Bukefalos 28 år!

Juridisk fråga..

Sv: Juridisk fråga..

Att tänka på förutom vad avtalsparterna förbinder sig att göra och tidsramarna för det, är vad händer vid avtalsbrott. Ta alltid med vad som sker vid avtalsbrott. Exempelvis i denna fråga så kunde man i avtalet där det framgår att FV ska stå för vaccinering tillägga "om vaccination ej görs av FV har ägaren rätt att göra detta på FV bekostnad.
Då finns det inte mycket att diskutera och man riskerar inte att man behöver dra det med var sin jurist till stor kostnad.

Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
 
Sv: Juridisk fråga..

jisses vilka hiskeliga priser för en ynka botulismspruta ni verkar ha! Min vet tog 400kr med kvitto/häst!

Gällande kontraktet så kan hon ju alltid skicka en faktura men förvänta er inte att den blir betalt. Går den vidare till kronofogden kan hon bestrida och det ska upp till förhandling i tingsrätten. Jag har själv haft hästar utlånade och INGEN har fått sina vaccinationssprutor. Jag har fått vaccinera om när jag fått hem hästarna igen, skickat räkning men fick aldrig några pengar. Eftersom det rör sig om småpotatis så lönar det sig inte att dra detta vidare. Tyvärr!
 
Sv: Juridisk fråga..

hej.
Läser till jurist på sthlms universitet.

FV bryter mot erat kontrakt. Se till att få hem hästarna för djuren lär bli lidande om hon inte ens har råd att vaccinera dem.
Dessutom kan hon gentemot er bli skadeståndsskyldiga enligt avtalslagen.
Kolla över det. Men framför allt se till att få hem hästarna!!!! ''
hälsningar cassandra
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska låna ut en häst på foder. Som sällskap/mkt lätt promenadridning. Jag kommer stå på försäkringen. Den kostar knappt 200 kr per...
Svar
10
· Visningar
1 456
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 259
Senast: ameo
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 452
Ekonomi & Juridik Hästen lånas ut på foder, ett utförligt kontrakt skrives. Efter ett par månader erbjuds fodervärden köpa loss hästen, fv tackar ja men...
Svar
14
· Visningar
2 441
Senast: fiaskurken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp