juridisk fraga - faderskap

Status
Stängd för vidare inlägg.

shadde77

Trådstartare
Jag tror minsann att jag har varlden galnaste kompis. Lite kort ligger det till sa har. Hon och en killkompis till henne hamnade i sang ett antal ganger. Bada var med pa att dom inte ville ha nat forhallande. Dom pratade med varandra och var overens om att dom inte var intresserade av nagon ev. graviditet. Killen foreslog att dom skulle skriva ett kontrakt. Dar skulle dom faststalla att i handelse av en graviditet, om hon skulle bestamma sig for att behalla barnet, skulle han inte kunna bli patvingad faderskapet :eek: . Med andra ord hon skall inte peka ut honom som fader. En sorts friskrivningsklausul sa att saga. Kontrakt skrevs och undertecknades och nu undrar jag (helt enkelt for att jag ar oerhort nyfiken).

Kan detta over huvudtaget vara juridiskt bindande? Kan hon andra sig och anda peka ut honom som fader med foljd att han da naturligtvis blir skyldig att betala underhall?
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Det är bara att hoppas att två så omogna människor inte blir föräldrar. :devil:

Hur kul för ett barn att få veta "Pappa skrev under ett papper att han inte vill ha mig, så jag har aldrig träffat honom ...".

Har man sex finns alltid risken att det blir barn. Man får skydda sig så gott man kan, men ändå alltid ta med det i beräkningen. Och som kvinna är det nog näst intill omöjligt att veta innan om man vill göra en abort eller inte. En graviditet sätter igång massor av tankar och känslor som man kanske inte var medveten om att man hade ens ...

Så jag rekommenderar att det där pappret kombineras med p-piller, kondon, spermiedödande kräm, pessar och en hormonspiral. ;)
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Sofiplopp skrev:
Så jag rekommenderar att det där pappret kombineras med p-piller, kondon, spermiedödande kräm, pessar och en hormonspiral. ;)
... och händerna på täcket, skilda sovrum, salpeter i kosten samt kalsingar med hänglås!
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Sofiplopp skrev:
Har man sex finns alltid risken att det blir barn.

Rättelse:
Har man (Vaginal)penetrerande sex finns risken för att bli med barn.
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Enligt föräldrabalken skall socialtjänsten utreda faderskapet om en ogift kvinna föder barn. Medverkar man till en sådan utredning har man rätt till bidragsförskott oavsett om det fastställs vem som är barnets far eller ej. Om tjejen inte skulle uppge vem fadern är för att hon skrivit under ett sådant kontrakt tar inte familjerätten eller försäkringskassan hänsyn till. Om mamma skulle uppge vem fadern är trtos att hon genom att underteckan ett kontrakt skulle lova att inte tala om det kan killen inte stämma henne för avtalsbrott.
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Tack och bock.... nyfikenheten stillad...

Kondomer, handerna pa tacket och allt annat har jag redan tipsat om... tyvar till valdigt lite nytta tror jag... :mad:
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Då får vi verkligen hoppas att de inte tillverkar ett nytt litet liv!
 
Sv: juridisk fraga - faderskap

Killen får väl ta och sterilisera sig då.
Om han nu vill vara riktigt säker på att inte bli pappa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp