Bukefalos 28 år!

Kanintråden

CoNo

Trådstartare
Ja, nu skapar jag Den Stora Kanintråden!
Är medveten om att det redan finns typ tre sådana här, men ingen är direkt färsk, så vi kanske kan köra på denna? :)

Lägg in bilder och skriv om dina kaniner, ras, kön, ålder osv!
 
Sv: Kanintråden

Här är mina då :)

Lindhults VirvelVind
Hona född 2006-05-30
Lejonhuvad kanin
Luring - Pyret
Virvel.jpg

Min första kanin, en mycket bestämd dam med mycket vilja. Älskar att kela och springa omkring lös i huset. Anfaller handen om du sticker fram den, så man får passa sej ;) Men när man väl lärt känna henne så gör det absoluuut inget, kanini är juh så sööt! :D Min fd hoppkanin, men hon är väldigt rädd av sej och hatar att gå i koppel, vara ute ens, så hon ska slippa det och istället bara kelas med och så ska hon få springa lös i huset!


Blockas Be Baron
Hane född 2007-05-13
Vädurskorsning
Charmy One - Onyx Just a Little Wiser
Baron.jpg

Skaffade Baron som sällskap till Virvel, men det gick ju sådär ;) Han har blivit sydd i läppen pga Virvel ^^ Finns ingen snällare kanin än Baron, kan konster och vill alltid lära sej mer! Älskar att hoppa och ska ha sin debut snart.. :) Uppfödare Bimini här på Buke, en jätteduktig hoppkanin-uppfödare. www.blockas.se
 
Senast ändrad:
Sv: Kanintråden

Daylight
Viltgrå hermelin, hona.
Född 23 augusti 2006.
(Till salu)
f_L031m_901c0f0.jpg


Rosenknoppens Fia
Isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning, hona.
Född 26 juni 2005.
f_F014m_f72cbec.jpg


Kråkbackens Järnsaxa
Järnblå belgisk jätte, hona.
Född 17 augusti 2006.
f_I009m_737b642.jpg


Bråkmakargatans Skalle-Per
Vit blåögd dvärgvädur, hane.
Född 11 februari 2005.
f_L019m_60d9dd4.jpg


Lonlys Zvinto
Blå dvärgvädur, hane.
Född 6 maj 2004.
f_L023m_88f5c75.jpg



Kommer snart få hem min avelshona, som heter Blåsippa och är en vit blåögd dvärgvädur.
 
Sv: Kanintråden

Vilka fina du hade :D
Har du uppfödning?
Isf hoppning, kel eller avel? :)
 
Sv: Kanintråden

Får slänga upp några bilder på mina små niner då :P

Här är min "gamling" på 3 och ett halvt år :) Gillestugans Alexis, Viltröd hona:
Kaniner-vr-070421005mindrer.jpg

Min "lilla" älskling på 2,8 kg :P Paradisets Talia ur Dimman(egenuppfödd dotter till Alexis) Svart Tan hona:
Talia-060711012tilltextmindre.jpg

Sen har vi pojken som fick flytta tillbaka hit då den förra ägaren inte kunde ha kvar honom, ur Alexis första kull, Paradisets Josiah, Svart Tan hane:
nrbilder-071114021mindre.jpg

Hans rumskamrat är kastrerade honan Dejeforsens Starlight of Vicanett, Rödbrun Otter:
KajsaochStella-070416021mindre.jpg

Måste också visa upp de tre pojkar jag har kvar här hemma som är till salu :angel: Lejonhuvade Dvärgvädurar hela bunten.
Lime:
Kajsakull3mn017-1.jpg

Cranberry:
Kajsakull3mn007-1.jpg

Orange:
Kajsakull3mn003-1.jpg


Det vart alla som bor här för tillfället :P
 
Sv: Kanintråden

Jag skaffade min första kanin när jag flyttade hemifrån, blev så tomt utan djur, och katt i lägenhet, njaaa...
Så det blev en liten hona, Silverskenets Vitnos, som döptes om till Mirasol, fast kallas mest Ninen av mig, och Mördarninen av mina kompisar, eftersom hon var väldigt förtjust i att attackera folks fötter. :angel: 2,5 år gammal, korsning löwen och teddyvädur, men pappa påstår att det är en vildkanin och att jag blev lurad. :rofl:
Miakamera021.jpg
[/IMG]

Pluggar rätt mycket, och sen blir det väldigt mycket tid i stallet också, så bestämde mig för att köpa en kompis till henne, så det blev löwenkorsningen Daisy, som nu är ca 3,5 månader. Daisy har fått det ännu mindre smickrande öknamnet Zombieninen, då hon just nu har fått för sig att bitas är jäkligt roligt. :devil: Väldigt söt, men har samma taktik som en kamphund; hugger tag och hänger kvar tills hon tröttnar... och ja, det gör rackarns så ont. :cool:
PICT0115.jpg
[/IMG]

Men de kommer bra överens, och det är ju det som är huvudsaken. :love:
Miakamera057.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Kanintråden

Bör ju kanske tillägga att jag har försökt minska storleken på bilderna, men tydligen tänker inte jag och Photobucket likadant. :confused: Verkar som kaninerna får återbildas i naturlig storlek, tur att de är små och inga jättar... :rofl::rofl::rofl:
Fast har nån nån kreativ idé ang bildstorlek så kan ni kanske vara snälla och hojta till? :idea:
 
Sv: Kanintråden

Jag ser alla bilder. Dock små men dom är där :D
Väldigt söta du hade också! Humm. Humöret låter som min Virvels. Honor *skaka på huvudet* ;)
 
Sv: Kanintråden

Ja, jag försökte beskära för att få lite normal storlek, men på min dator är de fortfarande i megasize, och det är de flesta andra bilder också... fast om nu andra ser dem som pyttesmå kanske jag ska lägga upp dem igen i lite större format, så det blir lite mer hyfs på det hela. :idea:
Den äldre kaninen bets också när hon var yngre, men hon lugnade ner sig när hon blev lite äldre, nu är hon kanonsnäll. Men ifall man nånsin får barn och de vill ha kaniner kommer de få varsin hane, känns det som. :rofl:
 
Sv: Kanintråden

SÅ små är dom inte, en tumme höga ungefär ;)

Haha, då får jag väl hoppas att min kaninbebis (på över ett år, med humör som en bebis :angel:) mognar lite snart då ;) Stor chans! :cool: :D
 
Sv: Kanintråden

Haha, körde thumbnail-storlek, så det är nog därför. :) Men nu tror jag det har ordnat sig. Eller? :confused:
 
Sv: Kanintråden

Kan jue lägga in bild på Alfred vet inte vad han är för ras meb stor iaf :P Han bor i min ponnys stall tsm med En annan hon kanin av samma ras(: tro ja iaf:angel:
Stallet071114047.jpg
 
Sv: Kanintråden

Okej ska fråga hans ägare ;) det stämemr säkert ja kan ingeting om kaniner :p
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Blyger
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: jemeni
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 599
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 491
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp