Bukefalos 28 år!

jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

B

Big_lady_zola

Hej alla!

Jag vet inte hur jag ska börja, jag har en 17 årig travare och jag har kommit på mig själv med att vara lat, har inte haft samma gnista som förut när jag var yngre , men nu har den kommit tillbaka och jag vill verkligen "synas" eller vad man ska säga, hjälpa andra med deras hästar och eventuellt träna andras hästar eller att någon kommer och tränar mig och min häst. vad som häst bara att jag utvecklas och att folk vet att jag finns (känns som om man är i skym undan, jag vet att det låter som jag bara vill ha uppmärksamhet men det är inte så jag menar) jag har fått höra många kommentarer om att jag är ducktig och så men det blir inget mer, skulle vilja att någon kunde tro på mig med?



är inte intresserad av svar som säger "sälj din häst och köp något för 150 000 kr osv" har inte den ekonomin och det är inte det jag är ute efter heller utan bara att få lära mig.

så är det någon med samma problem eller vet hur man ska gå tillväga så skriv jätte gärna om ni föstår något av vad jag har skrivit, är svårt att få ner allt här!

tack på förhand (:
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

börja rid för tränare och kom ut på lite tävlingar framöver .

nu vet jag inte vilken nivå du är på men att träna andras hästar är inte bara... men har du kunskapen för det och känner dig mogen och erfaren nog så go for it
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

tack för svaret. och jag försöker fixa en tränare men som sagt det är svårt at få ut någon som kommer ut och tränar, grejen med att jag skrev att eventuellt träna andras hästar är för att jag inte kan komma ut själv på min egen, dels för att jag inte får tävla henne för mamma och pappa ( låter jätte töntligt men eftersom hon är en gammal tarvare så fick inte vi försäkra hennes ben så om det händer något med dom så är det bye bye min häst :/) och sen är det för att vi inte har någon bil som kan dra släp (det blir förtungt, visst kan man låna någon annans bil men)

jag vet nu att det låter som att jag skyller på massa olika saker. Men jag ska i alla fall försöka få ut någon tränare (: och försöka utvecklas mer med min häst.

hade en tränare förut som det gick jätte bra med men hon har flyttat så...

men tack för svaret (: (och jag vet det är inte så bara att täna någon annans häst har gjort den förut men dock bara för att hästen skulle få motion)

kram
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

Jag förstår precis hur det är men att inte ha en bil som får dra, och det är inte kul att vara beroende av att behöva låna. Hoppas du hittar en tränare.

nu förstod jag hur du menade du menade mer träna andras hästar; för tränare som vissa medryttare gör, ( jag trodde du menade typ utbilda unghästar ect) Att bli medryttare är ett alternativ om du hittar någon som låter dig träna.
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

tack så himmla mycket för att du föstår, och det är som du säger det är inte roligt att vara beroende av någon. trodde det skulle vara många som svarade "själv hästen ungefär, du kommer inte någonstans på den där" alltså tyvärr finns det ju sånna människor som anser hästen som sitt redskap till framgång så. men om man verkligen vill satsa så måste man väl få göra det på det sättet som känns bäst.

hur som helst tänker jag inte göra mig av med min lilla pingla som jag verkligen har kämpat med :D

tack igen verkligen!
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

Jag kan tyvärr inte svara på det du undrar, men ang. försäkring av travare så får dom automatiskt reservation för hältor så länge man inte gör böjprov och hästen går igenom felfritt.
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

Även duktiga ryttare måste jobba hårt för att komma någonstans. Det krävs både bra hästar och bra tränare och om du verkligen vill så måste du ta tag i dom bitarna. Att drömma är trevligt men det är det hårda arbetet som gör att man kommer nånstans.
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

det är ju det TS vill ändra på - hon frågar HUR hon ska förverkliga sina drömmar ;) Och ett svar är ju som sagt var att börja arbeta på det hela från scratch. Nu har hon inga pengar att köpa Den Där Hästen eller möjlighet att åka till Supertränaren, men man kan göra enormt mycket arbete själv om man är beredd att satsa mer tid än vad det hade tagit om man hade Hästen och Tränaren.

Till TS.

Ta tag i tränarbiten så fort det bara går, SÅ svårt kan det inte vara att få tag i en bra tränare som åker ut till folk. Lyssna noga, träna själv under veckorna på det som sades under lektionen så att ni är redo för nästa utmaning nästa gång o inte behöver traggla samma övning om och om igen.

Läs böcker om utbildning och träningslära, foder, sjukdomar etc skrivna av erkänt duktigt folk

Åk runt och titta på andra som tränar och tävlar. Det ger mycket mer än man tror att se andra rida och lyssna på vad tränaren säger till andra ryttare

Leta reda på någon medryttarhäst som kanske är lite äldre, en läromästare, som du kanske kan få chans att tävla lite på? Men satsa inte för stort, det räcker om hästen är typ 15 år och går stadigt LB, alla måste vi börja någonstans och jag tror det blir för tufft att ens få chansen att vara medryttare på någon supertävlingshäst som går LA-MSV för fullt.

Prata inte för mycket. Visa istället. Ofta betyder Mycket Snack = Lite Verkstad. Någon gång ibland måste du ju kunna dra in din egna häst /medryttarhästen till den lokala klubben och delta i deras verksamhet dvs många som ser dej rida. Håll kontakterna men var inte för "PÅ" men se till att folk vet vem du är osv.

Kanske leta reda på någon bra tränare/ryttare som behöver hjälp på träningar o tävlingar i form av en hästskötare? För att få in en fot och för att få kontakter så kanske du kan hänga med o hjälpa till. Behöver ju inte vara en elitryttare utan samma här, nån som tävlar på LB-LA nivå behöver oxå ofta hjälp och sällskap :)

Lycka till!
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

Ok,

först och främst - för att uppnå ett mål, så måste man ha ett. Målet måste objektivt vara mätbart för att man ska kunna klassificera det som ett mål.

vad är ditt mål?

Genom att precisera det kan man börja bygga upp en möjlig grund för att nå dit.
 
Sv: jag vill satsa, någon som kan hjälpa mig att börja?

Spinner vidare på Elizettes svar.

Vad har du för mål och vad är det du vill förbättra? Vilken nivå är du på idag? Hur utbildad är din häst och vilken kapacitet har den? Vad gör du i dagsläget för att komma vidare? Hur mycket jobb är du villig att lägga ner?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 170
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 608
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 585
Senast: Habina
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp