Bukefalos 28 år!

Kanin problem, HJÄLP!

A

Aeathiel

Hej, jag har lite problem med min kanin.

Jag har alltså skaffat mig en dvärgvädur, hona, som var i den åldern att hon just fick skilja sig från sina syskon. Hur gammal hon är vet jag inte, då jag inte ännu fått hennes papper.

Hon är nu i alla fall väldigt skygg av sig. Jag började med att låta henne vara i fred, sen började jag småningom låta henne snusa på min hand och så försökte jag börja smeka henne. Hon är väldigt rädd och trycker sig mot marken när jag gör det. Idag på femte dagen har jag försökt ha henne i famnen med jämna mellanrum, förstått att det är viktigt att vänja dem vid det som små och jag skulle så gärna villa ha en social kelkanin. Men hon vill inte alls, första gången rev hon mig ordentligt, men då hade jag aldrig lyft kaniner förut. Nu vet jag hur jag ska göra så hon kan inte riva mera. Men det verkar som hon inte tycker om mig mera. Hon springer bort när jag kommer och vill int ens snusa på min hand mera. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Jag vill ju att hon ska ha de bra, men jag vill absolut lära henne att vara i famnen och att bli smekt.

En annan sak är att hon är 50/50 rumsren. Om dagen är det bara pottan som gäller, men på natten pripplar hon exakt över hela buren och kissar tom. på sin sovplats. Vet inte rktigt vad jag ska göra med det...Några förslag?


Tack så mycket!!!

Camilla
 
Sv: Kanin problem, HJÄLP!

Ang rumsrenhet så låt det ta lite tid och städa buren så snart du kan (lämna lite i lådan) på morgonen. Du har ju bara haft henne i 5 dagar.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Stinaelin
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Acto
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 876
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp