katt instängd i en vägg..vad kan man göra?

Tjockisina

Trådstartare
En i stallet hörde idag en kattunge jama o klättra inne i en vägg i ett gammalt förrådd vid stallet.
Vi letade efter hål eller ingångar med hittade inget sådant så vi har ingen aning om hur den skulle kunnat hamna där inne.
Jag hörde den själv inte utan de va endast stallkamraten som hade hört den innan och kattmamman vandrade runt boden så troligen är de ju en kattunge iallefall.

Som sagt hittade vi den inte och inte nån möjlighet att kunna få ut den ...ringde stallägaren då de är hennes katt men tror inte de bryr sig nämnvärt mycket för att de skulle bryta upp väggen för att få ut den tyvärr.

Känns ju inget kul alls att veta att kattunge ligger inne i väggen o inte kommer ut och troligen dör ganska snart då den bara är någon dag gammal vad vi tror.

Vad kan man göra egentligen? kan ju inte riva ner väggen på någon annans förråd liksom... om stallägaren skulle gå med på att öppna väggen skulle de va nått som skulle kunna gå på nån försäkring eller dylikt?

Och om stallägaren som sagt inte bryr sig och gör nått är det då djurplågeri?
Är ju trots allt hennes katter och hon har ju ansvaret för dem även om hon bara har dem till o springa runt o föröka sig på gården och fånga möss.

Jätte ledsamt:( nån med lite råd?
 
Sv: katt instängd i en vägg..vad kan man göra?

Ring till djurskyddsinspektören i länet och berätta läget. Ägaren till katten får inte låta bli att göra något.
 
Sv: katt instängd i en vägg..vad kan man göra?

Kontakta Länsstyrelsen i ditt län, här kommer en länk där du hittar de olika länen: http://lst.se/lst/sv/amnen/Djurskydd/

I många län finns akutnummer där du kan nå personal även på helger och kvällar. Om inte är det bara att ringa plusen på 114 14 och be dem hjälpa dej.

För att få lite "fart" på det hela är det dessutom alltid bra att kontakta lokaltidningen, då denna typ av "räddningsauktioner" ofta är intressanta att skriva om!

/Swat
 
Sv: katt instängd i en vägg..vad kan man göra?

Men f*n vad är det för hjärtlös hemsk stallägare du har?????????????? :mad::mad:

Varit med om samma sak, kattunge under golvet. Katten var visserligen min men inte golvet i ladugården och jag fick ägaren till att bryta upp det. Hade han sagt nej så hade jag gjort det själv!!!! En vägg eller ett golv kan man reparera, en stackars katt som sitter fast måste ut NU!!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: Lampan
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 043
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 215
Senast: tara
·
Hästhantering Heeej, har börjat hantera en 2årig varmblodshingst nyligen och han har världens personlighet. Han är alert och intresserad vad man...
2
Svar
27
· Visningar
2 429
Senast: yttre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp