Bukefalos 28 år!

jag valde Kallblod Före Fullblod

P

PonnyProvecia

Min barnomsdröm har alltid vart att skaffa ett arabiskt fullblod. Jag fick en häst. Jag valde bort den stora chansen att uppfylla den. Jag valde ett kraftigt kallblod, jätte mysig men klumpig och svår att rida. Jag ångrar mej. jag älskar min häst men jag ångrar mej jätte mycket!
:cry: om jag skaffar arab någon gång i framtiden är de lätta att få tag på?
 
arab är vell inte så svår att få tag i,men dyra förmoder jag.men varför valde du kallblodet???
om du ångrar dig kan ni ju inte ha så bra förhållande med varann?du och hästen?
 
men sälj din häst. du ska ju inte ha den om du känner så. det mår varken du eller hästen bra av!

jag har en arab och dom är underbara.

inte svåra att få tag på nej
 
Araber är generellt ganska billiga... Men det kan vara svårt att få tag på en som är välutbildad, om man vill ha det.

Jag tycker nog du ska sälja din häst, och köpa en som passar dig bättre, det blir nog alla lyckligare av.
 
där är problem 2, jag delar hästen med min syster som alltid ÄLSKAT kallblod, hon är jätte fäst vid våran häst..oo vad jobbigt detta är
 
Då finns det ju inte så många alternativ att välja på då.

Antingen så lägger du ner att hålla på med denna häst och tar dig en medryttarhäst som är arab.

Eller det allra bästa, varför inte träna detta kallblod till att bli en lätt och smidig häst att rida ?!
Bara för att det är en "tung" ras innebär ju inte att hästen automatiskt är klumpig och tung, de blir ju vad och hur man tränar dom.
MVH/
 
Hejsan!!!! som arab- och tekéerfantast själv kan jag säga att araber inte är så speciellt svåra att få tag på. Du kan alltid gå in på www.sahf.se o titta på uppfödarna. Massor utav den har någon arab till salu. Och oftast så kostar de itne heller nåron förmögenhet om du itne ska ha ett praktexemplar till avel. köpte min arabhingst i somras oinriden för 21000:- och han är ändå ett "möjligt" hingstämne. Har redan folk som har frågat om de vill ha föl efter honom, trots han inte är avelsvärderad än och att jag itne ens vet om jag ska värdera honom eller kastrera honom.
Så din dröm är inte alls omöjlig.
 
Jag håller med sissu om att ett kallblod kan tränas till att bli lätt och smidig att rida.

Jag, som ridit halvblod och fullblod i bortåt 35 år, köpte en kallblodstravare för snart tre år sedan. Denna kallblodstravare är den lättaste, smidigaste, lydigaste och mest behagliga häst jag någonsin suttit på. Hon är stor, 159 cm över manken och liknar mer än bruksnordis än en kallblodstravare, så det är lätt att tro att hon är tungriden, vilket hon alltså inte är. :)

Immer
 
Jag gissar att du menar en kallblodstravare när du skriver kallblod.
Jag tor nog att ditt problem mera är din inställning till hästen än hästens egenskaper. Om du hela tiden önskar dig en arab ska du nog försöka byta häst.
Din inställning till hästen är det viktigaste.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 263
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Har försökt posta denna tråd 2 ggr under morgonen nu, men det har strulat. Provar igen: Jag är förnärvarande hästägare. Hästen är ingen...
2
Svar
24
· Visningar
1 881
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 556
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp