Bukefalos 28 år!

Kan jag ta ut..

Apollo

Trådstartare
..kaninen nu i sele eller är det för kallt. Vid vilken temperatur är det ok att ta ut sin kanin. Hon bor annars inne. Vi bor i Sthlm.
 
Ungefär 5-10 + grader ska det vara , en kort stund då och det får inte vara blött eller blåsa för mycket.
 
En gång rymde två av mina kaniner, :( och vi fick inte tag på de (Hemma på gården) och de överlevde 4 vintrar utomhus (vet inte om de lever nu.. nya husägarna fick de..) ( vi ställde ut mat varje dag) och fick kanin bebis varje vår. Och de kallaste dagarna i Januari/Februari, kröp ju graderna neråt 30, men de överlevde! :)
 
Skillnaden är att dina kaniner
vande sig vid kylan och det är
inte bra att ta dem in och ut
och utsätta dem för snabba
temperaturskillnader eftersom
de inte hinner anpassa sig.
 
Jag tog ut min kanin i snön en stund senaste helgen, men det rörde sig kankse om HÖGST 10minuter. Temperaturen var ca -5 grader men kaninen var knappt ens kall då han fick komma in igen. Det är en kanin som hela vintern bor inomhus och utomhus på sommaren.
 
Vi slapp vår inne-kanin ut på verandaen om vinteren, der hoppet han rundt i snøen og koste seg noen minutter før han ble kald på ørene og ville inn igjen! Han ble ikke syk av det, så jeg tror du kan ha kaninen din i sele noen minutter ute i kulda, hvertfall!
 
de som hopptävlar med sina kaniner går ut med dom även om det är minusgrader. förutsatt att kaninen har en väl uppbyggd kondition och kan vara i 'hög' rörelse hela tiden samt att det inte blåser så att den riskerar att bli nedkyld den vägen.
 
Ok, men hon är så liten än (4 månader) så jag väntar nog ett tag med att ta ut henne tills det blir varmare.
 

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp