Heulwen
Trådstartare
Jag hade ett muntligt avtal med en transportfirma att han skulle hämta upp min häst den 5:e april och frakta honom till mig.
Igår ringde dock ägarna till hästen och sade att han hade ändrat datum och tänkt hämta honom idag istället.
Han ringde alltså inte ens till mig och berättade det.
Men det innebar inget större problem för mig, men nu till frågan:
Vi pratades vid på telefon förra veckan och han frågade varifrån hästen skulle transporteras:
Jag svarade att han står i Åmjölkesbo, 25 minuter utanför Vetlanda och att han ska upp till Stockholm.
Sedan sms:ade han mig och sade att det skulle kosta 2000:-(sms:et har jag sparat.)
Nu påstår han att han uppfattade det som att hästen stod i Vetlanda och inte en bit utanför och vill nu ha extra ersättning för att ta sig ut dit och hämta honom.
Kan han verkligen begära det?
Kan jag inte anmäla honom till Konsumentverket? Han gav ju mig en offert som jag har skriftligt och han fick all information innan.
Dessutom har han pratat med ägarna minst 1 gång så han borde rimligen veta var de bor och varifrån hästen skall hämtas.
Varför ska allting krångla för? Jag vill vara glad idag, inte starta en konflikt om det här, men jag har inte så mycket pengar just nu och minsta 100-lapp är viktig för mig.
Svar?
Igår ringde dock ägarna till hästen och sade att han hade ändrat datum och tänkt hämta honom idag istället.
Han ringde alltså inte ens till mig och berättade det.
Men det innebar inget större problem för mig, men nu till frågan:
Vi pratades vid på telefon förra veckan och han frågade varifrån hästen skulle transporteras:
Jag svarade att han står i Åmjölkesbo, 25 minuter utanför Vetlanda och att han ska upp till Stockholm.
Sedan sms:ade han mig och sade att det skulle kosta 2000:-(sms:et har jag sparat.)
Nu påstår han att han uppfattade det som att hästen stod i Vetlanda och inte en bit utanför och vill nu ha extra ersättning för att ta sig ut dit och hämta honom.
Kan han verkligen begära det?
Kan jag inte anmäla honom till Konsumentverket? Han gav ju mig en offert som jag har skriftligt och han fick all information innan.
Dessutom har han pratat med ägarna minst 1 gång så han borde rimligen veta var de bor och varifrån hästen skall hämtas.
Varför ska allting krångla för? Jag vill vara glad idag, inte starta en konflikt om det här, men jag har inte så mycket pengar just nu och minsta 100-lapp är viktig för mig.
Svar?