Bukefalos 28 år!

"Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Nebraska

Trådstartare
Så säger vår sk. jämställdhetsminister Maria Arnholm. Herregud, hur kunde hon glömma kåt och tacksam??
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jo, det är klart jag är arg. Men jag tror att det är viktigt att ha ett gott humör för att kunna hantera de här frågorna. ... Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist. Min drivkraft är den glädje jag får av att vara med och påverka så att mänskligheten kan fungera väl tillsammans.

... sa hon. Och satt i sitt sammanhang kan jag tycka att det är ett rimligt uttalande.

Man lyssnar bättre om man är på gott humör.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

... sa hon. Och satt i sitt sammanhang kan jag tycka att det är ett rimligt uttalande.

Man lyssnar bättre om man är på gott humör.


Håller med....dessutom lyssnar "icke feministerna" mer på nån glad o trevlig människa än en aggressiv bitterfitta ....
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Menar du att det är bättre att vara en arg feminist?
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Nja jag tycker ändå att det är ett bullshit-uttalande som ytterligare spär på negativa föreställningar om feminister.

Arga feminister har gjort och kan göra en jävla massa nytta.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Nja jag tycker ändå att det är ett bullshit-uttalande som ytterligare spär på negativa föreställningar om feminister.

Arga feminister har gjort och kan göra en jävla massa nytta.

knappast om dom vill ha ut nåt till ickefeminister som borde vara högsta prioritet !
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Får man inte vara glad, kåt och tacksam om man är feminist? Det ena behöver ju inte utesluta det andra menar jag.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Oavsett sammanhang vill jag påstå att det är få som klarar av att vare sig lyssna eller uttrycka sig vettigt under ilska och av den anledningen föredrar nog de flesta att lyssna på lite lugnare människor, oavsett vad som diskuteras.

Personligen störs jag inte av uttryckt sinnelag/temperament så länge det finns substans och reson.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Poängen är ju att det är bara kvinnor som får höra att de ska vara gladare.
Säger någon "Jag tror att en glad Reinfeldt gör större nytta än en arg Reinfeldt".
Nej, för när han höjer rösten så visar han pondus.
För övrigt utbytbart mot valfri manlig politiker.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jag fullkomligt älskar att läsa texter av riktigt duktiga författare som kan få med sig och balansera en knivskarp ilska i en avancerad text. Det är beundransvärt.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Höja rösten och utstråla pondus är ju inte samma sak som att bli arg. Tycker inte jag i alla fall.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Poängen är ju att det är bara kvinnor som får höra att de ska vara gladare.


Det är din poäng och att jämföra enskild person (FR) med en grupp?
Fö undrar jag om någon verkligen anser att FR har pondus? Han ger just ett bittert intryck och det verkar inte riktigt gå hem hos den stora massan. FR verkar numer stå ute i kylan.

Hur som, bittra, arga, gnälliga människor får väl sällan gehör - oavsett kön.

Sedan vill jag tillägga att min generella uppfattning är att:
1 De som har god social förmåga, kompetens, engagemang och är verbalt finslipade alltid blir positivt uppmärksammade - oavsett kön.
2. De som har tydliga brister inom viktiga områden ex när det gäller social och verbal förmåga kommer alltid tillhöra förlorarna - oavsett kön.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jag fullkomligt älskar att läsa texter av riktigt duktiga författare som kan få med sig och balansera en knivskarp ilska i en avancerad text. Det är beundransvärt.
Jag med. Men så finns ju också den där klicken som mest står och vrålar utan att ha särskilt mycket på fötterna och som, i farten, passar på att även exkludera en hel massa kvinnor från "systerskapet" därför att de inte är kvinnor eller feminister på rätt sätt. Och då stänger jag öronen och går åt ett annat håll.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

*kl*

Jo.. för de feminister som jobbat fram de rättigheter vi som kvinnor har i dag var ju glada och trevliga hela tiden. :D
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jag fullkomligt älskar att läsa texter av riktigt duktiga författare som kan få med sig och balansera en knivskarp ilska i en avancerad text. Det är beundransvärt.


Håller med men desto mer beundransvärt i dialog/debatt.
Det är betydligt lättare att sätta en knivskarp text i lugnt enskilt rum än att sätta knivskarpa repliker i ett debattscenario.

En av anledningarna att jag helst inte missar partiledardebatterna, de är avslöjande.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Håller med....dessutom lyssnar "icke feministerna" mer på nån glad o trevlig människa än en aggressiv bitterfitta ....

Själv brukar jag lyssna när någon framför väl underbygda åsikter, och har en poäng i sin argumentation... jag har inget behov av att den som framför en åsikt ska le och vara glad.
Jag tror inte att folk som inte är feminister har svårare för det än vad jag har...
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Höja rösten och utstråla pondus är ju inte samma sak som att bli arg. Tycker inte jag i alla fall.

Sant men en kvinna som höjer rösten utan att vara arg anses vara en arg bitterfitta medans en man som höjer rösten och är arg fortfarande ofta anses visa pondus. Tyvärr ska kvinnor fortfarande vara de där svaga väna varelserna.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

Jag med. Men så finns ju också den där klicken som mest står och vrålar utan att ha särskilt mycket på fötterna och som, i farten, passar på att även exkludera en hel massa kvinnor från "systerskapet" därför att de inte är kvinnor eller feminister på rätt sätt. Och då stänger jag öronen och går åt ett annat håll.

Adderar din åsikt.
För tio år sedan var jag en stolt uttalad feminist men de senaste fem åren har jag nöjt mig med att vara en varm förespråkare för jämställdhet.
Feminismen har dragit till sig alldeles för många extremer och vilsna, för att inte säga urusla, debattörer att jag upplever att det är svårt att bli tagen på allvar som uttalad feminist - en aversion jag faktiskt förstår.
 
Sv: "Jag tror att en glad feminist gör större nytta än en arg feminist"

adderar din åsikt.
För tio år sedan var jag en stolt uttalad feminist men de senaste fem åren har jag nöjt mig med att vara en varm förespråkare för jämställdhet.
Feminismen har dragit till sig alldeles för många extremer och vilsna, för att inte säga urusla, debattörer att jag upplever att det är svårt att bli tagen på allvar som uttalad feminist - en aversion jag faktiskt förstår.
+1. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 865
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag bor varannan vecka hos mina föräldrar, alltså har skilda föreldrar. På min mammas vecka så brukar jag va hos pappa typ 2-3 gånger...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: Nahar
·
Relationer Jag har reflekterat över att jag i olika sammanhang ses olika men att vissa saker alltid är dom samma. Jag är inte den som är rädd för...
2
Svar
37
· Visningar
3 649
Senast: Tranan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har 7,5 månad gått på jobbet där jag är och jag håller på och avslutar. Det är de snabbaste månaderna i mitt liv, herregud vad fort...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp