Bukefalos 28 år!

Kattbilder #9

När man tror att katten är skadad pga röd på båda framben och det bara visar sig att han tyckte att en död näbbmus var en bra gåva åt Tilda 🙃
IMG_20230917_172830.jpg
 
Ska ni skaffa någon kompis eller går det bra med en?
Vi har inte riktigt bestämt oss än. Vi tänkte avvakta och se hur det utvecklas för Miss Li. Hon är en katt med mycket integritet och jag är inte säker på att en kompis är det bästa för henne. Hon verkar trivas bra ensam och har börjat söka upp oss som hon inte gjort förut, men hon letar efter Kjellie och det är heartbreaking. Hon brukar ligga länge vid kattluckan, ibland inne och ibland ute, som att hon väntar på att han ska komma in/ut 😢
 
Det är Mallas måtto 😎
Jag kan ju säga att hon har inte mindre än 4 strykjärn på sitt samvete. När hon hoppar där, flyger strykjärnen i andra änden i en vid båge rakt ner i golvet 😆 Numera står dom inte på strykbrädan när jag lämnar den...
En får inte heller glömma att lägga upp sladden till strykjärnet om det inte står i något skåp... 😇
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
565
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 679
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp