Katastrofuppföljning: Din relation till Aladdin/Paradis

Hur ser du på Aladdin/Paradis

  • Jag äter gärna en hel ask

    Röster: 41 32,5%
  • Jag äter några enstaka bitar

    Röster: 60 47,6%
  • Usch, äter inte gärna något av det

    Röster: 10 7,9%
  • Jag brukar ge bort sådana ganska ofta

    Röster: 7 5,6%
  • Jag har gett bort en sådan någon gång i historien

    Röster: 43 34,1%
  • Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ge bort en sådan (och har inte heller gjort det)

    Röster: 12 9,5%
  • Jag älskar trillingnöten

    Röster: 50 39,7%
  • Jag älskar körsbärslikören

    Röster: 17 13,5%
  • Jag tycker att både körsbärslikör och trillingnötter kan lämnas till historien

    Röster: 21 16,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    126
En anekdot: En tidigare partner jobbade på ett ställe i Sthlm som nog kan anses pretentiöst men som SÅ gärna vill vara ett med de folkliga massorna (arbetarklassen). Deras verksamhet gjorde att jo, de fick en massa chokladaskar till jul (företagsgåvor). Jag hade ju drillat mitt ex ordentligt :D så när de andra satt och slogs om Aladdin/Paradis tog han hand om askarna från NK (jag hade introducerat honom till orgasmen med praliner från NK).

Han frågade verkligen kollegorna om de inte ville ha av NK-askarna men det ville de inte. De var väl för bourgeois för dem. Kan tillägga att jag är MYCKET stolt över exet, jag må vara arbetarklass men nog fan kan man uppskatta NK-choklad ändå! :p
 
Det är nog för arbetarklass-svennigt för dig ;) :p

Och i så fall även för alla jag känner, eftersom jag aldrig blir bjuden på sådan choklad hos andra? Utifrån den folkstorm som detta med trillingnöten (som skulle ta livet av mig om jag åt den pga allergi) har orsakat på sociala medier, förstår jag ju att jag befinner mig i någon sorts subkultur ditt denna choklad inte har lyckats nå. Men hur det har gått till, undflyr mig.
 
Håller med om att de smakar billigt och "plastigt", men duger i värsta fall. Och då är jag inte alls någon chokladsnobb, jag äter gärna Marabou t ex.
 
Egentligen är innehållet inte så intressant. Så länge det är choklad. Äter även den äckliga körsbärslikörs biten om det är det enda som finns kvar.

Skriver under på det! Förutom möjligtvis körsbärslikören, den är så galet äcklig att den nog bara skulle slinka ned i absoluta nödfall.

Kunde f.ö inte alls förstå varför en tråd med rubriken "Kaninuppfödning - Din relation till Aladdin/Paradis" inte låg under andra djur?
 
Och i så fall även för alla jag känner, eftersom jag aldrig blir bjuden på sådan choklad hos andra? Utifrån den folkstorm som detta med trillingnöten (som skulle ta livet av mig om jag åt den pga allergi) har orsakat på sociala medier, förstår jag ju att jag befinner mig i någon sorts subkultur ditt denna choklad inte har lyckats nå. Men hur det har gått till, undflyr mig.
Ja men såklart, du vistas väl i andra kretsar helt enkelt? Mindre svenniga kretsar, det var lite det som var poängen ;) :D.
 
Ja men såklart, du vistas väl i andra kretsar helt enkelt? Mindre svenniga kretsar, det var lite det som var poängen ;) :D.

Jag förstod det. Försökte bara se dessa originella människor framför mig. Och får lite svårt att förklara den rikliga förekomsten av smågodis såsom skumbananer. :p Vilka är de där andra kretsarna? Det är det som är lite oklart. På vilket sätt är kretsarna andra, om du förstår hur jag menar. Tror inte du skulle uppleva umgänget som särskilt förfinat om du kom på besök.
 
Äter om det finns framme, köper inte själv. Paradis är att föredra då jag inte tycker om mörk choklad, de med "flytande fyllning" eller marsipan ;) så jag äter bara nöt/nougat bitarna haha :p
 
Alladin är okej men det finns godare choklad men visst jag kan sätta i mig nästan hela asken om det kniper. Mint (finns den kvar), romrussin och cocos går bort, då svälter jag hellre.

Jag får förresten en ask varje jul i sällskap med en större summa pengar som julklapp så intällningen till asken är av den anledningen mycket positiv.
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 759
Senast: LovingLife
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 732
Senast: Gunnar
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 506
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 229
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp