silverblom

Trådstartare
Vilket kattströ är bäst?
Gärna billigt och miljövänligt så att man kan tömma lådorna ute. (vi bor på landet)
 
Vilket kattströ är bäst?
Gärna billigt och miljövänligt så att man kan tömma lådorna ute. (vi bor på landet)

Köp en peewee låda och strö som är anpassat till den (finns speciellt pellets, men hört att många kör med eldningspellets, vi kör peewees egna men det går åt så lite så kostnaden känns orelevant), bajset slänger vi i toaletten och kisset på komposten. Luktar inget inne, lätt att hålla rent. Enda nackdelen är att det blir lite pellets utanför lådan, i alla fall för oss som har långhårig katt.
Vi köpte lådan i maj förra året, med lådans pris och strö har vi lagt ner 700kr sedan maj. Dock har vi nästan en full påse strö kvar för de 700kronorna.
 
Den här använde jag. Träbaserat så bara att slänga ute
32198_PLA_rgb_Cats_Best_oeko_Plus_3_3.jpg
 
Har både ökoplus röd och peewee. Båda träbaserade. Ökoplus blå funkar i peeween och är något billigare än peewee ströt. Jag har bara en katt men till peewee lådan lägger jag två nävar i bottenlådan och ca fem nävar i topplådan och byter båda lådorna kanske varannan dag. Ökoplus lådan byts kanske en gång var tredje vecka? Däremellan tas bajset bort och eventuella kissklumpar.
 
Jag använder ÖkoPlus och tycker den är bäst. Har en svag trädoft, klumpbildande, lätt att göra ren även om det fastnat i lådans kanter, lätt att dammsuga upp, osv.

Peewee är också helt okej, men eftersom den inte klumpar är speciella lådor enklast att ha.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 454
Senast: Rhinos
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Dagbok Det tog ett tag att få igen dammsugaren vid påsbyte... förmodligen är det fortfarande fel påse... Jag köpte dammsugaren till...
Svar
2
· Visningar
226
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Inspirerad av annan tråd. Vad har vi för spännande olika idéer för egenföretagande ute i landet ? Vad har ni i er omgivning? :)
Svar
4
· Visningar
331
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp