Bukefalos 28 år!

Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Aldrig sett någon som sagt att man är rasist bara för att man är emot mångkultur innan, hoppas du är medveten om att nästan hela världen är det. Skulle det vara en gäng nynazister och annat pack som gjort SD rumsrent? Jaja, alla har rätt till sin åsikt...

Nästan hela världen gillar inte mångkulturellt? Hur definierar du det? Folk, regimer, eller vad?

Både Kina, Indien och tex Ryssland inrymmer väldigt skilda kulturer och de är väl en rejält stor del av världen?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Alla länder som inte är mikrostater innehåller ju flera skilda kulturer, det gör inte en mångkultur för mig. Mångkultur för mig är en idé, ett politiskt begrepp och en ideologi som i princip bara finns i västvärlden. Mångkultur är ett ganska nytt begrepp och tankarna bakom, utförandet och strävan skiljer sig mot det vi ser i t.ex Indien och Kina, där man inte heller anammar begreppet.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Varför är det så viktigt att vara i kyrkan? " för att det alltid varit så" är ett IQ befriat argument kan jag tycka

Därför att den klara majoriteten har beslutat att så ska det vara. Om nu 98% av föräldrarna anser att det är rätt, är de helt IQ befriade då?
I så fall så spelar ju resultatet i t.ex allmänna val inte någon roll.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Lätt som en plätt.

Därför att anledningen till att vi tar emot människor är inte att vi ska tjäna pengar på dem. Därför är ekonomin sekundär.

Och det är den även för Sverigedemokraterna. De har redan bestämt att det är dåligt att ta emot och integrera människor från andra kulturer i Sverige, oavsett ekonomiskt utfall. Den utgör bara ett svepskäl.

Återigen vem skall betala för detta? Var skall pengarna komma ifrån?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det är just det här som får folk att tycka att mångkultur innebär just att ge upp sitt ursprung, ett förnekande av ens egen kultur.

Endast en rasist anser detta...

Nej du generaliserar och det är aldrig bra!!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Kan du ngt om hur budget fungerar i ett samhälle öht ?

Och vad har det med saken att göra? Om jag personligen inte är ekonom?

Idag finns det brister i samhället annars hade vi inte haft barnfattigdom, hemlösa, bristande äldrevård liksom bristande sjukvård!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nej, man är rasist om man är emot mångkultur, andra religioner, folkslag och nationaliteter

Sen att de flesta samlas i SD är ju bara för att ett gäng nynazister och annat pack beslutade sig för att göra S D rumsrent och tvättat. Förut fanns de i alla partier. Moderaterna tror jag förlorade flest väljare till SD vis senaste valet

Fyi

rasist

rashatare, rashetsare, antisemit, nazist, nynazist, fascist

åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement.


Kanske skall veta vad orden betyder innan man slänger omkring dem lite hur som helst..
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

SD är emot mycket mer än just mångkultur i sög. Men jag övergår nu till att kalla det främlingsfientlighet eftersom det ordet passar dig bättre.

SD var på 80talet ett ganska grisigt parti ja? Med rötter i NSF och andra nazzegrupperingar. Sen ville dom förändra sin image och jimmie blev fronten. Men som synes går det sådär att tvätta ur nazzen i partitoppen

Om nu partiet ändrat sig tycker du att det är rätt att gå på så som att det fortfarande var 80-tal?

Hur skall man då med den åsikten anse att tex V är ett rumsrent parti idag??? Förstår inte hur man i det ena kan glömma det andra!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det har helt med saken att göra eftersom du anser att flykting budgeten påverkar äldrevården . Har du så stora kunskapsluckor att du tror det är så budget fungerar är du rejält efter i resonemanget och du behöver inte vara ekonom för att förstå det .
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det har helt med saken att göra eftersom du anser att flykting budgeten påverkar äldrevården . Har du så stora kunskapsluckor att du tror det är så budget fungerar är du rejält efter i resonemanget och du behöver inte vara ekonom för att förstå det .

Spelar det någon roll vad jag har för personliga kunskaper om ekonomi?

Och jo man fördelar pengar i olika budgetar det vet tom jag...

Men då är fortfarande frågan VEM skall betala detta och VAR kommer pengarna ifrån?

Hur bestämmer man att det blir lite "mindre" till sjukvården även om den behöver mer etc?

Oavsett hur kunnig du är i ekonomi så måste pengarna räcka, du kan liksom inte ha en hyra som överstiger din inkomst..
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Vad det gäller i vilken form man stöper insikten om vad SD och dess anhängare och sympatisörer är för drägg & pack, så kan vi snarare kalla oss för realister och SD för ett klart och tydligt främlingsfientligt parti som består av järnrörshuligander.


Nu när du läser mitt svar kanske du har lugnat ner dig lite, tycker du verkligen ditt näthat är konstruktivt och bidrar till debatten?

En åsikt är ju inget vidiment för gällande sanning eller korrekt tolkad betydelse eller innebörd. Vilket du med tydlighet demonstrerar väl.

Vidiment är inget ord jag, google, saol eller nationalencyklopedin känner igen men jag tror jag förstår vad du menar ändå och självklart är en åsikt inte samma sak som sanning eller fakta.

Hela världen? I ditt eget akvarie kanske? Vad har du för grund och belägg och källa för sånt otroligt korkat påstående? Det var nog bland det mest puckade påstående jag sett här.

Nej inte hela världen, det var inte vad jag skrev. Nästan hela världen, eftersom mångkultur som begrepp i princip bara existerar i västvärlden som endast utgör en liten del av jordens befolkning. Det är bara nästan bara i västvärlden mångkultur bedrivs normativt även om man skulle kunna kalla vissa andra länder mångkulturella men då i en beskrivande mening, inte en normativ.

Men det finns inte bara en definition på mångkultur utan man kan se det på flera olika sätt, en definition är att " invandrare och andra ska behålla sina kulturella identiteter och att de olika kulturerna ska existera sida vid sida.". Går man enligt den definitionen så stämmer den inte bara in på nästan hela världen utan nästan alla svenskar också (som är kanske mest pro-mångkultur i hela världen).

Enligt Mångfaldsbarometern 2011 tycker 83,8% av svenskarna att invandrare har en skyldighet att anpassa sig till vårt
lands vanor.

Enligt en annan undersökning vill endast 23% i det här landet bo i områden som präglas av kulturell, etnisk och social mångfald.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/svenskar-vill-ha-inhagnat-boende

Enligt forskning flyr t.o.m svenskar från områden som präglas av mångfald:
"– Vi såg att det fanns en brytpunkt när andelen invandrare nådde 5 procent. Då började majoritetsbefolkningen krympa, säger Matz Dahlberg.

Majoritetsbefolkningen minskade med 4,7 procent i de områdena. Medan den invandrade befolkningen ökade med 1,3 procent. Den totala befolkningen minskade med 3,4 procent
."

"Studiens resultat får stöd av annan forskning som också presenterades under bostadsmötet:
– Det vi kan se är ett väldigt påtagligt undvikandemönster. Svenskar undviker att flytta till invandrartäta områden.
"

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.4654883-svenskar-vill-inte-bo-i-invandraromraden

Det finns massor av liknande forskning som tydligt visar att i praktiken så vill svenskar inte ha mångkultur, svenskar vill inte bo i mångkulturella områden även om dessa områdena håller samma ekonomiska standard.

Det finns också seriös internationell forskning som visar att man mår sämre av att bo i områden med kulturell mångfald. Till exempel ökar risken för psykos med sju procent för varje tioprocentig ökning av människor ej tillhörande ens egen grupp.

http://bjp.rcpsych.org/content/201/4/282.full.pdf+html

Fast vad ordet mångkultur betyder för dig är ju inte relevant, då det är din subjektiva tolkning. Mångkultur är ett ord, en innebörd och en företeelse och en beskrivning på en värld i utveckling. Oavsett vad DU och dina avpixlatvänner tycker.

Mångkultur som normativ politisk ideologi existerar i princip bara i väst då om jag uttrycker mig så istället. Min subjektiva tolkning är minst lika relevant som din egna subjektiva tolkning du gör.
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Spelar det någon roll vad jag har för personliga kunskaper om ekonomi?

Och jo man fördelar pengar i olika budgetar det vet tom jag...

Men då är fortfarande frågan VEM skall betala detta och VAR kommer pengarna ifrån?

Hur bestämmer man att det blir lite "mindre" till sjukvården även om den behöver mer etc?

Oavsett hur kunnig du är i ekonomi så måste pengarna räcka, du kan liksom inte ha en hyra som överstiger din inkomst..


Ja det spelar rätt stor roll som sagt och man behöver inte vara ekonom för att flrstå det utan det är rätt grundläggande allmänbildning att förstå det generella . och det är väl här det blir ytterst intressant eftersom du inte har koll öht men ändå hävdar att flykting/invandrar politiken utarmar Sveriges välfärd .
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ja det spelar rätt stor roll som sagt och man behöver inte vara ekonom för att flrstå det utan det är rätt grundläggande allmänbildning att förstå det generella . och det är väl här det blir ytterst intressant eftersom du inte har koll öht men ändå hävdar att flykting/invandrar politiken utarmar Sveriges välfärd .

Har man x antal kronor att fördela och y inkomster så behöver man inte vara kärnfysiker för att förstå att ger du mer på ena hållet så blir det mindre på andra hållet. Det måste väl till och med du begripa?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Förstå läs och ta in .
Återkom med kommentar när det finns substans utöver tjafs . Skulle gynna dig .
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Därför att den klara majoriteten har beslutat att så ska det vara. Om nu 98% av föräldrarna anser att det är rätt, är de helt IQ befriade då?
I så fall så spelar ju resultatet i t.ex allmänna val inte någon roll.

Förlåt men vilket val röstade vi om den här frågan?

I din sin sons kommun (du bor väl 50 mil därifrån har jag för mig) är kanske antalet skolor är så pass begränsat att kyrkan fungerar som samlingslokal, som det gjorde på 1800-talet. Så är det verkligen inte i alla städer. Den dagen det går ut över en elev för att just kyrkorummet och den kyrkliga inblandningen är så pass laddad pga religionstillhörighet, då tycker jag dessa 98% är fruktansvärt patetiska
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Fyi

rasist

rashatare, rashetsare, antisemit, nazist, nynazist, fascist

åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement.


Kanske skall veta vad orden betyder innan man slänger omkring dem lite hur som helst..

Som jag sa så är det vedertaget i kultur, nationalitet, härkomst-sammanhang

Men visst främlingsfientlig använder jag hedanefter
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Om nu partiet ändrat sig tycker du att det är rätt att gå på så som att det fortfarande var 80-tal?

Hur skall man då med den åsikten anse att tex V är ett rumsrent parti idag??? Förstår inte hur man i det ena kan glömma det andra!

Ändrat sig har dom inte gjort, det är fortfarande samma skrot och korn. De har däremot klätt upp sig i kostym och låtit håret växa

Kommunismen är väl inte i grunden farsistisk
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Förlåt men vilket val röstade vi om den här frågan?

Om man bortser från det ena så bör man väl i rimlighetens namn bortse från det andra.

I din sin sons kommun (du bor väl 50 mil därifrån har jag för mig) är kanske antalet skolor är så pass begränsat att kyrkan fungerar som samlingslokal, som det gjorde på 1800-talet. Så är det verkligen inte i alla städer. Den dagen det går ut över en elev för att just kyrkorummet och den kyrkliga inblandningen är så pass laddad pga religionstillhörighet, då tycker jag dessa 98% är fruktansvärt patetiska

Och så är det i min sons och min fd. kommun och det vill medborgarna ha.
Vad tänkte du de den frågan :confused:?
Jag håller inte med dig, jag tycker snarare att du är inskränkt, patetisk och icke kulturell. Dessutom en anti-demokrati förkämpe som föredrar minoritetens styre över majoritetens, bara det passar dina syften.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ändrat sig har dom inte gjort, det är fortfarande samma skrot och korn. De har däremot klätt upp sig i kostym och låtit håret växa

Kommunismen är väl inte i grunden farsistisk

Snarare klippt av sig silverhåret, och om inte kommunismen är fascistisk då vetefan var du är född. Det är väl samma sak som att säga att nazism inte i grunden är en bra idéologi. Förfäktar du det borde du nog fundera över dina värderingar.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Snarare klippt av sig silverhåret, och om inte kommunismen är fascistisk då vetefan var du är född. Det är väl samma sak som att säga att nazism inte i grunden är en bra idéologi. Förfäktar du det borde du nog fundera över dina värderingar.

nä...inte riktigt va?
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
15 382
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp