Kaninhoppning/Utställning

R

rosapantern

ja har lite smått börjat träna min dvärgvädur att hoppa enkare hinder å funderar på å ställa upp i en mindre kaninhoppningstävling så småning om (om ett väldigt bra tag för han gör ju inte precis som ja vill än så länge :crazy:)... men hur ä det egentligen..måst aan ha en renrasig kanin mä stamtavlebevis allt sånt dära..ja har inget sådant alls..vet inte ens vilka föräldrarna var förutom att det är en dvärgvädurskanin ja har...
har blir tre år till sommaren..
får man tävla men oregestrerade kaniner??

hur äre sen mä utställningar..vet inte mycket alls om det men det hade varit roligt å vara med..men där ä det vell jätteviktit att ha stamtavla å godkända föräldrar å renrasig kanin eller?
kanske finns det olika klasser så man kan få ställa ut en "vanlig" kanin oxå??

Någon som vet :confused: :confused: :confused:
 
Alla kaniner är välkomna även harar (om man nu skulle ha en...)!!
De behöver inta ha stam men till utställning krävs det samt godkänd färg!
Men det finns keldjursutställning där du kan ställa upp med din!
 
keldjursutställning ??? vad är det??
antar att det inte bedömmer vilket djur som ä det keligaste/gosigaste utan att det ä som vanlig utställning bara att man kallar det för det så att alla kan vara mä eller??? har ja fattat det helt fel nu????
 
alla kaniner kan tävla i kaninhoppning. Det finns dock regler på hur gamla de måste vara. När det äller utställning måste man ha en renrasig kanin. Sen ska den vara märkt i vänster öra. Det finns säkert såna här keldjursutställningar också men sådana har jag aldrig hört talas om och kan därför inte berätta något om dem.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 635
Senast: scizofren
·
R
Övr. Djur Jag har flytat hemifrån ganska nyligen å tycker att det blivit lite ensamt nu så därför undrar ja om man kan ta in en stallkanin å ha...
Svar
5
· Visningar
1 601
Senast: Catta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp