Bukefalos 28 år!

katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Katten ska väl inte behöva lida för att TS är för liten för attta ansvar? Skaffar man sig djur så får man vara beredd att ta hand om dom också, och inte låta dom ligga och lida i två dygn tills dom tillslut självdör.
 
Sv: veterinären

Vi gjorde allt vi kunde

Hur långt åkte ni för att få komma in till en veterinär?? Vi bor också på landet och har flera mil till jourveterinär, men skulle jag inte kunna tänka mig att åka dom milen så skulle jag inte ha djur!
 
Sv: veterinären

Helt klart är att detta är straffbart. Vill man inte åka till en vet som kan snitta är man skyldig att se till att katten blir avlivad.
PL
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Håller med Ponteveccio. TS ger intryck av att vara mycket ung, men trots det den som tagit mest ansvar i en ansvarslös familj... :(
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Jag har ringt det här numret och ställt frågor gällande min häst, så nog kan man ringa om de flesta djur. Jag fick jättebra hjälp och bokade dagen efter akuttid på klinik och åkte in med hästen.

Delvis har Pontevecchio rätt, men varför i hela fridens namn tog i så fall ingen annan i familjen sitt ansvar?!
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Hon skriver att det är hennes katt och är hon gammal nog att ha en egen katt så är hon gammal nog att ringa och skaffa hjälp åt katten.
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

I princip har du rätt. M n själv ordna med resa till vetten? Kunna betala? Vi vet ju inte hur landet ligger, men har fått det intrycket TS känt sig maktlös och vänt sig till oss som ett halmstrå för att ingen tog tag i problemet...
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Ja visst kan det vara så, men jag blir bara så förbannad när jag hör om sånt här så jag har svårt att förstå hur någon, oavsett ålder, kan låta det hända.
 
Sv: veterinären

där vi bor kunde inte hjälpa oss. Vi bor inte någon storstad eller stad, tänkt på det. Här finns inte lika stor hjälp att få. Vi gjorde allt vi kunde.

Jag har fått åka in med katter till distriktsveterinären mitt i natten när jag bodde ute på vischan, några mil får man räkna med att åka om man bor så till. I sådana lägen packar man sig in i bilen, åker och sedan ringer man. Om möjligheten inte finns avlivar man katten på hemmaplan.
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

är man under 18, tom under 15 år kanske man inte har den möjligheten. Jag håller med om att någon är ansvarig och att den inte tagit sitt ansvar men det är inte säkert att det är ts.
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Eftersom hon skriver att det är hennes katt anser jag att det är hennes ansvar. Man har alltid möjlighet att ringa och be om hjälp.
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Håller mad P-L fullständigt.
:devil:Jag tror jag svimmar av ilska och frustration:devil:
Varför är det så att katter 2007,fortfarande har så in i h...te dålig status:devil::confused::devil:
OM det nu är så att Katt05 är minderårig,då MÅSTE vi vuxna finnas till hands.BASTA!!
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Håller mad P-L fullständigt.
:devil:Jag tror jag svimmar av ilska och frustration:devil:
Varför är det så att katter 2007,fortfarande har så in i h...te dålig status:devil::confused::devil:
OM det nu är så att Katt05 är minderårig,då MÅSTE vi vuxna finnas till hands.BASTA!!



Kan du trolla också?
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Alltså jag blir mörkrädd :crazy:

Till TS... varför i hela fridens namn såg du inte till att katten fick hjälp?

Jag förstår om du mår skit just nu eftersom ditt handlande fick så fruktansvärda konsekvenser men snälla söta... varför lät du detta hända?

Om du är minderårig och inte har haft någon mamma eller pappa i din närhet som kunnat hjälpa dig så hade väl vem som helst (läs vuxen)hjälpt dig med att få katten till veterinären.

Jag har en sjuårig dotter som t om hade vrålat på hjälp om något hade varit fel när det gäller våra katter/hamster/hästar.


Är du vuxen så är det för djävligt rent ut sagt, att låta ett djur lida på det viset när det finns hjälp att få.
 
Sv: jourveterinär

Flera mil??????
Snittade en hund idag o dom hade väl åkt sex mil o det kan anses nästgårds häruppe!
PL

Jag bor nästan "nästgårds" och håller med om att sex mil inte är nån sträcka att åka. Vår hund bröt benet i somras, först åkte vi nästan 35 mil (enkel resa) för att få henne opererad, sen har hon gått på återkontroll och rehab en gång i veckan 10 mil bort.
Sammanlagt har vi nog åkt 250 mil för att få henne frisk, under en period på 3 månader. Nu är det en hund, men hade det varit någon av katterna hade vi naturligtvis gjort samma resor för dem.
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Jag vet hur fruktansvärt det ser ut nätr en katt blir så dålig att den dör av det..
En av våra stallkatter(hittekatt,hade bara bott ca 1 mån i stallet) var dräktig,hon var liten och tanig,men vi hade koll på henne,en dag försvann hon,vi letade,för vi visste nog att hon skulle föda..
Men ingen katt så långt ögat nådde,men en dag kom hon,fy fan säger jag,krypandes,ja ålandes,med en död kattunge i baken! Synen var fruktansvärd,det som gjorde mest ont att se var kattmamman!
Vi hade tur,som hade en jägare till stallägare,för ingen av oss kunde ens tänka tanken att forsla den halvt döende katten i 30 min till en vet för avlivning..Det skulle ske bums!
Vilka plågor den katten hade..Fy!
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Sånt händer säkert många gånger ute i landet med tanke på alla hemlösingar. Då har de ju ingen som kan få slut på deras lidande heller tyvärr. =(
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Sånt händer säkert många gånger ute i landet med tanke på alla hemlösingar. Då har de ju ingen som kan få slut på deras lidande heller tyvärr. =(

Det händer säkert massor av gånger ute i naturen med alla möjliga djur men då är det iallafall ingen av oss människor som bara tittar på :crazy:
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Blir arg jag med, men framför allt mycket ledsen, tårarna rinner fast det inte syns. :cry:

Vibben jag fick var att detta är en mycket ung flicka, inte ovanligt att man ger bort katter i present till barn. I vissa familjer anses att eftersom djuret är barnets, behöver man som vuxen inte engagera sig. Precis som det vore en barnleksak, inte något levande att värna och vårda.

Katten var ju dräktig, med största sannolikhet oplanerat, och man stod helt handfallna och oförstående inför fakum att det var dags att åka till veterinär. Klarade inte av att söka rätt på jourhavande trots att de fick rätt telefonnr. Har man ingen telefon? Ingen bil? osv
*spelar banjo*
 
Sv: katten föder hela dagen. inte för kännsliga.

Iofs men människan är ju orsaken till att de finns där från första början.
 

Liknande trådar

Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 475
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 178
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 576
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 271
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp