Bukefalos 28 år!

""kamphund""

Sv: ""kamphund""

Bebben skrev:
Förlåt om jag förstör tråden nu, men vart kommer dina Frallor ifrån?
Min mamma föder upp just den rasen, därför jag vart nyfiken.

Jag och min mamma föder upp frallor! :banana: Vad heter din mammas kennel. det finns en annan tjej som oxå föder upp frallor! men kan inte hitta henne :( Kul att det fler osm känner till rasen ;)
 
Sv: ""kamphund""

Jo den infon har vi ju fått senare också. Och om man kollar på hemsidan ser man också att de försäkrar rottisar. Men bara att de har en personal som är så felinformerad blir man ju ganska irriterad över. Sen så vägrade ju den damen som satt där att ge oss en försäkring helt enkelt...

F ö så blev det bolaget vi tog istället billigare så det blev ju bra ändå!
 
Sv: ""kamphund""

Visst är det tråkigt med det dåliga rykte viisa raser får.
Har själv två rottisar och blir väldigt ledsen när jag vid promenader möter damer som får panik när de ser oss och sliter med sej sin lilla hund över till andra sidan vägen (= signalerar till hunden att vi är farliga vilket resulterar i en tokskällande liten hund som vill försvara sin matte)

Hundarnas dåliga rykte kommer mycket ifrån att vissa hamnar i fel händer där kunskap fattas och "där kunskapen slutar tar våldet vid" och " våld föder våld"....

Tränar mina hundar flera timmar per dag och de är lydiga men skulle aldrig komma på tanken att gå med dem lösa av den anldeningen att jag inte vill späda på deras dåliga rykte och att det finns folk som är hundrädda och då spelar det ingen roll hur snäll min hund är.

På SKK`s hemsida tror jag att det finns en lista över vilka som räknas till kamphundar.
Maila den till Agria vet ja....;)
 
Sv: ""kamphund""

Det roliga med deta hära är att Rois,Amstaff Pit bull ALLTID dka ses som farliga och hemska dom ska förbjudas oh bla bla bla.
I Danmark tex bet en briard i hjäl ett barn hur mycket skrev det om det?Inte mycket om en pitbull hade bjort det då hade de varit de oh de o stan hade gått osm en våg om dena ras men i deta fallet när det är Briard så är det INGET helt sjukt tycker jag från min sida.
Om alla i Tidningarna ska skriva så mycket oh bla bla bla då kan dom kolla upp villken hund som har sämst Psyke i alla tester oh det är tro det elelr ej PUDEL känn på den du!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vill bara fråga, vilken ras tycker ni ser avskräckande ut? Det vanliga är väl amstaff, rottisar, staffar osv... Medan jag tycker att...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 639
Senast: glimmer
·
Övr. Hund Vet egentligen inte vad jag vill med den här tråden, mer än att skriva av mig... Men så här är det: Jag/vi har en person som bor nära...
2
Svar
30
· Visningar
2 720
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund Ramlade över den här artikeln och inser att jag för första gången ifrågasätter strikt hundägaransvar...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 426
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 982
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp