Kattförsäkring

Sv: Kattförsäkring

Jag räknar också på BAS och får det ändå till 770kr utan rabatter - dvs inge ID-märkning eller kattunge. Konstigt att det blir olika, hmm..
 
Sv: Kattförsäkring

Jag har räknat igen, får samma, 539 kr. har du tagit bort livförsäkringen som automatiskt kommer till med 1000 kr?
 
Sv: Kattförsäkring

Jupp, ingen livförsäkring. 539kr är exakt 70% av 770kr - säker på att det inte är kattungerabatt där?
 
Sv: Kattförsäkring

Ah, då var det nog där skillnaden låg :)

Men man tecknar ju oftast försäkringen direkt och då blir det per automatik 30% första året. Om det inte är en omplaceringskatt/katthemskatt. Jag tycker att de brukar vara generösa med sina rabatter. Jag tecknade två försäkringar för mina månaders kattungar från katthem och de på Agria skrev in att de var under 4 månader för att ge mig rabatten trots att jag, vän av ordning, hävdade två gånger att de minsann var 5 månader haha. Sedan tecknade jag en försäkring för en vuxen katt vi köpte från ett katthem och då visste man inte exakt vilket år han var född (2004 eller 2005) så då valde de det mest fördelaktiga, dvs född 2005 :)
 
Sv: Kattförsäkring

Ja det är dom bra på, jag har ju maxrabbat (dvs 50% tror jag) eftersom jag dels har katteri (mängdrabatt) och dels är med i flera klubbar/föreningar som dom samarbetar med och därmed får man extra rabatt. Sen får man ju även 5% rabatt om katten är chipmärkt tror jag.
 
Sv: Kattförsäkring

10% för ID-märkning är det :) Riktigt bra tycker jag, självklart med en ID-märkning för min del trots att jag har innekatter. Tänk om de skulle smita ut, då skulle jag gärna vilja att någon hittade dem och kunde söka upp mig via deras märkning :)

Jag har 35% på vuxna katten och maxrabatten 50% på de unga katterna. Helt okay för min del :D
 
Sv: Kattförsäkring

Jasså är det 10%, ja det är ju kanon, och det är ju en väldigt bra morot för att få folk att verkligen märka sina katter :) Då är det nog 5% man får via någon förening.
 
Sv: Kattförsäkring

Nej, man får 10% via vissa föreningar också (medlemmar hos Nordiska Rexringen får tex. 10% rabatt hos Agria).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 953
Senast: nexxa
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp