Julklappstips och julklappsrim 2018

Pappa har det lite tight nu och behöver besikta bilen. Så vi tänkte betala besiktningen åt honom som julklapp, tänkte ge ett kort och sedan föra över pengarna bara. Men vad ska vi skriva? Hjälp!
 
Människan kom precis skitglad ut ur en affär med en stor ask dammsugare i handen. Vad i helv... Fan vad dammsugare hon kommer att få äta. :meh::devil: Eller så får hon bra rimmet! :laugh:
:laugh:

Och jag som tänkte överraska pappa med ett presentkort på en vinbar som han inte kände till... Tills min bror tog med honom dit igår kväll, det vill säga. :meh: Nåja, presentkortet är redan inhandlat så han får snällt gå dit en andra gång!
 
Okej, hjälp mig med rim!

Min kompis nördar träning och då är det crossfit och tyngdlyftning. Dessutom är hon en kaffedrickare av rang.

Hon får av mig:
-En träningstshirt med tryck ”Kaffe och Marklyft”
-En låda med olika proteinbars
-En flaska flytande magnesium/kalk för bättre grepp.

Gärna ett gemensamt rim som funkar till alla julklappar :D Hilfe Bitte!

Thrusters, wall balls och marklyft
Nä, jag begriper inte ett dyft
Men det verkar dig förnöja
Att stå där och knäböja
Att stången pressa
Och mot klockan stressa

Ibland kommer saker på glid
Och du får börja om, fast att du inte har tid
Då kan man ta till puder
Men det är det många som förbjuder
Så här kommer något i en annan form
Som kan hjälpa dig att undvika gymägarens gorm

När det sedan är färdigt
Behöver du ett mellanmål som är värdigt
En riktig atlet
Ja en sån som du, du vet

(vet inte om det behövs, men bakgrunden är i alla fall att många gym förbjuder magnesium i pulverform eftersom det tenderar att hamna precis överallt, så flytande brukar vara att föredra)
 
Thrusters, wall balls och marklyft
Nä, jag begriper inte ett dyft
Men det verkar dig förnöja
Att stå där och knäböja
Att stången pressa
Och mot klockan stressa

Ibland kommer saker på glid
Och du får börja om, fast att du inte har tid
Då kan man ta till puder
Men det är det många som förbjuder
Så här kommer något i en annan form
Som kan hjälpa dig att undvika gymägarens gorm

När det sedan är färdigt
Behöver du ett mellanmål som är värdigt
En riktig atlet
Ja en sån som du, du vet

(vet inte om det behövs, men bakgrunden är i alla fall att många gym förbjuder magnesium i pulverform eftersom det tenderar att hamna precis överallt, så flytande brukar vara att föredra)
Åh tack så mycket!!! Superbra :love::D På just crossfitboxen tror jag det är tillåtet med pulver men hon går också på vanligt gym så där är det säkert inte det)
 
:laugh:

Och jag som tänkte överraska pappa med ett presentkort på en vinbar som han inte kände till... Tills min bror tog med honom dit igår kväll, det vill säga. :meh: Nåja, presentkortet är redan inhandlat så han får snällt gå dit en andra gång!

Bröder alltså! Jag tycker att min bror borde ha FATTAT något och hindrat henne från att köpa, men så långt var han såklart inte med.

Nåja, man kan aldrig få för många dammsugare, eller något!

Eller vin för den delen!
 
Ett tips på julklapp till de där hopplösa personerna som har allt :rage: är att göra en fin burk med hemmagjord ”bakmix”, till t.ex. småkakor eller bröd. Häll i ingredienserna en efter en så de hamnar lite dekorativt i lager och knyt ett fint rosettband runt burken. Kom ihåg att bifoga instruktioner för hur man bakar kakorna eller brödet. :)
 

Bifogade filer

  • A539C613-9951-4A17-8CF7-9A7638DDE620.jpeg
    A539C613-9951-4A17-8CF7-9A7638DDE620.jpeg
    208,6 KB · Visningar: 5

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp