Bukefalos 28 år!

Kass på fonder

Lejonelle

Trådstartare
Vi är slöa sparare och därför sitter våra pensionspengar kvar på nån fond vi valde i urtiden. Det gäller både PPM och vårt privata pensionssparande. Kollar man statistiken så verkar ingen av våra fonder gå särskilt bra, så jag antar att vi borde lägga in en stöt och välja något bättre? Men vi är inte så intresserade, dessutom inte så duktiga, så om vi skulle försöka välja aktivt är risken nog stor att det skulle bli ännu sämre avkastning än idag.

Hur tänker ni andra? Är ni aktiva och byter fonder och håller koll? Har ni något råd att komma med?
 
Sv: Kass på fonder

Vad gäller PPM har jag inte gjort något val eftersom den portfölj man får automatiskt (Såfa) har gått så bra. Vad gäller privat sparande så har avanza jättebra jämförelseverktyg, analyser och tips. Nordnet är nog också bra men har inte konto där själv.

Annars kan du kolla igenom gamla nummer av Privata Affärer på biblioteket. De har skrivit mycket om pensioner och tipsat om bra fonder.
 
Sv: Kass på fonder

Jag förvaltar mina ppm-själv. Så jag har valt att inte lägga de i en låst fond, utan jag handlar rätt glatt med dem på mitt pensionskonto som jag har på Nordnet. Visst är det tänkt som långsiktigt sparande, men jag gillar de där högriskaktierna som jag sysslar med på mitt vanliga aktiekonto, så det blir några sådana också titt som tätt.

Nu är jag bara glad över att Opus Group-aktierna gått så bra och att Sino Agro Food äntligen börjar återhämta sig. :) Resten står lite sådär halvstabilt, men jag räknar med en del utdelningar som jag sedan kommer att använda till att återinvestera i mitt pensionskonto.
 

Liknande trådar

Äldre Jag tänkte vi kunde ha en tråd för oss som sparar i fonder där vi kan dela med oss av tips, råd och tankar kring hur vi väljer och...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp