Bukefalos 28 år!

Katter i soptunnorna

Sv: Katter i soptunnorna

Har du ingen kompis, förälder, bekant som har ett rum över eller lite plats i sitt hjärta? Det behöver ju som sagt inte vara något permanent.
Är du aktiv på SKS forum? Där finns ett underforum som heter hittekattsakuten. Har du reggat dig på hittekatter ifokus och skrivit där?
Usch, mitt hjärta blöder för alla katter där ute. :(

Hittekatter ifokus är jag med på och har tråd uppe om stödhem till den vite.Hittekattsakuten blev jag medlem på nu och ska lägga in där.

Min mamma ska fortsätta övertala styvfarsan, men om det går det vette sören. Jag kommer även fortsätta med sambon min och hoppas hoppas hans tjurskallighet försvinner...:mad: Tyvärr har jag inte mycket kontakter vilket gör det värre.

Jag mår rätt dåligt över att det känns som om jag inte lyckas fixa det för katterna.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Du gör allt som står i din makt och det är du värd ett stort fång rosor för! :bow:
 
Sv: Katter i soptunnorna

Kan bara instämma med Reykur, du har ju redan räddat flera katter från att vara hemlösa iom att du tog in Amora innan hon födde. :bow:
 
Sv: Katter i soptunnorna

Kan bara instämma med Reykur, du har ju redan räddat flera katter från att vara hemlösa iom att du tog in Amora innan hon födde. :bow:

Jo men skulle den vita föda ute, så känns det som om jag misslyckats. Jag skulle skaffat p-piller till henne innan... Då hade det inte behövt bli så här.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Ingen idé att klandra dig själv, det fixar sig säkert på något sätt!
En lösning kan ju vara att du får tag på en kattfälla, fångar och tar henne till veterinär som får kastrera och ev. abortera foster om det är tidigt i dräktigheten. Om hon sys med självupplösande stygn så kanske du kan få din sambo att gå med på att låta henne hållas inne bara ett par dagar med tratt tills det inte är någon större risk att hon biter upp allt eller infekterar såret?
 
Sv: Katter i soptunnorna

Ingen idé att klandra dig själv, det fixar sig säkert på något sätt!
En lösning kan ju vara att du får tag på en kattfälla, fångar och tar henne till veterinär som får kastrera och ev. abortera foster om det är tidigt i dräktigheten. Om hon sys med självupplösande stygn så kanske du kan få din sambo att gå med på att låta henne hållas inne bara ett par dagar med tratt tills det inte är någon större risk att hon biter upp allt eller infekterar såret?


Det hade jag gärna gjort om pengar funnits, men efter veterinärräkningarna från Zorro är det ganska knapert, vilket gör att dels finns inte pengarna och dels så hade jag definitvt inte fått göra det för sambon med tanke på vå ekonomi för tillfället.

Varför tänkte jag inte på p-piller.. Det hade varit en jätte lätt lösning, men jag trodde hon var en han... :o Hur kunde jag tro det?
 
Sv: Katter i soptunnorna

Det var synd. :(
Det är väl inte så lätt att könsbestämma katter på håll inte. Hoppas du får kontakt med någon på de där forumen som kan ta in henne.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Kl

Jag såg en ny skygg katt utan halsband igår när de fick mat. jag fick gå bortdit så den sprang iväg en bit och ge den lite mat så den gick bort för att äta när jag gått bort en bit. Såg ut som en hona tyvärr.

Det känns som om jag arbetar i motvind. Jag behöver hjälp verkligen. Hur ska jag kunna lösa detta själv? Jag har ingen erfarenht av sådant här.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Nu är en till dräktig katt härinne. Mamma kanske ska ta henne, men just nu med tanke på hur rädd hon är vet vi inte om vi kanske inte borde ordna så hon får stanna och slipper byta hem om bara någon vecka. Det finns ju en annan dräktig katt som mamma kan ta i så fall. Hmm pratat lite löst med sambon och kanske kanske jag kan få behålla henne om vi INTE behåller någon kattunge. Det går jag absolut inte med på... :cool:

Eller jo helt klart. En kattunge är lättare att bli av med och hon behöver en fast punkt nu. Hon är superfin, vilken snygging. Bilder kommer sen. Namnet är Maja gräddnos. Hon känns som en sådan. Jag gillar egentligen inte namnet, men det känns som hennes namn.

Håller på att fila på ett en idé jag har att starta en kattförening som i så fall skulle samla in pengar till ett TNR på dessa katter här. Söka hem till alla, men huvudsakliga ändamålet är att se till att de inte blir fler. Men får de hem så plockas de in och jag kommer i så fall söka hem till dem hela tiden ändå, men jag har ingen möjlighet att husa dem mer än för någon dag.
 
Sv: Katter i soptunnorna

:bow: Vilka framsteg du gör!
Tycker dina planer låter bra och absolut något att spinna vidare på. Kanske skulle det faktiskt vara bättre att flytta kattmamman och ungarna, om några veckor så är de ju ändå ganska stora.
Hur går det med den som hade rinnande öga?
 
Sv: Katter i soptunnorna

:bow: Vilka framsteg du gör!
Tycker dina planer låter bra och absolut något att spinna vidare på. Kanske skulle det faktiskt vara bättre att flytta kattmamman och ungarna, om några veckor så är de ju ändå ganska stora.
Hur går det med den som hade rinnande öga?

Vi har nu bestämt att kissen ska stanna hos mig, hon är min födelsedagspresent. Så slipper hon iaf flyttas och behöva slå sig till ro igen.

Mamma kan därmed ta den sista katten jag vet är dräktig. Så sedan har iaf 3 dräktiga fått komma in.

Den lille mår bra nu så det känns skönt.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Grattis på födelsedagen förresten! :)
Låter jättebra det här, om det fanns sådana som dig i varje bostadsområde i Sverige skulle vi slippa hemlösa katter.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Grattis på födelsedagen förresten! :)
Låter jättebra det här, om det fanns sådana som dig i varje bostadsområde i Sverige skulle vi slippa hemlösa katter.

Tack! Det är jäkligt givande måste jag säga att hjälpa dem. Jag är dock lite orolig för Maja (den nya) hon har inte ätit eller druckit och verkar lite apatisk. Jag har fått i henne en pyttebit leverpastej.

Hon verkar dock tycka det känns lite bättre när jag lyfter upp henne och hon får ligga i mitt knä istället. Jag tror hon känner lite trygghet i att vara nära just nu plus att jag räddade henne från soffan. Hon var rädd och ville under men var för tjock och kom sedan varken fram eller bak. Efter det har det varit okej att vara nära henne.

Men som det är nu får bara ajg gå in där då hon väldigt lätt får panik. Det gäller smyga och sedan att hon känner igen mig hjälper.

Men hennes stackars översta bit på öronen är sönderfrusna, de är svarta och hårlösa den översta bitarna. :cry:
 
Sv: Katter i soptunnorna

Var det idag eller igår du tog in henne?
Hon har säkert svårt att slappna av just nu men försök få i henne så mycket som möjligt utan att hon börjar hetsäta. Lite tonfisk kanske skulle kunna slinka i?
 
Sv: Katter i soptunnorna

Var det idag eller igår du tog in henne?
Hon har säkert svårt att slappna av just nu men försök få i henne så mycket som möjligt utan att hon börjar hetsäta. Lite tonfisk kanske skulle kunna slinka i?

Jag fick in henne ca 23:30 igår. Så det är ju inte så lång tid, men jag jämför ju med Amora som i princip var tacksam och nöjd från första stund.

Jag ska köpa tonfisk och lite annat smått och gott för att se om något passar. Det viktigaste är att hon äter.

Hon hade bajsat en liten hård sak så hon verkar förstoppad. Lite olja i maten hade kunnat vara bra. Finns det något annat som jag borde ge istället? Stackars snuffsan, inte lätt att komma in så här.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Hmm, då är tonfisk i burk nog inte så bra då det brukar innehålla ganska mycket salt som ju binder vätskan. Blötmat, speciell kattmjölk som man kan köpa i affärerna, lite grädde, äggulor etc. är nog bra. Messmör är också bra då det är lite laxerande, annars kanske en skvätt paraffinolja?
 
Sv: Katter i soptunnorna

Hmm, då är tonfisk i burk nog inte så bra då det brukar innehålla ganska mycket salt som ju binder vätskan. Blötmat, speciell kattmjölk som man kan köpa i affärerna, lite grädde, äggulor etc. är nog bra. Messmör är också bra då det är lite laxerande, annars kanske en skvätt paraffinolja?

Får köpa lite paraffinolja. Jag tänkte köpa någon sådan lite burk med extra god blötmat och se om det hjälper. Lite vanlig fick alltså rå som kokas kanske. Jag har försökt ge henne laktosfri mjölk men det vill hon inte ha. Ajja jag hittar väl lite granna.. Hellre köpa lite för mycket än för lite.
 
Sv: Katter i soptunnorna

Verkligen en stor eloge för allt jobb du lägger ner! :bump:

Blir så oerhört ledsen när jag hör om alla stackars hemlösa katter som finns. Verkligen underbart att det finns människor som du som tar hand om dem! :love:
 
Sv: Katter i soptunnorna

KL

Här kommer då Maja Gräddnos. Hon har inte ätit än, men kelat tillbaks och spunnit och kan nu vara lös i rummet så det går framåt iaf. Verkligen en underbar kisse.

Hon är nog ganska långt gången, då jag både ser och känner kattungarnas rörelser... Ibland går det som vågor på magen när kissebarnen leker tafatt. :D

maja003.jpg


maja005.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 210
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 808
Senast: Kaching
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 638
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp