Julklapp till respektive?

torsdag

Trådstartare
Vad ska ni ge era respektive i julklapp?
Både jag och sambon har allt och önskar oss inget speciellt. Men det känns tråkigt att inte ge varandra något alls?
Någon som har tips? Funderar på att köpa något gemensamt men vad?
 
Vi brukar inte ge varann något utan fokuserar på barnen. Men i år har jag köpt en ny motorsåg till honom (blir mer som en investering eftersom vi köpt oss lite skog under sommaren) och han har köpt en jacka till mig med mitt stallnamn broderat på :) Saker vi båda vill ha och behöver men som vi pratat om så inga överraskningar :p
 
Kanske en upplevelse feks Spa med hotell övernattning, helgtur med naturupplevelse, biljetter till konsert/stand up/show :) svenska turistföreningen har mkt kul på sin hemsida:up:
 
Han fick sin julklapp i september för han behövde den då :D En ultraljudsmaskin för att rengöra tomhylsor med. Jag vet inte vad han tänkt sig åt mig i år, ev blir det en ny spis till köket.
 
Det beror lite på hur ni bor och har för intressen.
Min man (som dessutom fyller år nu i december) får:
Magnetarmband att sätta skruv/spik på när man snickrar
Väderstation med tre givare.
Bok om att renovera
Arbetshandskar
Cyberclean till datatangentbordet
Duschtvål med eukalyptus, han gillar det när han är förkyld bland annat
En billaddare för mobilen

Har inte bestämt vad som blir julklapp och vad som blir födelsedag ännu.
Det mesta är ju sådant som går åt hemma/ska köpas ändå.
 
Vi brukar satsa på praktiska saker som vi behöver ändå. Jag har önskat mig ett nytt vintertäcke (låter som att jag är en häst :laugh:) samt en regnjacka av honom, och ska ge bort en ny vandringsryggsäck samt en vattenflaska i aluminium. Finns det inget sådant som behövs så brukar jag satsa på gemensamma upplevelser, typ ett presentkort på spa/middag/annan aktivitet.
 
Vad ska ni ge era respektive i julklapp?
Både jag och sambon har allt och önskar oss inget speciellt. Men det känns tråkigt att inte ge varandra något alls?
Någon som har tips? Funderar på att köpa något gemensamt men vad?
Jag ger sånt som jag vet att han vill ha men inte unnar sig, eller sånt han behöver men inte kommer sig för att köpa. Det har varit allt ifrån speciella hörselskydd, snygga tröjor, jacka och böcker/ljudböcker.
 
Vi befinner oss på semester och har sagt att vi inte köpa några julklappar till varandra, kanske göra något trevligt ihop på julafton i stället!

Men även om vi hade varit hemma så är jag lite anti-julklappar för julklappandets skull. Jag hade siktat på någonting som jag vet att han behöver, eller någon upplevelse man kan göra ihop :)
 
Ngt som ni gör tillsammans t ex en resa, en middag ute, biljetter till ngn konsert eller liknande ni båda vill se. Ngt ät- eller drickbart beroende vad man gillar.
 
Om ingen av oss önskar oss något, så ger vi inte heller julklappar.

Men vi lär fira med min familj (mina föräldrar och min unge) i år, och då ger vi väl varandra varsin flaska whisky eller något sådant, så att det blir lite paket. Whisky går ju alltid åt förr eller senare.
 
Ska precis beställa en canvas med en förstoring på ett fint foto av vår dotter som jag tänkte ge.
 
Jag har bl a köpt biljetter till Ozzy Osbournes konsert. Han har inte önskat sig det och han vet inte om att han ska få biljetter, men jag vet att det kommer att bli en riktig hit. :)
 
Min kille får en elektrisk kaffekvarn som han har önskat sig och så tänkte jag köpa lite roliga bönor också.

Sedan har jag ett par böcker som jag hade köpt till födelsedagen egentligen, men det blev så många paket då att jag sparade dem till nu :D Just det, och ett par roliga plyschfiltar som ser ut som sjöjungfrustjärtar, lite internskämt.
 
Min kille får en elektrisk kaffekvarn som han har önskat sig och så tänkte jag köpa lite roliga bönor också.

Sedan har jag ett par böcker som jag hade köpt till födelsedagen egentligen, men det blev så många paket då att jag sparade dem till nu :D Just det, och ett par roliga plyschfiltar som ser ut som sjöjungfrustjärtar, lite internskämt.
Just det, böcker har jag också köpt! Det är böcker som jag vill ha själv men som jag vet att sambon skulle uppskatta också, så det blir ju trevligt för mig! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
679
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 490
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 285
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp