Bukefalos 28 år!

Kattlådan en miljöbov

Jag håller på att köra slut på mina påsar med porta pine (det är enormt drygt så jag kommer ha pinjen ett bra tag till...), men uppdatera gärna om valnöten och om den funkar bättre - nu när du kör multitesting!

Tänkte köp mer Öko sedan, av gammal vana, men om valnöten är smidigare att hantera så testar jag gärna. Den går alltså också att spola ned i toaletten, och att kompostera?
Den ska gå att spola ner och kompostera! Dock vågar jag inte chansa på nerspolning, man vet aldrig :nailbiting:
@Linta Hur ligger Applaws-sanden i pris? :)
Ekonomipack: 2 x 6 kg 259,00 kr, så typ som EC. Dyrt att ströa upp men ok när det väl är gjort, tänker jag :p

Den är inte billig men inte så dyr heller tror jag :p Har köpt online.

Måste dock varna lite, jag hade till mina smådjur i typ två år men tycker den dammar alldeles för mycket, det blir liksom brunt damm i hela rummet. Nu har ju jag smådjuren i ett vanligt rum och två lådor så kanske inte samma med katt, men ändå :)
Har du haft Ever Clean eller liknande? Skulle vara intressant att höra hur du upplevde den i så fall, för jag tycker inte alls att valnöten dammar mycket jämfört med EC. Jag har öppna lådor ståendes i vardagsrummet så tänker att det kanske är lite lika som en smådjursbur ändå. Iofs är ju inte mina katter i sanden på samma sätt som ett burlevande djur. Gu så spännande det här är. :D Nu har jag ju ett läckert brunorange golv, men runt EC-lådan ligger det ett vitt damm över golvet, men inget brunt damm runt valnötslådan(har skrapat med ett vitt A4 på golvet i rättvisans namn :p), dock sitter det ju på insidan av lådans kanter ser jag. Men jämfört med EC är det en klar förbättring imo, har hellre valnötsdamm än bentonitdamm. Ska byta plats på lådorna så valnötslådan står mot väggen, ska se om det vill fastna nåt!
 
Har du haft Ever Clean eller liknande?

Jag har inte testat Everclean tyvärr så kan inte jämföra. Mina djur går på låda så inte så att hela buren är täckt med kattsand :p Såg inget damm runt själva lådan, det var mer när jag dammtorkade bokhyllor och liknande. Kanske pillar jag mer i sanden än vad en kattägare gör?

Använder ehh.. Öko plus? Nu och den dammar inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp