Bukefalos 28 år!

N

Nisseloveyou4ever

hej :cry: har en hankatt som är 5mån gammal den är en ute katt och på måndag gick den ut och kom inte tillbaka hela dagen och på tisdag kom den inte heller och på onsdag kom den inte heller in. är ganska orolig:cry:
och vissa säger dom har sett den lång borta från vår hus vi bor i ett område så det är säkert för katten men den kommer inte tillbaks:confused:
är den försvunen:cry: men min mamma säger Katter kan komma hem för dom känner vår lukt och sånt men den kommer aldrig :cry: vet ni varför??
och den är inte kastirerad :confused:gillar den inte oss eller??
är ganska mycket OROLIG!!!!!!:cry::cry:

( ledsen för min stavning men är bara 13)
 
Sv: Katter

Jag hoppas verkligen din katt kommer tillbaka!! Håller tummarna.

Om den kommer tillbaka så håll den inomhus tills den är kastrerad och gör det så snart som möjligt!!

Lycka till!!
 
Sv: Katter

Katter kan få för sig att vandra iväg ett tag, och eftersom han inte är kastrerad så kan det vara så att han blivit könsmogen och utforskar sitt revir.

När han kommer hem borde ni bums åka till veterinären och kastrera honom. Inte bara för att han kommer att hålla sig hemma, utan för att det inte ska kunna bli en massa oönskade kattungar.

Vänta ett par dar till, han kommer säkert hem. Du kan ju sätta upp lappar där du efterlyser honom i kvarteret och på matbutiken :)
 
Sv: Katter

jag Hoppas med :cry: men tack för svaret
 
Sv: Katter

Min kille var borta en hel vecka, o då var han ändå kastrerad.. Kom tillbaka rätt som det var som om inget hade hänt. Verkade inte lidit nåt alls:-)

Har en kusin vars katt var borta i fyra månader.. Huruvida den var kastrerad eller inte vet jag inte, men hem kom den till slut.. O detta var förra vintern i all snö.

Så var du lugn ett tag, gå ut o ropa efter kissen lite då o då. Det är inte alls säkert att det hänt nåt, o jag är säker på att han tycker om er... Katter är väldigt egna o vill upptäcka världen själva ibland.
 
Sv: Katter

Tack för svaret :cry: Jag hoppas att han kommer :cry:
 
Sv: Katter

När vår katt försvann när jag var yngre visade det sig att en gammal tant tyckte att han såg "övergiven ut" med halsband på och allt. Han var också ung då, kanske 4-5 månader så han var varken kastrerad eller id-märkt då. Var jätteledsen för han var borta flera veckor. Vi satte upp lappar runt hela området och jag gick ut och letade då och då. Då mötte jag en man som var ute med sin hund och som hörde mig ropa på katten, han visste att en gammal tant hade tagit hand om en katt. Det visade sig att han hade blivit innekatt hos henne, två radhuslängor bort från oss. Så vi fick tillbaka honom, men då fick han inte gå ut igen förrän han var id-märkt och kastrerad. Fick fortsätta bära halsband med.

Så, för att komma till poängen, är mitt råd är att du sätter upp lappar där det även är en bild på katten, men även hör dig för med folk i området om de vet något.
Lycka till!
 
Sv: Katter

VI HAR HITTAT KATTEN HOSS NÅGON DOM HADDE 5 KATTER OCH NÄR VI KNAKADE PÅ SÅ HITTADE VI DEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:banana::bump::idea::bump::laugh:
 
Sv: Katter

VI HAR HITTAT KATTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:idea::bump::banana:
 
Sv: Katter

har mycket dåliga nyheter när jag var på skolan så gick han ut och kom inte tillbaks :( :( det var den 19 oktober :( på onsdag han har inte kommit än men vi har efterlyst han med massa med paper och hittelön med som överaskning :(
 
Sv: Katter

hej har en hankatt som är 5mån gammal snart 6 den är en ute katt och på 19 oktober gick den ut och kom inte tillbaka hela dagen och kom inte än är ganska orolig
och vissa säger dom har sett den lång borta från vår hus vi bor i ett område så det är säkert för katten men den kommer inte tillbaks:confused:
är den försvunen:cry: men min mamma säger Katter kan komma hem för dom känner vår lukt och sånt men den kommer aldrig :cry: vet ni varför??
och den är inte kastirerad :confused:gillar den inte oss eller??
är ganska mycket OROLIG!!!!!!:cry:
Vi har settit efterlyst Lappar runt området hoppas vi hittar han :(
har en bild på han med och det är andra gången han kommer inte tillbaks :(
och han har ingen halsband eller ID-märkad eller inte kastererad :(
:( :(

( ledsen för min stavning men är bara 13)[/QUOTE]
 
Sv: Katter

Han kommer säkert tillbaka :)

Och när han gör det kanske det skulle vara bra om ni satte halsband (med era kontaktuppgifter), ID-märkte och även kastrerade? Kastrerar ni så kan det säkert hindra att han går iväg så långt, och om han ändå skulle bege sig iväg kan någon som fångar honom lätt få kontakt med er.

Håller tummarna att han kommer hem snart igen!
 
Sv: Katter

Problemet med att katten ej är öronmärkt/chip-märkt är att om någon hittar katten tar de för givet att den är hemlös. Du kan heller inte bevisa att katten inte är din. Tråkigt men sant.

En fertil katt sticker iväg för att hitta honor att para så säkraste sättet att hålla katten nära huset om du måste ha den som utekatt är kastrera den. En kastreradkatt hr inte samma stora revir som en fertil hane, de hamnar sällan i storbråk och blir keligare.
 
Sv: Katter

:cry::cry::cry::cry: men det är bevisad att det är vår katt på bilden eller ?
:cry: :confused:
 
Sv: Katter

men saken är om det är ngon som tar hand om han kommer han inte hem :cry::cry::cry::cry::cry::cry:
 
Sv: Katter

:cry::cry::cry::cry: men det är bevisad att det är vår katt på bilden eller ?
:cry: :confused:

Katter kan förändras på bild.. tex pälsen kan bli solblak på sommaren, ögonen kan skifta färg mm mm
Id-märknig är eg det enda starka bevis man kan ha.
Vi säger att katten har vandrat 3 mil från där ni bor, nån hittar den stackars frusna katten, hittar ingen id-märkning..tar för givet att den är hemlös, behåller den som innekatt. Denna söker ägaren men varken du eller eller upphittaren tror att katten kan ha vandrat flera mil och katten får stanna hos upphittaren..
 
Sv: Katter

Har ni annonserat ut på nätet? Åkt ut till närliggande byar, städer och satt upp lappar? Det kanske kan gå snabbare att hitta honom då. Ni har inte funderat på att hålla honom som innekatt? Om ni nu inte vill kastrera. Katter kan ju vandra iväg ändå, men brukar hålla sig i närheten.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
3 025
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp