Bukefalos 28 år!

JRTC och Jackrusselklubben??

Iddefixen

Trådstartare
Vad är det för skillnad på JRTC of GB/Sweden och på Jack Russelklubben?
Är villrådig över vilken klubb man ska vara med i.

Vår Russel är godkänd av SKK. Men innebär det att han inte är godkänd enligt JRTC? Och hur får man sin hund godkänd enligt JRTC?

Någon som kan reda upp begreppen för mig? :confused:
 
Sv: JRTC och Jackrusselklubben??

Du får inte registrera din hund i JRTC om den är SKK registrerad. Du kan mao inte dubbelregistrera din hund. Ser inte heller riktigt poängen med att göra det.

För att få vara med på SKKs utställningar måste du vara medlem i SKK. Vill du till exempel vara med och träna/tävla på andra tävlingar typ lydnad/agility så går det bra med SBK, Svenska Brukshundklubben.

Jag hade givetvis valt att vara medlem i den rasklubb som din hund är registrerad i. För annars är du medlem i en klubb där din hund inte får vara med på aktiviteterna om du inte avregistrerar honom från SKK. Att avregistrera hade jag ALDRIG gjort.
 
Sv: JRTC och Jackrusselklubben??

Om din JR är Skk registrerad så är det en lågställd JR.

Och vi som har den lågställda har inte en chans att komma någonstans på JRTC`s utställningar.
(har testat innan min mönstrades å godkändes)

Deras JR är den mer kvadratiska lite högre sorten.
Så jag tycker du ska vara nöjd med Skk.

Du behöver inte vara medlem för att ställa ut på inofficiella utställningar.
 
Sv: JRTC och Jackrusselklubben??

Då förstår jag!
Nej jag vill absolut inte avregistrera min hund. Jag är fullkomligt nöjd med SKK. Förstod bara inte vad som skillde klubbarna riktigt.

Då ska jag leta efter SKK:utställningar istället! :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 402
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
690
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 260
Senast: lilstar
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 057
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp