Bukefalos 28 år!

"Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jaha så som kvinna måste jag tänka på mitt röstläge eftersom det blir obehagligt att lyssna på mig om jag blir upprörd/uppjagad över någonting. Ja det känns ju...jämställt!?!

Jämställdhetsarbetet går väll ut på att kvinnor skall ha lika värde och möjligheter som män, inte att kvinnor som tar på sig en mansroll skall ha lika värde och möjligheter som män.

Vad har det med jämnställdhet att göra? Många kvinnoröster har mycket diskant och det blir - för mig, kan bara tala ur egen erfarenhet - jobbigt att lyssna på. Jag anser att det inte ger lika.mkt pondus med en pipig röst än en med djupare stämma. Det kan hända att jag delar den uppfattningen med flera. Det har inget med kön att göra, det finns mön med spdana röster men mest kvinnor tror jag iaf.

Efter att ha bott i en lägenhet mellan två krogköer så skär många kvinnliga och rätt så onyktra röster genom märg och ben. På mig, återigen. Varför blunda för det faktum att röstlägena är olika och de mottas olika. Har fortfarande inget med kön att göra.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jag kanske har en udda bekantskapskrets, men av de som jag känner väl är det nästan lika många män som kvinnor som titulerar sig feminister.

Vi delar inte bekantskapskrets men då är min lika udda.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Nja, tycker de skulle valt ett tillfälle när det faktiskt fanns några besökare och inte bara journalisterna och de som jobbade var på plats.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Nja, tycker de skulle valt ett tillfälle när det faktiskt fanns några besökare och inte bara journalisterna och de som jobbade var på plats.


Ja, mer uppmärksamhet hade troligen gett en nyttig och behövlig diskussion som nu troligen tyvärr kommer utebli men som aktion applåderar jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 865
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag bor varannan vecka hos mina föräldrar, alltså har skilda föreldrar. På min mammas vecka så brukar jag va hos pappa typ 2-3 gånger...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: Nahar
·
Relationer Jag har reflekterat över att jag i olika sammanhang ses olika men att vissa saker alltid är dom samma. Jag är inte den som är rädd för...
2
Svar
37
· Visningar
3 649
Senast: Tranan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har 7,5 månad gått på jobbet där jag är och jag håller på och avslutar. Det är de snabbaste månaderna i mitt liv, herregud vad fort...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp