Bukefalos 28 år!

Jag vill ha en till....

Hera

Trådstartare
I onsdags åkte han hem, svärföräldrarnas schäferhane. Usch vad här är tomt. Min hund ligger bara och sover hela tiden. Han verkar lite deppig.

visst var det rörigt här i början, med ex antal slagmål innan rangordningen var klar. Men nu är här så tyst och tomt.

Skulle kunna tänka mig en omplaceringshund. Tid och kunskap det har jag. Det är bara sambon som motarbetar en till hund.

Suck...kan dom inte åka till Thailand en gång till, så han kommer tillbaka till oss..... :cry:
 
Sv: Jag vill ha en till....

Nejmen då har jag en billig hund till dig :D Var nyss ute med krä***t och tänkte att jag skulle träna lite så här på morgonen när det är lugnt och stilla. Säger här och båda hundar går här lugnt och fint. Jag är hela tiden beredd på att hon kan sticka iväg, men när hon väl gör det så är jag för långsam. Helt plötsligt så sprätter ****** bara iväg och börjar att käka hundskit. Finns det nått som hon inte kan motstå så är det hundskit.

Jag säger stanna till Storasyster och hon står kvar mitt på vägen. Jag sticker iväg efter Lillan och hon börjar så klart att kuta runt runt. Drar ett par repor mot syster som snällt står kvar mitt på vägen och jag ser hur hon riktigt måste kämpa för att stå emot lekimpulsen när Lillan börjar att kuta runt runt henne. Sen drar Lillan ett par repor till och... Jag kokar... Kallar in henne och sen fick hon gå här fram och tillbaka framför skiten. Men då hade hon ju hunnit äta upp nästan allt.

Sen går vi hemmåt och träffar på ett par hundar. Då viste hon att jag var så sur så hon gjorde ingen större ansats att vilja leka med de hundarna. Det är bara ett erkänna att hon är TOTALT ouppfostrad!! Så går det. Jag har helt enkelt inte tid med två hundar :(

Jag hinner inte göra allt det där som jag gjorde när jag bara hade en hund. Nu är det bara rastning och motion som upptar allt tid. Lillan hade behövt tid när det bara är hon och jag som går på stan och bara allmänt hundvett. Men jag har aldrig hjärta att lämna Syster ensam hemma (helst inte om jag varit borta på dan) Så då blir det att vi går till skogen istället och bara springer och har skoj. Men så mycket lydnad blir det ju inte där. I skogen så går hon fot klistrad vid sidan och kommer som ett skott på inkallningen. Lyssnar på olika visselsignaler, apporterar etc etc. Men går man efter en gångväg så drar hon iväg och käkar skit och bara allmänt liksom... SPRINGER.

Nä suck suck... Nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag beklaga mig ännu mer ;)

Sen har jag en länk som gör att jag alltid tänker påCillamuffins :bump:
 
Sv: Jag vill ha en till....

Jag har alltid haft 2 hundar, allt blir mycket lättare då och man behöver inte ha så dåligt samvete om man ska lämna dom t ex....nu bor jag på landet och inte istan så för dens skull är det enkelt...jag skulle prova en gång att bara ha en hund men det dröjde inte länge förräns jag skaffade en till..jag tycker det är MYCKET lättare med 2 än 1...
 
Sv: Jag vill ha en till....

:rofl: fin länk!

nej men släpa med dig båda jyckarna till stan! mina har fått lite världsvana bara genom att jag inte har bil utan får resa kollektivt, och det enda dom inte har åkt är flyg och spårvagn (alltså buss, bil, båt, tåg och tunnelbana). dessutom är det alltid en massa folk när man reser, vilket brukar göra även den vildaste labbe lite halvspak. eller, om du har bil, kör ner till stan och gå en promenad med den lille och sedan en liten med den gamle.

hera: som du kanske har märkt tar det mer tid än man tror med två hundar, men eftersom du redan har haft två jyckar hos dig vet du ju lite vad du har att vänta dig.
 
Sv: Jag vill ha en till....

Mmm... Problemet är ju att Syster är lite ilsk, så henne måste jag lämna hemma iaf. Det är som där det tar emot. Jag har heller inte bil! Så vi tar oss fram med buss, och tåg :) Alltid lika spännande när ena hunden är lite ilsk :d Vi har flygit, åkt färja och pendeltåg! Jag brukar passa på när jag är i storstan med Lillan, men det är för lite skit och för mycket folk, så då går hon ju bara fot med matte *pss* Värre med EN människa man träffar.
 
Sv: Jag vill ha en till....

tänk extremolydig loke och mördarhunden minina och lilla jag... det var tider det. vad vore livet utan lite spänning i vardagen?

men du, kan inte din karl passa syster någon timme?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 802
Senast: Fetaost
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 362
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
3 800
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp