Kastererad hankatt "parar" sig med löpande honkatt

iafia

Trådstartare
Min honkatt är nu 7 månader och har börjat löpa för första gången, hon ska kastereras så fort som möjligt men vi måste vänta tills detta löp är över. Nu till problemet, våran snart 2 åringa kastererade hankatt "betäcker" henne. Han hugger tag i nackskinnet på henne och juckar på henne. Vad ska vi göra!? funderar på att låta hankatten bo hos min mamma tills hennes löp är över så han inte skadar henne på nåt sett eller får några ideér! Har ni erfarenhet eller förslag för deras båda bästa? HJÄLP!:confused:
 
Sv: Kastererad hankatt "parar" sig med löpande honkatt

Det är ingen fara, om de inte blir allvarligt stressade av det. Det är väldigt vanligt att kastrater parar, det är trots allt en väldigt stark drift och honors löpbeteende är ju minst sagt triggande. Ofta lugnar det dessutom honan lite.

Det kan medföra ökade infektionsrisker, men eftersom du ska kastrera snart behöver du inte bekymra dig så mycket om det.
 
Sv: Kastererad hankatt "parar" sig med löpande honkatt

okej, känner mig lite lugnare nu. Ska ringa smådjurskliniken imorgon och boka tid till henne så det blir frid och fröjd här hemma igen. Stressande för alla, speciellt honan men även hanen som är helt stirrig. tack för svar!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 116
Senast: Mahonia
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 743
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Ja nu blev ju rubriken inte helt 100 men hursomhelst! Vi skaffade en kattkompis till vår heliga birma (hankatt) i oktober förra året...
Svar
10
· Visningar
2 161
Senast: Aliche
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp