Bukefalos 28 år!

Kaninfoder

S

swanpis

Hej! :)

Jag har lite funderingar om det här kring foder till kanin.
Är det någon som kan ge en tabell på hur en kanins foderstat/intag bör se ut, enegi intag, vitaminer mineraler, samt hur stor del av kosten som bör innehålla färska grönsaker, hö osv.

Skulle vara bra om ni angav er kanins vikt sammtidigt som ni berättar lite om vad ni ger för foder till era kaniner :)

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: Kaninfoder

Jag har över innehåll, men inte över hur stor del av det som ska vara grönsaker etc. Länk till forumtråd: http://z3.invisionfree.com/Nya_KaninNet/index.php?showtopic=1960

Jag har tre kaniner, de väger väl ungefär 1,3 (hermelinkorsning, hona, 4½år), 2,1 (harkorsning, hona, 1½år) och ca 3 (harkorsning, hane, 7 mån). För tillfället har de samma behov (har varierat en del under hösten men nu funkar de fint på samma mängd).

De får varje dag en bit grönsak (typ de tre delar på en STOR morot, alt en halv liten var), ½dl pellets (Stampe) och fri tillgång på hö och vatten.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 082
Senast: Ise
·
Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej Buke! Jag har lite funderingar kring min fjordhästs foderstat och tänkte att jag kanske kunde få lite input. I dagsläget får hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 156
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Några funderingar bara.. Jag har tidigare kört MUSH röd, funkade skitbra nån månad men då min hund sen ändå verkade kunna bli lös i...
Svar
17
· Visningar
3 734
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp