Katastrofuppföljning: Din relation till Aladdin/Paradis

Hur ser du på Aladdin/Paradis

  • Jag äter gärna en hel ask

    Röster: 41 32,5%
  • Jag äter några enstaka bitar

    Röster: 60 47,6%
  • Usch, äter inte gärna något av det

    Röster: 10 7,9%
  • Jag brukar ge bort sådana ganska ofta

    Röster: 7 5,6%
  • Jag har gett bort en sådan någon gång i historien

    Röster: 43 34,1%
  • Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ge bort en sådan (och har inte heller gjort det)

    Röster: 12 9,5%
  • Jag älskar trillingnöten

    Röster: 50 39,7%
  • Jag älskar körsbärslikören

    Röster: 17 13,5%
  • Jag tycker att både körsbärslikör och trillingnötter kan lämnas till historien

    Röster: 21 16,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    126

sjoberga

Trådstartare
Som reklammakarnas dröm måste vi reda ut dessa frågor som uppstår i annan tråd. Tycker någon egentligen om chokladaskarna? Går de att ge bort? Eller är de bara ett hemskt dåligt alternativ när man valt bort de 145.678 andra alternativen man hade före på listan på gåbortpresent?

Flera val är tillåtna.
 
Jag klarar mig på gräddnougaten. Resten kan någon annan äta.

I år kommer jag ge bort en annan chokladask till dom jag brukar ge, förutom till min 8-åriga son som äter alla bitar i asken :wtf:
Så han får väl en som vanligt :p
 
Jag äter om det står en framm och någon ätlig pralin finns kvar. Skulle köpa själv, varken för att äta eller ge bort. Det finns så mycket bra praliner att välja på, här i Göteborg är favoriterna Berzelii choklad. :d
 
Jag äter gärna några stycken om det finns en ask och jag har nog gett bort en också för länge sen men det är ingenting som kommer förstöra min julafton. Det finns godare saker att äta då :d
 
Som reklammakarnas dröm måste vi reda ut dessa frågor som uppstår i annan tråd. Tycker någon egentligen om chokladaskarna? Går de att ge bort? Eller är de bara ett hemskt dåligt alternativ när man valt bort de 145.678 andra alternativen man hade före på listan på gåbortpresent?

Flera val är tillåtna.


Jag har gett bort en gång, var galet uppskattat. Men jag hade det på känn... Jag äter körsbärslikören och romrussin, resten är ointressant.
 
Jag slentrianäter det till jul bara för att det finns hemma hos alla (andra) men tycker egentligen att alla bitar smakar billig skit. Lite som att äta donken-burgare istället för en perfekt tillagad medium-rare stek.

Så jag är extremt neutral i trillingnötsfrågan :D. Den är precis lika på-gränsen-till-ätbar-bara-för-att-det-är-socker som dom andra bitarna.

Tillägg:
Om jag måste välja en favorit, så är det marsipan. Den rutiga biten!
 
Jag kommer i princip aldrig i kontakt med dem. Visste inte att de är en sådan nationalangelägenhet.
 
Jag brukar få en Aladdin eller Paradis i julklapp av mamma, och den brukar vara uppäten före nyår trots god tillgång på andra sötsaker.
 
Tja, för min del så äter jag inte nötter i choklad efter att ha ätit en dålig chokladnöt och fick sitta på toa resten av dagen. Dock är det lite "dubbelmoral" eftersom jag gärna äter nougat.
Äter inte heller körsbär.
Jag äter Cocos-kola, Gräddnougat, Höstnougat, Apelsintryffel och Mjuk toffee.
 
Aladdin köpte mina föräldrar hem till jul då och då. Paradis har jag bara sett i affären och jag har flera gånger funderat över skillnaden. Jag kan ju passa på att ställa frågan här rent av: Vilken är skillnaden mellan Aladdin och Paradis?

Själv är jag allergisk mot nötter, vilket kan förklara min okunskap. Annars är jag rätt förtjust i choklad.
 
Aladdin köpte mina föräldrar hem till jul då och då. Paradis har jag bara sett i affären och jag har flera gånger funderat över skillnaden. Jag kan ju passa på att ställa frågan här rent av: Vilken är skillnaden mellan Aladdin och Paradis?

Själv är jag allergisk mot nötter, vilket kan förklara min okunskap. Annars är jag rätt förtjust i choklad.

Paradis innehåller bara ljus choklad
 
Jag äter nästan allt, det jag lämnar är de med flytande fyllning, typ rom och likör. Äggsnusket de tog bort förra gången lät jag med bli. Marsipanfyllning går också bort förresten.
Trillingnöten var en favorit! Sen föredrar jag Paradis före Alladin.
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 618
Senast: LovingLife
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 159
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 985
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp