Kaninutställning?

T

T3ss

Om man vill ställa ut sin kanin, måste den då vara märkt? Läste på någon sida att dom måste vara märkta med siffror i örat, stämmer det?

Finns det någon bra sida där man kan få information om när/var utställningar är och vad som krävs för att man ska få ställa ut sin kanin?
 
Sv: Kaninutställning?

För att få ställa ut sin kanin på en officiell utställning krävs de att de är märkta i höger & vänster öra....ena örat med uppfödarnumer och andra med årtal, kullnumer, och Indivdnumer.
Har man köpt kaninen från en riktig uppfödare säljs de öronmärkta om de är godkända för utställning. Är kaninen inte märkt finns det kelutställningar man kan ställa ut dem på, som ofta annordnas i samband med riktiga officiella utställningar.....!

Mer om utställningar osv kan du läsa på: http://come.to/kaf
Sveriges kaninavelsföreningars Riksförbund! :D

Undar du något mer så kan ja försöka svara på de! :)
 
Sv: Kaninutställning?

Hej,
jag är inte precis någon expert på kaninutställning och så.
Och jag skulle vilja veta några saker.
Jag har en dvärjhermelin-hane som jag inte har stam på. Finns det små kaninutställningar för kaniner utan stam? det skulle vara kul att prova ställa ut honom. :)
Väldigt glad för svar/Emelie
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 130
Senast: Scata
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 580
Senast: KesoNeso
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp