara väldigt noga med att torka tassarna efter utevistelse!
 
Sv: Jag sökte på röda tassar...

Väcker liv i en MYCKET gamal tråd. Dock passar rubriken så bra. Upptäckte just att vovven är väldigt röd i ena tassen, han slickar inte eller något sånt och brydde sig inte alls om när jag vred och vände för att kuna se ordentligt... Vad tror ni kan det vara svamp? Pevaryl salva som tipsas om här eller har ni fler tips?
 
Sv: Jag sökte på röda tassar...

Jag slår ett slag för Atamon som köps i vilken matvarubutik som helst! Används för att förhindra svamp-/jäst-tillväxt vid sylt-/marmelad-tillverkning.

Blanda 50/50 med vatten och bada hundens tassar två-tre ggr/dag och torka sedan noga - gärna med hårtork med låg värme.
Just detta med att hålla tassarna så torra som möjligt är viktigt :)

/Swat
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 283
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Takire
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 600
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 000
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp