Bukefalos 28 år!

Kan man sy in täcken?

K

Kallblod

Hej!
Jag undrar om man kan sy in ett täcke som är för stort och hur man i så fall gör? Kan man lämna in täcken så att dom syr in dom och var kan man göra det i så fall?

Tacksam för svar!
 
Det beror la på vad det är för täcke?

Jag har sytt in ett regntäcke i bogen, vart inte speciellt vackert men är det täcke som sitter absolut bäst av de som jag har och det enda som hon faktiskt röra på bogarna ordentligt.
Det var iofs ett billigt skruttäcke från shires med ganska tunt tyg.
 
Jag har sytt in ett bomullstäcke som blev för stort i halsen och gled ned över manken. Fungerar alldeles utmärkt nu faktiskt! :D

Tror kanske inte att det är så lyckat att sy in typ tjocka utetäcken dock för då pajar man regnskyddet om man syr i yttertyget.
 
tunna täcken har funkat bra att sy in när de har varit för stora i halsen. provade på tjockare täcken, men det höll inte. det blev så tjockt och klumpigt när man vek och sedan skulle sy
 
Ok men det här är ett lite tjockare täcke i bävernylon. Vet ni om man kan lämna in det någonstans så att dom syr in det?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
438
Senast: Badger
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
877
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp