Julklapp till respektive?

Vi köper inte julklappar till varandra. Vi har det vi vill ha/behöver och vi har dessutom gemensam ekonomi så det känns inte riktigt nödvändigt :) vi köper ibland saker till den andre som vi vet att den vill ha men kanske inte unnar sig. Det behöver inte vara jul eller födelsedag för det! När det passar helt enkelt. Vi lägger hellre våra pengar på att göra saker ihop :) Det passar oss bättre och känns inte tråkigt alls.
 
Jag har önskat mig (och kommer få haha)
airpods
urban decay bb cream (tänkte ändå köpa den och min sambo ville att jag skulle komma med flera saker så därför är den med haha)
svarta låga uggs - egentligen onödigt pga har redan gråa låga uggs men vill ha svarta med

Min sambo önskar sig
förkläde
sen inget mer än - kul :p
 
Många år sen vi slutade köpa Till varandra, ger hellre mer till dottern :love:

Behöver inga prylar, och med gemensam ekonomi blir det ju bara fånigt ;)
Låter hellre dottern välja en julklapp till pappa så det är från henne, fast jag är med i tipsar o betalar ;)
 
Här går vi all in och skriver önskelistor och ger till varandra men jag älskar att bli överraskad också och få något jag inte har väntat mig :) Jag kommer aldrig bli för gammal för att älska att få paket från min underbara man! :bump::banana::heartheart Vad jag ska köpa till honom har jag inte bestämt än brukar bli något från önskelistan och en överraskning som han inte har önskat sig. Vi gillar det båda två och även med gemensam ekonomi så tycker jag att det är mysigt att han har tänkt till och valt ut något för mig speciellt och att jag får välja något till honom.
 
Jag har fått min - en Uhipkappa. Men jag har ingen jävla aning vad jag ska köpa åt honom och har total panik. Dessutom fyller vi båda i början av året så måste komma på TVÅ saker. Och har noll aning. Förra året fick han ett storytelabbonemang vilket var en hit. Men i år - jag är clueless. Tar tacksamt emot ideer och snokar i tråden.
 
Här går vi all in och skriver önskelistor och ger till varandra men jag älskar att bli överraskad också och få något jag inte har väntat mig :) Jag kommer aldrig bli för gammal för att älska att få paket från min underbara man! :bump::banana::heartheart Vad jag ska köpa till honom har jag inte bestämt än brukar bli något från önskelistan och en överraskning som han inte har önskat sig. Vi gillar det båda två och även med gemensam ekonomi så tycker jag att det är mysigt att han har tänkt till och valt ut något för mig speciellt och att jag får välja något till honom.
Önskelistor kör vi med här också! Både till varandra och till våra familjer. Sjukt underskattad tradition!
 
Vad ska ni ge era respektive i julklapp?
Både jag och sambon har allt och önskar oss inget speciellt. Men det känns tråkigt att inte ge varandra något alls?
Någon som har tips? Funderar på att köpa något gemensamt men vad?
"Småsaker". Jag har precis fått en önskelista från min man och på den står bland annat svarta kaffemuggar, tjocka strumpor och vantar. Låter kanske jättetramsigt, men vi tycker att det är rätt kul att öppna paket.... :)
 
Älskar att köpa julklappar och i år, första året med sonen, så blir det en del julklappar från honom. Bland annat ett kuddfodral med bilder på honom och eftersom pappan önskar sig en bok om snickeri så får han det. Dock inte den han önskade sig utan en med ritningar på träleksaker :D. Såklart också från sonen.
Jag ger honom ett mini-nes.
 
Jag har fått min - en Uhipkappa. Men jag har ingen jävla aning vad jag ska köpa åt honom och har total panik. Dessutom fyller vi båda i början av året så måste komma på TVÅ saker. Och har noll aning. Förra året fick han ett storytelabbonemang vilket var en hit. Men i år - jag är clueless. Tar tacksamt emot ideer och snokar i tråden.
Förra året gav jag massage som överraskning blev uppskattat!
 
Brukar ge om det är något jag vet han tittat på att han vill ha men inte unnat sig. Sen tycker jag kuponger som kan lösas in för t.ex. En massage eller att jag lagar middag eller så kan vara kul :)
 
Vad ska ni ge era respektive i julklapp?
Både jag och sambon har allt och önskar oss inget speciellt. Men det känns tråkigt att inte ge varandra något alls?
Någon som har tips? Funderar på att köpa något gemensamt men vad?

Vi hoppar julklappar i inslagen form och kör på med huset som vi köpte i September, finns inte mycket mer än kosmetiskt att göra :up: men det kostar på ändå när båda har dyr smak :o;):love:

(Sa vi förra året också (då gjorde vi sista renoveringen på lägenheten vi nu sålt) och då köpte jag bara en symbolisk påse med lite av sambons favoritgrejer och han köpte en apdyr halskedja i vitguld, det ska han INTE göra i år har jag sagt! :p:love:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
679
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Jag har inga egna barn. Är gudmor till mitt syskonbarn som nu är vuxen med egna barn. På makens sida finns flera syskonbarn som oxå har...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Senast: cassina
·
Fritid Jag ska till Limassol om en månad. Jag ska på ett tredagars bröllop och tänkte mest spendera resten av tiden vid poolen men jag önskar...
Svar
5
· Visningar
649
Senast: SkorpSmulan
·
Relationer Hur skulle du göra om du var person A och/eller B. Hur tänker du kring scenariot? Två inte alls rika vänner, inte väldigt nära, går på...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
11 332
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp