Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

En kille på jobbet frågade idag om jag fortfarande var nykter, sa som det var, och att jag hade haft ett vinsug i sommar.
"Det är väl bara att dricka?!"
Sa att jag inte kan dricka för att jag är alkoholist.
"Du är väl inte alkoholist, det är väl bara att dricka med måtta"

😂😂 herregud, varför har jag inte tänkt på det tidigare!!
Snark, han är dum i huvudet och vi har haft våra dispyter tidigare så jag tar inte åt mig iallafall.
 
En kille på jobbet frågade idag om jag fortfarande var nykter, sa som det var, och att jag hade haft ett vinsug i sommar.
"Det är väl bara att dricka?!"
Sa att jag inte kan dricka för att jag är alkoholist.
"Du är väl inte alkoholist, det är väl bara att dricka med måtta"

😂😂 herregud, varför har jag inte tänkt på det tidigare!!
Snark, han är dum i huvudet och vi har haft våra dispyter tidigare så jag tar inte åt mig iallafall.
Alltså folk? O_o
Tycker du var tuff som sa som det var, om fler gjorde det kanske fler skulle fatta?
 
En kille på jobbet frågade idag om jag fortfarande var nykter, sa som det var, och att jag hade haft ett vinsug i sommar.
"Det är väl bara att dricka?!"
Sa att jag inte kan dricka för att jag är alkoholist.
"Du är väl inte alkoholist, det är väl bara att dricka med måtta"

😂😂 herregud, varför har jag inte tänkt på det tidigare!!
Snark, han är dum i huvudet och vi har haft våra dispyter tidigare så jag tar inte åt mig iallafall.
Vilket geni, han har löst problemet!
 
En kille på jobbet frågade idag om jag fortfarande var nykter, sa som det var, och att jag hade haft ett vinsug i sommar.
"Det är väl bara att dricka?!"
Sa att jag inte kan dricka för att jag är alkoholist.
"Du är väl inte alkoholist, det är väl bara att dricka med måtta"

😂😂 herregud, varför har jag inte tänkt på det tidigare!!
Snark, han är dum i huvudet och vi har haft våra dispyter tidigare så jag tar inte åt mig iallafall.
Hade tagit det med chefen.
 
Haha ja, jag tror inte riktigt han fattar. Hans syn på en alkoholist är nog de som hänger runt på bänkarna i stan...
Stolt av dig som verkligen kämpat. Har följt tråden till och från men man känner sig nästan som en lurker. Tyvärr känner jag flera personer som är olika nära som totalt förnekar sina missbruk. Därav alkoholister. Att eftersom dom inte hänger på parkbänken eller klarar av att ha ett jobb så är dom inte det. Vart alla andra närstående ju ser att dom visst har problem. Är jätte svårt att se detta tycker jag. Så är verkligen en sån otroligt insats av dig att se på dina problem och ta itu med dom även när det känns piss. Det är så många människor som inte orkar (inte för att klanka ner på dom men när man är närstående är det jobbigt att se hur folk lever i missbruk år efter år). Så vilken kämpe du är!
 
Stolt av dig som verkligen kämpat. Har följt tråden till och från men man känner sig nästan som en lurker. Tyvärr känner jag flera personer som är olika nära som totalt förnekar sina missbruk. Därav alkoholister. Att eftersom dom inte hänger på parkbänken eller klarar av att ha ett jobb så är dom inte det. Vart alla andra närstående ju ser att dom visst har problem. Är jätte svårt att se detta tycker jag. Så är verkligen en sån otroligt insats av dig att se på dina problem och ta itu med dom även när det känns piss. Det är så många människor som inte orkar (inte för att klanka ner på dom men när man är närstående är det jobbigt att se hur folk lever i missbruk år efter år). Så vilken kämpe du är!

Tack snälla ❤️
Jag förnekade ju mitt missbruk i mååånga år innan jag faktiskt tog tag i det, det var liksom det svåraste, att erkänna för sig själv. Samt sorgen över att släppa alkoholen.

Jag kan fortfarande sakna den, vilket jag räknar med att göra i många år.
 
Fin text i nykterappen idag.
Jag har väldigt lätt att älta, varför blev det som det blev, varför gjorde jag så, varför insåg jag inte saker tidigare. Osv osv.

Man kan inte förändra det förflutna, man lär sig alltid nåt av det, och kan försöka styra så man inte gör samma misstag i framtiden.
Screenshot_20230917_082812_Sober Time.jpg
 
Pratade med en kollega i morse om en grej jag ska göra i helgen, men att jag hatar att köa, hon sa att "du får väl ta med en plunta för att stå ut" eller nåt liknande.
Då fick jag säga att jag inte dricker,
- "du dricker inte alls?"
Nä, jag är nykter alkoholist sa jag.

Tycker det känns så fint att säga det, känner mig stolt! 🙏
 
Pratade med en kollega i morse om en grej jag ska göra i helgen, men att jag hatar att köa, hon sa att "du får väl ta med en plunta för att stå ut" eller nåt liknande.
Då fick jag säga att jag inte dricker,
- "du dricker inte alls?"
Nä, jag är nykter alkoholist sa jag.

Tycker det känns så fint att säga det, känner mig stolt! 🙏
Oj. Alltså jag slutar aldrig förvånas över saker folk säger. Jag brukar själv skämta en del men såna saker tycker jag känns så okänsliga ändå. Finns ju många människor som kämpar med alkoholen. Jag hade aldrig sagt "ta med en plunta då" på skämt. Särskilt inte till en kollega. Men vet ju aldrig vad folk brottas med ❤️‍🩹 men verkar som folk ofta kan komma med såna okänsliga kommentarer (tänker på "är du gravid " tråden med).
 
Oj. Alltså jag slutar aldrig förvånas över saker folk säger. Jag brukar själv skämta en del men såna saker tycker jag känns så okänsliga ändå. Finns ju många människor som kämpar med alkoholen. Jag hade aldrig sagt "ta med en plunta då" på skämt. Särskilt inte till en kollega. Men vet ju aldrig vad folk brottas med ❤️‍🩹 men verkar som folk ofta kan komma med såna okänsliga kommentarer (tänker på "är du gravid " tråden med).
Känns som att någon som har problem med alkohol men inte vill erkänna det skulle kunna säga. Vilka friska människor dricker alkohol för att stå ut med att stå i kö?
 
Känns som att någon som har problem med alkohol men inte vill erkänna det skulle kunna säga. Vilka friska människor dricker alkohol för att stå ut med att stå i kö?
Alltså fick lite samma känsla..? Att det var en skum första "lösning" på tristessen?
Jag har druckit i en kö en gång, när vi köade till en konsert. Jag har köat till konserter (och andra saker) många, många gånger fler än så.
Min go-to hade väl varit en ljudbok eller slösurfande (och tipset då kanske "ta med en powerbank") men definitivt inte alkohol.
 
Pratade med en kollega i morse om en grej jag ska göra i helgen, men att jag hatar att köa, hon sa att "du får väl ta med en plunta för att stå ut" eller nåt liknande.
Då fick jag säga att jag inte dricker,
- "du dricker inte alls?"
Nä, jag är nykter alkoholist sa jag.

Tycker det känns så fint att säga det, känner mig stolt! 🙏
Märklig kommentar.
Själv tänkte jag kanske ta med kaffe och fika istället men vet inte om det är så bra det heller om man blir kissnödig 😅
 
Pratade med en kollega i morse om en grej jag ska göra i helgen, men att jag hatar att köa, hon sa att "du får väl ta med en plunta för att stå ut" eller nåt liknande.
Då fick jag säga att jag inte dricker,
- "du dricker inte alls?"
Nä, jag är nykter alkoholist sa jag.

Tycker det känns så fint att säga det, känner mig stolt! 🙏
Sån märklig kommentar. Men du skall vara stolt.
 
Att ta med sig kaffetermosen och stickning är ett rimligare tips om det är den kön jag misstänker att det är 😛.

Och en hopfällbar pall/stol!

Stå och dricka i den kön bland tanter och barnfamiljer, högst olämpligt. Man undrar ju över den som sa så... dom kan inte ha så hälsosam relation till alkohol själv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp