Kattlucka med chipläsare?

Otherside

Trådstartare
Fungerar det? Kattlucka som läser av kattens chip i nacken? Vi måste göra nåt åt grannens katt som vägrar bo hos dem och kommer in till oss så fort hon släpps ut. Vår katt hatar henne och blir jättestressad. Vi måste göra nåt…. Hon kommer in genom vår kattlucka och gömmer sig i huset.
 
Fungerar det? Kattlucka som läser av kattens chip i nacken? Vi måste göra nåt åt grannens katt som vägrar bo hos dem och kommer in till oss så fort hon släpps ut. Vår katt hatar henne och blir jättestressad. Vi måste göra nåt…. Hon kommer in genom vår kattlucka och gömmer sig i huset.
Funkar absolut. Jag tror inte jag känner någon med katt som har en "vanlig" kattlucka. :)
 
Vi har haft tre st sureflaps (ej varianten med app) och varit nöjda med alla. Enda gången det krånglade vad när vi bytte till en dörr med metallskiva. Då ska man ha en adapter för att chipavläsningen ska fungera.
 
Fungerar det? Kattlucka som läser av kattens chip i nacken? Vi måste göra nåt åt grannens katt som vägrar bo hos dem och kommer in till oss så fort hon släpps ut. Vår katt hatar henne och blir jättestressad. Vi måste göra nåt…. Hon kommer in genom vår kattlucka och gömmer sig i huset.
Vår har funkat perfekt i snart två år 😀 Bytt batteri en gång under den tiden.
 
Nuvarande katt får inte gå ut på eget bevåg, men vi hade till förra katten och det fungerade utmärkt. Dom behöver dock komma in med huvudet en bit för att chippet ska läsas av. Vi övade några gånger med att en puttade igenom/öppnade luckan lite och en belönade. Han lärde sig fort.
 
Vi har Sureflap med app, den funkar suveränt! Drar en del batteri dock, vi kör uppladdningsbara nu då det blev dyrt att köpa nya så pass ofta. Jättenöjda annars!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 315
Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp