Känsligt problem ang blygdläpparna.

Anonym15

Trådstartare
Har lite funderingar ang lite känsligare delar.. Väljer därför att vara anonym.
Mitt problem sedan ca sista året på gymnasiet är att mina inre blygdläppar hamnar väldigt ofta i kläm, skaver och ger en mycket irriterande och obehaglig känsla.

För några år sedan när jag började känna av mitt "problem" var det mestadels under ridning jag kände obehag i de nedre regionerna och kanske någon enstaka gång i tighta jeans.

Nu de sista två åren känner jag av de konstant, spelar ingen roll vilka trosor jag har eller mysbyxor/jeans, samma känsla!
Får flera gånger dagligen rätta till byxorna, trosorna för att det är så irriterande känsla och väldigt ofta får jag skavsår (blodiga köttsår så man nästan går under jorden när man kissar därefter..) under dressyrpassen.

Tycker inte det ser så "fint ut" heller när de hänger ner ca 3cm i stående läge heller, men känslan av de mellan mina tighta lår, i byxor, under dressyrpassen är otroligt jobbig! Påverkar extremt mycket psykiskt då jag känner av de 24-7

Har läst lite om operation osv men verkar läskigt ang komplikationer som kan bli osv och tappad känsel...:crazy:
Någon som opererat sig eller har andra åsikter/tips som kan hjälpa mig?
 
Håller med, prata med en gynekolog så talar de säkert om vilka alternativ som finns och vilka eventuella risker det medför.
Det som skrivits på internet behöver inte alltid spegla sanningen speciellt bra.
 
Jag kan bara hålla med föregående att kontakta gynekologen. Detta är inget konstigt problem som du är ensam om utan vanligare än vad man tror..
Ödsla inte tid på att ha obehag, livet är för kort för det :up:
 
Har lite funderingar ang lite känsligare delar.. Väljer därför att vara anonym.
Mitt problem sedan ca sista året på gymnasiet är att mina inre blygdläppar hamnar väldigt ofta i kläm, skaver och ger en mycket irriterande och obehaglig känsla.

För några år sedan när jag började känna av mitt "problem" var det mestadels under ridning jag kände obehag i de nedre regionerna och kanske någon enstaka gång i tighta jeans.

Nu de sista två åren känner jag av de konstant, spelar ingen roll vilka trosor jag har eller mysbyxor/jeans, samma känsla!
Får flera gånger dagligen rätta till byxorna, trosorna för att det är så irriterande känsla och väldigt ofta får jag skavsår (blodiga köttsår så man nästan går under jorden när man kissar därefter..) under dressyrpassen.

Tycker inte det ser så "fint ut" heller när de hänger ner ca 3cm i stående läge heller, men känslan av de mellan mina tighta lår, i byxor, under dressyrpassen är otroligt jobbig! Påverkar extremt mycket psykiskt då jag känner av de 24-7

Har läst lite om operation osv men verkar läskigt ang komplikationer som kan bli osv och tappad känsel...:crazy:
Någon som opererat sig eller har andra åsikter/tips som kan hjälpa mig?

Det finns en bukefalist som har gjort underlivsplastik ganska nyligen, om jag inte minns helt fel. Kommer inte ihåg vilken, men det finns en tråd. Testa att söka :)

Edit: http://www.bukefalos.com/threads/plastikkirurgi-underlivet.1282299/#post-16667524
 
Har lite funderingar ang lite känsligare delar.. Väljer därför att vara anonym.
Mitt problem sedan ca sista året på gymnasiet är att mina inre blygdläppar hamnar väldigt ofta i kläm, skaver och ger en mycket irriterande och obehaglig känsla.

För några år sedan när jag började känna av mitt "problem" var det mestadels under ridning jag kände obehag i de nedre regionerna och kanske någon enstaka gång i tighta jeans.

Nu de sista två åren känner jag av de konstant, spelar ingen roll vilka trosor jag har eller mysbyxor/jeans, samma känsla!
Får flera gånger dagligen rätta till byxorna, trosorna för att det är så irriterande känsla och väldigt ofta får jag skavsår (blodiga köttsår så man nästan går under jorden när man kissar därefter..) under dressyrpassen.

Tycker inte det ser så "fint ut" heller när de hänger ner ca 3cm i stående läge heller, men känslan av de mellan mina tighta lår, i byxor, under dressyrpassen är otroligt jobbig! Påverkar extremt mycket psykiskt då jag känner av de 24-7

Har läst lite om operation osv men verkar läskigt ang komplikationer som kan bli osv och tappad känsel...:crazy:
Någon som opererat sig eller har andra åsikter/tips som kan hjälpa mig?
Hur mycket hänger de ner? Det går inte att "peta upp" dem mellan de yttre blygdläpparna? Det har iaf fungerat för mig..Om inte så håller jag med de andra, ta hjälp!
Alla är vi olika, inget att skämmas för ;)
 
hade själv haft stora problem i ridningen pga detta under högstadiet och gym, gick ju inte ens att rida lätt i de flesta sadlarna utan att få blödande skavsår..
men sen jag själv fick välja sadlar så har jag inte haft ett enda skav.
med byxor och trosor är det också väldigt viktigt med passformen, välj byxor med mjuka sömmar i skrevet är mitt främsta tips ;). ett par riktiga jeans som inte tillåter att vara någorlunda baggy är :cry:. såna får man skav av bara man går i..
vaselin är också trevligt mot skavsår.

har inga problem av det egentligen nu, man lär sig att leva med det ^_^.
 
Jag funderar - kanske var det därför man uppfann damsadeln? Eller var det bara för att damerna skulle kunna rida i kjol och klänning? Om du inte kan komma tillrätta med problemet utan operation så är det säkert mycket billigare i utlandet. Men som du säger - det är ett känsligt ställe så man vill ju inte riskera att bli könsstympad på kuppen!
 
Jag funderar - kanske var det därför man uppfann damsadeln? Eller var det bara för att damerna skulle kunna rida i kjol och klänning? Om du inte kan komma tillrätta med problemet utan operation så är det säkert mycket billigare i utlandet. Men som du säger - det är ett känsligt ställe så man vill ju inte riskera att bli könsstympad på kuppen!

Det var pga långa klänningar och inte fladdermusen kvinnorna red i damsadel :D
 
Jag funderar - kanske var det därför man uppfann damsadeln? Eller var det bara för att damerna skulle kunna rida i kjol och klänning? Om du inte kan komma tillrätta med problemet utan operation så är det säkert mycket billigare i utlandet. Men som du säger - det är ett känsligt ställe så man vill ju inte riskera att bli könsstympad på kuppen!

Varför ska hon åka utomlands och operera sig? En sådan operation får man av den svenska sjukvården enligt ordinarie taxa. Hon har ju uppenbarligen ont av det så varför ska hon då betala för operationen själv?

Mitt tips till dig @Anonym15 är att du kontaktar en gynekolog och diskuterar dina besvär och vad som går att göra åt det. Underlivsplastik är vanligt idag och du behöver absolut inte tycka att ditt problem är pinsamt.
 

Liknande trådar

H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
62 837
Senast: Hemlig21
·
C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 102
Senast: Curly
·
Hästhantering Har sökt i flera lastningstrådar men hittar inte svaren jag söker så startar en ny lastningstråd. Problemet med min häst är bland...
2
Svar
28
· Visningar
3 315
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 170
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp