Bukefalos 28 år!

Kanintass-problem..?

S

sally_lipton

hejsanhejsan!
Min ena honkanin, en lurvkorsning på 1 1/2, verkar ha något slags problem med sina tassar/klor...:
Jag hade henne ute i en stor kompostgallerhage tillsamans med syrran och deras mamma...
efter det borstade jag igenom hennes päls och hade tänkt att klippa klorna också. Då ser jag att det är alldeles rött (visserligen en vit kanin men det var verkligen rött) och lite svullet vid klofästet (?).
jag tittade närmare, kännde och jämförde med den andra tassen där det såg likadant ut. jag jämförde med Mamma kanin (som också vart ute, i samma hage) men hon var bara vanligt rosa (vit kanin).
Kan det har varit någon slags överansträngning eller liknande?
Jag ska kika igen imorrn bitti... om det då inte är bättre, bör jag kontakta vetrinären?


/mimmi ;)
 
Sv: Kanintass-problem..?

Vad har du för strö?
Om det är som det jag tror (lägg gärna in bild) så är blir det ofta så när de går mycket på hårt underlag. Egentligen inget att oroa sig för eller ringa veterinär för, men det skadar ju inte att hålla koll.
 
Sv: Kanintass-problem..?

Jag har ett lager med spån och uppepå det ett rejält lager med halm.

Okej, jag ska fösöka få en bild ikväll, annars imorrn :)

/mimmi



(ojsan, verkar ha glömt att klämma in ettt 'år' där :crazy:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa (Svart) riesenschnauzer är ju inte direkt känd för sin exceptionellt goda klokvalitet direkt, och Utter har aldrig haft 'superklor'. De...
Svar
3
· Visningar
4 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp