Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Förstår inte hur du bär dig åt!! Men sååå fint🤩
Tack 🥰 Det ligger väldigt många timmar bakom, men jag tycker att det är så roligt att jag nästan är ledsen över att vara klar 😅 IPhone är ju extremt fyrkantiga när det kommer till att ändra layout så det är rätt omständigt att fixa den såhär mycket.

TLDR: Lång som attan beskrivning av hur jag har gjort för jag tycker att detta är så roligt att alla måste veta hur man gör :angel: 😁😂
När jag gjorde mina första layouter tog det extremt mycket tid. Tror jag höll på i 2-3 veckor med min förra. Denna gjorde jag på med bara i några dagar.
Jag utgick från denna bilden för det var den enda jag kunde hitta med Avantasia som jag verkligen gillade och samtidigt gick att få i wallpaperstorlek. Bara att få den i rätt storlek var en utmaning så jag har fått expandera den både uppe och nere och sedan ”laga” allt som blev knasigt och dubbelt. Sedan är färgerna och en del detaljer ändrade också. Bara att få bort det gula skenet i trädet tog en bra stund.
Ikonerna som hör till bilden har jag gjort genom att klippa bilden mindre och mindre tills jag har fått en ruta som stämmer in exakt där ikonen ska sitta. Det krävs i princip alltid flera försök när det inte är några väldigt framträdande detaljer att gå efter, men jag hittade äntligen knappen för att kunna spara bilden utan att behöva börja om varje gång så då blev det mycket lättare! Sedan har jag lagt en ram runt alla ”osynliga” ikoner för det var svårare att hitta dem på denna bakgrunden jämfört med min gamla och så för att få lite mer djup i bilden. De med text har jag tagit ikonerna utan ram och sedan ”bara” skrivit appnamnet på dem. Det är också en utmaning eftersom storlek och placering på texten behöver matcha varandra. Typsnittet valde jag för att det matchar stilen på musikvideorna från albumet och färgerna för att komma så nära färgerna i bilden som möjligt. Ikonerna med textsnuttarna har jag fått skriva ett ord i taget och sedan organisera dem till bra placering och storlek för att bara ha en storlek på texten såg så fyrkantigt och tråkigt ut.
Neonikonerna kommer från en megapacke med ikoner jag har köpt på Etsy så där har jag fått sitta och gå igenom flera tusen ikoner för att hitta till rätt app och de apparna som inte hade egna ikoner i packen har jag fått välja bilder och ikoner som någorlunda matchar appen. Sedan har jag fått sitta och ändra varje bakgrund från svart till grått för att få den att försvinna i mappfärgen så mycket som möjligt.
För att sedan få in ikonerna så måste man göra genvägar för varje app och lägga in ikonerna. Där kan man också välja om man vill ha appnamnet, eller ett annat namn, under ikonen eller inte. Det syns inte på denna bilden men det blir alltid en störig skugga under ikonen där namnet skulle ha stått så det får man stå ut med om man har en bakgrund där det syns. Man kan inte lägga ikonerna varsomhelst på skärmen utan de måste stå i rader om fyra så vill man ha mellanrum så måste man lägga in en osynlig ikon för att få mellanrummet.
Jag nästan enbart använt Meitu för all redigering. Jag använde Snapseed för att expandera bilden, men förutom det så tror jag att allt är gjort i Meitu. Jag älskar Meitu! Fast de har gjort om sin färgredigering så den är tyvärr mycket sämre nu, men förutom det så finns det massor man kan göra jättebra även i gratisversionen.
IMG_6948.jpeg
 
Jag kom på också att man kan inte få notisbrickor att synas på genvägsikonerna så där jag har brickorna så har jag originalikonerna i samma mapp
IMG_8005.jpeg
 
Nu är nog hypomanin över för denna gången 😞 Jag är segare än gammalt tuggummi och kroppen känns som bly. Men nu ska jag släpa mig upp och försöka göra klart i extrarummet innan boendestödet kommer 12.30 för att sparka iväg mig till gymmet. Får hoppas att det går utan allt för mycket ångest!
Jag funderar på om jag ska göra superduperfärgglada tavlor till extrarummet för nu går nästan allt i vitt och grått 🤔
 
Hemma från träningen med ångest from hell. Borde känns mig duktig som tog mig iväg men det enda jag känner är hur jävla oduglig och fet och äcklig jag är som har låtit vikten dra iväg till 70 kg för första gången sedan typ 2008 😭
 
Kvällen var fruktansvärd 😭 Idag är än så länge inget vidare heller, men jag har varit en stund på praktiken åtminstone. Egentligen ska jag bort till pojkvännen och hjälpa honom bygga ihop en sängram men jag vet inte hur jag ska kunna klara det. Samtidigt så behöver jag verkligen VERKLIGEN röra på mig så jag kan gå ned i vikt men det är så jävla svårt pga ångesten och tröttheten. Samtidigt så ger det mig lika mycket ångest av att inte göra något, men ”passiv” ångest är ändå något lättare att hantera än ”aktiv” ångest. Eller hantera gör jag väl knappast för om jag hade hanterat ångesten så hade jag inte haft någon ångest. Det som ger absolut mest ångest är Bella. Hon vill bara ha med mig att göra om jag har godis och inte ens då kan hon tänka sig att ligga hos mig och mysa. Det är bara pojkvännen som gäller och det är så fruktansvärt jobbigt att jag funderar på att omplacera henne för jag klarar inte att se dem ihop för jag känner mig så fruktansvärt ensam. Samtidigt så är det ju helt extremt själviskt att omplacera henne bara för det
 
Något bättre ikväll, inte riktig panik. Jag tog en extra tablett av pulsmedicinen så kan nog bero på den för ångesten är där i bakgrunden och försöker yxa sig igenom ytan och jag hoppas verkligen att den inte lyckas för det är redan tillräckligt illa 😓 Kom precis hem från en liten promenad och nu måste jag försöka städa till marsvinen men kroppen är seg som tuggummi. Jag fattar verkligen inte hur det kan svänga så tvärt från bra till dåligt och tillbaka utan någon synbar anledning?!
Imorgon ska jag till någon ny läkare med sköldkörteln. Fick bara hem en kallelse så har ingen aning om vad jag har att vänta mig. Nu har jag åtminstone tillgång till bil när pojkvännen bor i stan så det gör det lite lättare.
 
Det som ger absolut mest ångest är Bella. Hon vill bara ha med mig att göra om jag har godis och inte ens då kan hon tänka sig att ligga hos mig och mysa. Det är bara pojkvännen som gäller och det är så fruktansvärt jobbigt att jag funderar på att omplacera henne för jag klarar inte att se dem ihop för jag känner mig så fruktansvärt ensam. Samtidigt så är det ju helt extremt själviskt att omplacera henne bara för det
Jag tycker inte det är extremt själviskt, om inte du och hunden trivs ihop så skulle ni väl förhoppningsvis båda få det bättre om hon flyttade till någon som hon klickar bättre med. Det vore inte en möjlighet att pojkvännen kan ta över henne?

Har du förresten funderat på att skaffa katt någon gång? Jag själv trodde alltid jag var en hundmänniska, men nu tycker jag katt är SÅ mycket bättre. 😻 Många katter är jättegosiga, min ena sover i sängen varje natt, ligger i knät när jag tittar på tv, föjler efter mig in på toa, osv. nästan som en hund. Men betydligt mindre krävande och mera lättsam. 😊
 
Jag tycker inte det är extremt själviskt, om inte du och hunden trivs ihop så skulle ni väl förhoppningsvis båda få det bättre om hon flyttade till någon som hon klickar bättre med. Det vore inte en möjlighet att pojkvännen kan ta över henne?

Har du förresten funderat på att skaffa katt någon gång? Jag själv trodde alltid jag var en hundmänniska, men nu tycker jag katt är SÅ mycket bättre. 😻 Många katter är jättegosiga, min ena sover i sängen varje natt, ligger i knät när jag tittar på tv, föjler efter mig in på toa, osv. nästan som en hund. Men betydligt mindre krävande och mera lättsam. 😊
Bella hade så extremt svårt att känna sig hemma efter hon flyttade hit så jag vet ärligt talat inte hur hon hade hanterat ännu en flytt (och pojkvännen hade absolut inte kunnat hantera det), men samtidigt så kan det mycket väl vara så att det var för att hon valde ut pojkvännen till sin på en gång och därför har haft svårt att ta till sig mig. Så länge jag hade de andra så gjorde det inte så mycket att hon hade honom, men nu när jag är ensam så gör det så oerhört ont att hon inte ens vill kela med mig när han inte är med för hon håller hela tiden koll på dörren för hon hoppas att han ska komma. Pojkvännen vill inte ha yttersta ansvaret för något djur för han klarar inte alla svåra beslut man riskerar att behöva ta.

Jag har haft både katthem, varit jourhem och mina ex har haft katter och jag är verkligen inte alls en kattmänniska hur gärna jag än vill 😞 Jag har haft väldigt många olika sorters djur och det är bara hund och marsvin jag har fastnat tillräckligt mycket för, men långt ifrån alla hundar.

Jag har iallafall kommit fram till att eftersom omplacera Bella inte är ett alternativ så kommer det att bli en hund till. Jag har pratat med en toypudeluppfödare jag känner och hon vill väldigt gärna ha mig som fodervärd när rätt hund dyker upp, men vi vet ju inte när det kan bli ännu. Jag kollar också lite på malteser, men jag känner ingen alls med malteser så jag har noll koll på vilka uppfödare som är bra. Eftersom jag har haft sådan otur så är det ju jätteviktigt att göra allt för att få så bra odds för en frisk hund som möjligt. Sedan kommer delen att hunden måste vara tillräckligt mycket plåster och att den väljer mig och inte pojkvännen och det måste jag fundera rejält på hur vi ska lyckas lösa innan jag skaffar en ny hund. Bella är ju nästan som ett plåster på pojkvännen så att hunden är ett plåster hos uppfödaren eller förra ägaren behöver ju inte betyda att den blir det på mig 😕 Så trots att jag hade velat åka och hämta en hund redan till helgen så kommer jag att avvakta och verkligen tänka igenom allt flera gånger om för att inte ta ett förhastat beslut. Jag tänker att förhoppningsvis kommer bara vetskapen om att det blir en hund till mig göra sorgen och ensamheten lite lättare att hantera tills jag hittar rätt hund
 
Åter igen så är det INGEN SOM LÄSER VAD JAG SKRIVER. Så jag skiter ärligt talat högaktningsfullt i vad ni har att säga om detta för om ni inte har tillräckligt med respekt för att läsa vad jag faktiskt skriver och diskutera utifrån det så tänker inte jag handmata er den informationen igen. För om någon faktiskt hade läst så hade ni insett att allt jävla tjat och anklagande och gnällande från er är helt onödigt eftersom jag redan gör allt det ni klagar på att jag inte skulle göra :mad::banghead: Men med tanke på att det alltid är samma nick som som svarar samma smörja varje gång så utgår jag numera från att ni helt enkelt bara är ute efter att passa på att trycka till mig lite extra för att känna er själva lite större och bättre för så dålig läsförståelse som ni låtsas ha VET jag att ni inte har :grin:
 
Jag försöker få något gjort men det går inte bra för jag kan inte tänka och jag fryser. Jag vill bara sova för jag kunde inte somna inatt och vaknade jättetidigt i morse, men det går inte heller. Jag hade behövt börja förbereda för utställningen, men just nu vill jag inte ens åka dit trots att jag har sett fram emot det
 
Plötsligt blev det bestämt att jag ska till symässan i Malmö idag såhär lite hipp som happ! Jag trodde att den redan hade varit men så skickade min vän att hon ska dit så då vill ju jag också dit! Jag har inte ens börjat göra i ordning marsvinen inför imorgon så det hade ändå blivit jättestressigt om jag skulle gjort allting idag. Får se om jag orkar åka på utställningen alls när jag ska till mässan idag. Får utvärdera det imorgon bitti. Nu måste jag hoppa i duschen innan jag ska med tåget!
 
Jag vill ut och gå för det är superfint väder, men jag fick precis skicka hem pojkvännen för jag är på så surt och hopplöst humör. Jag har så fruktansvärt mycket ångest för vikten som har ökat 1kg till 😭 Jag tycker att när jag har så mycket ångest så borde det bli lättare att ta tag i träningen och maten men det blir istället ännu svårare för det känns hopplöst och jag kan inte hantera ångesten 😭
 
Lyckades ta mig ut i det underbara vädret med Bella och pojkvännen. Fick även lite gjort i morse, om än att det mest bara skapade mer kaos 😑 nu är jag åter igen totalt kraschad sedan flera timmar tillbaka och allt känns så hopplöst och meningslöst 😭
 
Jag både vill och vill inte skriva. Det är på sätt och vis ett bra utlopp, men jag känner mig så fruktansvärt gnällig. Det känns också som att jag senaste tiden nästan bara skrivit för mig själv utom när någon hittar något som den kan vrida och ”missuppfatta” så mycket som möjligt för att trycka till mig. Jag tror inte att jag har raderat några inlägg alls förrän sista veckan för jag har tänkt att även om något låtit hårt så har det ändå varit av omtanke, men det har blivit uppenbart att vissa inte läser och skriver av omtanke.
Jag vill absolut inte att någon ska känna sig tvungen att behöva sitta och svara på mitt gnäll, samtidigt som jag ibland blir ledsen över att andra får många svar. Men vad ska folk svara mig liksom? Det känns som att det mesta redan är föreslaget och att jag har blivit det hopplösa fallet som inte går att hjälpa här också 😞 Men jag vill iallafall tacka er som skrivit, peppat och försökt hjälpa för det har betytt mycket 💖
 
@Lyan :heart

Jag tror vi är flera här som läser men som inte riktigt vet vad vi ska svara av rädsla för att du ska må sämre men jag fattar att det inte heller alltid blir bra.

Det har ändå låtit på dig som att du har haft en del bra stunder och mer energi på sistone än vad du har haft på länge?
 
@Lyan :heart

Jag tror vi är flera här som läser men som inte riktigt vet vad vi ska svara av rädsla för att du ska må sämre men jag fattar att det inte heller alltid blir bra.

Det har ändå låtit på dig som att du har haft en del bra stunder och mer energi på sistone än vad du har haft på länge?
Ja, så kan det nog säkert vara. Så långt tänkte jag inte riktigt. Men jag förstår verkligen att det är svårt! Jag vet ju inte ens själv vad som är fel eller hur jag ska göra så hur ska någon annan kunna veta?

Ja, det har jag faktiskt! Förmiddagarna är ofta faktiskt helt okej just nu och det är så skönt! Sedan totalkraschar jag på eftermiddagen och kvällen och det är inte alls kul, men det är överlag ändå bättre än innan. Ångesten har börjat komma tillbaka, men den är fortfarande inte i närheten av som innan jag började ta pulsmedicinen (som jag fortfarande inte har lärt mig vad den heter 🙄). Eftermiddagarna är jobbigast för ofta är jag så sjukt trött att det känns som att jag har febervärk i hela kroppen, men ändå kan jag inte somna ens en liten stund. Träningen funkar inte alls så det känns som pengar slängda i sjön, men jag försöker verkligen. Det funkar bättre med Bella också. Det gör fortfarande jätteont att bli så dissad, men eftersom jag nu vet att det kommer att bli en liten pudel någon gång i framtiden så är det lättare att hantera. Hon får allt hon behöver i skötsel av mig och så mycket kel hon går med på och sedan tar pojkvännen resten. Marsvinen funkar också rätt så bra. Floor hade en jobbig period igen förra veckan, men hon är piggare igen tack och lov! De andra är pigga och glada och Sammet blir tamare och sötare för varje dag
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 757
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 209
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp