Bukefalos 28 år!

Katt på balkongen

pimy

Trådstartare
Har tänkt näta in min balkong och har fått många bra tips om det genom sökning i trådarna här. Det blir någon träramskonstruktion med rådjursnät är det tänkt (återstår bara för pappa att verkställa hehe).

Det jag funderar på är att göra någon hylla så katten kan sitta och titta ut. Är det någon som har något bra tips på hur man ska fästa den isåfall, för att lägga den över räcket går ju inte när man har nät på insidan av räcket. Bilder får man mer än gärna lägga ut!
 
Sv: Katt på balkongen

Det har jag också funderat på att bygga. Vet inte heller hur det ska gå till :p Min katt har dock ett klätterträd på balkongen som hon sitter på men jag kan tänka mig att hon skulle tycka att det var roligt med lite alternativ :)
 
Sv: Katt på balkongen

Det bör ju vara nåt i höjd med räcket ungefär, så det inte blir för högt upp och liksom syns utifrån för mkt... får klura vidare lite
 
Sv: Katt på balkongen

Fixa rejäla hyllkonsoler och fäst en hylla på träramen! Så hade jag på min gamla balkong, på nuvarande har jag för mycket blommor och blomlådor för att få plats så jag har helt enkelt ställt ut en badrumsmöbel där ute (som dock halvruttnat efter att ha stått ute en vinter).

/Erica
 
Sv: Katt på balkongen

Jag nätade nyss in vår balkong (helt på egen hand dessutom :) ). Gjorde en "catwalk"/promenadbräda för att stabilisera och ge katterna möjlighet att titta ut
IMG_1117.jpg

IMG_1116.jpg

IMG_1125.jpg
 
Sv: Katt på balkongen

smart, nåt i den stilen blir det nog!
Tack alla för tips!
 
Sv: Katt på balkongen

Jag skulle kunna rekommendera en "hylla" som är tänkt för att hänga på element.
Billig och löstagbar :)
 
Sv: Katt på balkongen

kl

Jag har ett balkongbord från ikea som man hänger över räcket (vet inte om dom har den modellen längre). Funkar jättebra, bra med plats för kissarna och jag äter ändå inte där ute så ofta :p
Jag har vanligt hönsnät så har bara klippt upp det lite precis där man ska spänna fast bordet eftersom det repar ju inte upp sig, beror ju på vad man har för sorts nät.
 
Sv: Katt på balkongen

Jag nätade nyss in vår balkong (helt på egen hand dessutom :) ). Gjorde en "catwalk"/promenadbräda för att stabilisera och ge katterna möjlighet att titta ut

Hur sitter det här fast i toppen? Det går ju inte börja borra och greja i en hyreslägenhet och betongen är extremstark i vårt hus även om man hade fått.

Vi har en rak men rätt stor balkong så jag undrar också om vissa nät är bättre än andra när det gäller att vara stadiga till en relativt lång balkong?
 
Sv: Katt på balkongen

Näten ger ingen stadga alls. Hur är balkongen byggd, är den infälld eller utanför huset?

Den är infälld.

Jag menar inte att näten skulle ge stadga åt anordningen utan det jag undrar är om nätet blir spänt ordentligt mellan t.ex. två ramar på en så pass lång balkong. Ska mäta den så jag kan ge ordentligt besked om storlek.

Det verkar på de flesta här på Buke som om rådjursnät är att föredra? Vi har eftermiddagssol så det måste hur som helst vara ett soltåligt nät. Vi bor högt upp med ett sjukhem mitt emot så jag tror inte det stör utseendemässigt vad det än är men såklart är det kanske alltid någon som klagar om det blir för uppenbart.
 
Sv: Katt på balkongen

Svetsnät funkar också. Jag har ett annat sorts nät nu på min, det är som fotbollsmålsnät fast mycket mindre i maskor och tjocklek förstås. Men det är alltså helt mjukt. Huruvida jag kan rekommendera det får jag nog återkomma med när jag ser hur det klarat vintern.
Vill du ändå veta mer får du pm:a, jag köpte mitt billigt av ett katthem.
Men jag tror ändå du får räkna med att ha flera ramar bredvid varandra. Jag hade en ram som jag tror var kanske 2,5-3 m på min balkong och det var i mesta laget med svetsnät som tyngde lite. Tyvärr låg alla mina bilder på pixbox, annars hade jag kunnat visa.
Men rådjursnät är bra annars, ta inte det allra minsta, det tuggade min systers katt sönder. Det är svart och därmed ganska osynligt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 932
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 645
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 826
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp