Kan han göra så?

Heulwen

Trådstartare
Jag hade ett muntligt avtal med en transportfirma att han skulle hämta upp min häst den 5:e april och frakta honom till mig.
Igår ringde dock ägarna till hästen och sade att han hade ändrat datum och tänkt hämta honom idag istället.
Han ringde alltså inte ens till mig och berättade det.
Men det innebar inget större problem för mig, men nu till frågan:

Vi pratades vid på telefon förra veckan och han frågade varifrån hästen skulle transporteras:
Jag svarade att han står i Åmjölkesbo, 25 minuter utanför Vetlanda och att han ska upp till Stockholm.
Sedan sms:ade han mig och sade att det skulle kosta 2000:-(sms:et har jag sparat.)
Nu påstår han att han uppfattade det som att hästen stod i Vetlanda och inte en bit utanför och vill nu ha extra ersättning för att ta sig ut dit och hämta honom.

Kan han verkligen begära det?
Kan jag inte anmäla honom till Konsumentverket? Han gav ju mig en offert som jag har skriftligt och han fick all information innan.
Dessutom har han pratat med ägarna minst 1 gång så han borde rimligen veta var de bor och varifrån hästen skall hämtas.

Varför ska allting krångla för? :cry: Jag vill vara glad idag, inte starta en konflikt om det här, men jag har inte så mycket pengar just nu och minsta 100-lapp är viktig för mig.

Svar?
 
Sv: Kan han göra så?

Jag tror att det kanske inte givits tydliga instruktioner från nån av er för att kunna säga om han kan göra så eller inte. Had kanske varit tydligare om du skrivit antal km eller mil utanför Vetlanda och inte antal minuter.
Sedan är det också klantigt av honom att inte meddela dig att han ändrat dag, för det är ju inte säkert att du skulle kunna på den dagen. Men jag vet att såna där företag kan vara lite röriga av sig.
 
Sv: Kan han göra så?

RÅkade ut för en transportfirma idag jag med. Ska transportera ett dräktigt sto från Uppsala trakten till Dalsland. så ringer han idag och talar om att han inte får plats med henne. Hon skulle hämtas ikväll.
Det borde han väl ha kunnat förutse tidigare eller?
Hon är för stor säger han hon är ca 168 och dräktig i 8 månaden.
Jag som stressat på stallägare mm för att få plats för henne eftersom jag ringde förra veckan och fick transport idag.
Nu måste jag ringa till stallägaren o skämmas för att jag stressat dem så ..
JAg blir så trött....
 
Sv: Kan han göra så?

Stackars dig!

Uppdatering:

Nu mailade ägarna och sade att de hade pratat med honom igår och gett honom en mer nogrann vägbeskrivning.
När han ringde idag låtsades han att han inte hade en aning om att hästen stod utanför Vetlanda. :mad:
Jag hade tänkt ge honom pengarna kontant men om han begär mer än det överenskomna priset så tänker jag be om faktura och höra av mig till Konsumentverket.
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 799
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 509
Senast: Skogstokig
·
Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 232
Senast: nickan1
·
Hundavel & Ras Några av mina valpköpare med tre tikar som bor på egen gård på landet har problem med en grannes hanhund som rymmer till dom hela tiden...
Svar
12
· Visningar
3 382
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Shoppingtråd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp