Bukefalos 28 år!

Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Idahoe

Trådstartare
Idahoes andra ulvlek presenteras i samarbete med @Myrten och @Paddington :)

Jul på Ridskolan – Mysteriet med den försvunna pokalen
Det närmar sig jul på Ridskolan. Boxarna är pyntade med glitter och granris, cafeterian har laddat upp med pepparkakor och glögg och alla väntar med spänning på terminens höjdpunkt: avslutningstävlingen Julhoppet! Alla Ridskolans medlemmar som lyckats få tag på en häst i tid får vara med och tävla och vinnaren får sitt namn ingraverat på den stora Vandringspokalen som står skinande blank på sin hylla mitt i kafeterian.

Den stora dagen närmar sig med stormsteg. Sista-minuten-träningen är avklarad, de festliga hindren uppställda, sadlar och stövlar är nysmorda och Pokalen glänser nyputsad på sin hyl... – Nej men vänta nu, var är Pokalen?! Den är borta! Hyllan är tom!!! Bara de prydligt uppradade prisrosetterna ligger kvar!
Hur ska detta gå?! Utan Pokalen, förstapriset som funnits på Ridskolan så länge någon kan minnas, blir det ju ingen tävling!

Som alla vet är den snabbaste skvallercentralen stallbacken, och Ridskolans är inget undantag. Det viskas om att ordföranden från grannridklubbens ungdomssektion har snott Pokalen, i avundsjuka över att det bara är Ridskolans medlemmar som får vara med i tävlingen. Ingen vet dock riktigt vem denna ordförande är, eller var hon gömt Pokalen...

Nu är det bråttom, alla letar febrilt efter Ordföranden och Pokalen! Eller gör alla det förresten? Några av skötarna som inte lyckades få tag på en häst att tävla på tycks mer intresserade av att förstöra tävlingen till varje pris...
 
Goda roller:
Ridskolans stallansvarige är mycket bekymrad över ryktena om sabotage och ränner ständigt runt i stallet för att förhindra eventuellt fuffens. Men man kan ju inte vara överallt samtidigt tyvärr. (Ängel)

Ridskolechefen är skarpsynt och drar in folk på förhör på sitt kontor för att komma till botten med sabotaget. Dock har hon väldigt mycket att göra, så efter första gången tar hon hjälp av andra med förhören (Givmild siare, siar natt 1 och väljer därefter vem som får sia, ej samma två nätter i rad)

Ridskolans administratör har på sitt kontor tillgång till stallets övervakningskameror, men är inte så teknisk av sig. Första gången lyckas hon se vad som händer, men sen verkar det ha blivit glapp i sladdarna och hon måste ta hjälp av någon annan för att tyda flimret på skärmarna. (Lösmynt spion, får full spioninfo natt 1, dräller därefter till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv. Får inte drälla till samma två nätter i rad)

Privatryttaren är såklart extra rädd om sin egen häst när det ryktas om sabotage i stallet. Första gången är hon på plats och lyckas förhindra sabotaget, men hon har inte samma tur vid det andra försöket. (Välsignad, överlever ett käk)

Lektionsryttarna är de lyckliga som fått tag på en häst att rida i Julhoppet. De vill såklart hitta Pokalen och rädda tävlingen (bybor)

**Åskådarläktaren**
Kan man inte längre vara med och tävla eller ränna runt i stallet och leta pokal så kan man sitta på åskådarläktaren. Som vi alla vet är läktarryttare bäst på det mesta och kommer gärna med goda råd. (Spöklya, får varje natt bestämma vilken person en deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Ej samma två nätter i rad. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.)

Onda roller:
Hästskötare är för det mesta trevliga, arbetsamma människor som gärna hjälper till även fast de inte får rida i tävlingen. En del är dock mer missunnsamma och försöker på alla sätt sabotera tävlingen eftersom de inte fick vara med. Det svåra är att veta vilka... (Ulvar)

Ordföranden i grannridklubbens ungdomssektion är förorättad. Varför skulle bara Ridskolans medlemmar få vara med och tävla? Om hon hade fått vara med själv så skulle hon minsann vunnit den där fina Pokalen! Nu har hon istället gömt den och försöker hindra Ridskolans folk från att hitta den. Och om skötarna försöker sabba för henne så ska de allt få! Hon skvallrar på en av dem innan hon inser att de också försöker sabotera tävlingen och istället börjar samarbeta med dem. (Ledarvarg, känner till ulvarna men de känner inte till ledarvargen. Om ledarvargen käkas dör en av ulvarna och ledarvargen hamnar i lyan som en fullvärdig ulv.)

Regler:
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek (och att det snart är jul, bara snälla barn får paket! ;) )
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt ”tala om” sin egen roll annat än att man är allmänt god.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Hänvisas till tidigare teorier ska dessa citeras.
*Röster läggs i fetstil typ "Idahoe röstar på Paddington". Röster får ändras fram till deadline.
*Efter en missad röstning och/eller dålig aktivitet kan man kickas från leken. Vid två missade röstningar utan anledning blir man kickad. Detta kan undvikas genom att, om något dykt upp som gör att man har svårt att rösta, anmäler detta till LL. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missas en DL.
*Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två andra spelare per dag.
* Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.

Onda vinner när de är fler än goda.
Goda vinner när alla onda är döda.


Deltagare:
1. Mammas
2. quarter4ever
3. hemlig
4. cirkus
5. Lenis
6. Niyama
7. Ferrari
8. FiaM
9. Snurrfian
10. Hedinn
11. Habina
12. Blacksmithfarm
 
Dag-DL 1: måndag kl 21.30
Natt-DL 1: tisdag kl 08.30


Känns de tiderna okej för alla?

Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)

Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d
 
Dag-DL 1: måndag kl 21.30
Natt-DL 1: tisdag kl 08.30


Känns de tiderna okej för alla?

Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)

Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d

Jag kan svara direkt på obligatoriska frågan. Det godaste är självklart dopp i grytan! :love:
 
Hittat hit :)
Känner mig nästan lite tråkig men det godaste på julbordet är nog skinkan. :o. (Fast resterna av den är nästan ännu godare).
 
Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)
Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d

Kanske kommer vara proppmätt efter denna lek :d men annars tänkte jag göra en svamprisotto jag varit sugen på länge.

(Nä, har inte fått min roll än :p)
 
Dag-DL 1: måndag kl 21.30
Natt-DL 1: tisdag kl 08.30


Känns de tiderna okej för alla?

Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)

Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d
Tiderna fungerar fint för mig! :D
Det godaste på julafton? Hur ska man kunna bestämma sig för en sak? Men det som inte går att klara sig utan på julafton måste vara julskinkan, så det får bli mitt svar!
 
Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)
Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d

Kanske kommer vara proppmätt efter denna lek :d men annars tänkte jag göra en svamprisotto jag varit sugen på länge.

(Nä, har inte fått min roll än :p)

:rofl: Jag reagerade direkt! Tänkte att jag hittat en ulv redan. :sneaky: Men jag har inte heller fått min roll. :p
 
Dag-DL 1: måndag kl 21.30
Natt-DL 1: tisdag kl 08.30


Känns de tiderna okej för alla?

Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)

Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d

De funkar för mig.

Om obligatoriska frågan:
Säger också gris.... marsipangris! :D

Idag har jag enbart ätit rumpfri sk*nka, på knäckebröd. Kanske är less till i helgen. ;)
 
Jag vill på en gång förvarna om att jag inte kommer vara jättesynlig imorgon. Vi ska på första mötet med IVF-kliniken, jag och sambon, och mitt mående är liksom aningen beroende på hur det går där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp