Kattunge från akutgruppen

Kaktusblomma

Trådstartare
Jag ska ringa till akutgruppen idag och höra om deras ungar och förhoppningsvis kunna
tinga en liten krabat! Dom tar tillbaka ungen om vår katt inte skulle acceptera
en till familjemedlem. Jag hoppas verkligen att hon gör det!
 
Åhhh vad roligt! Vem ska du välja? Skulle vilja ta hem allihop (men det vill jag med alla katter iofs) De är ju så söööta :love:
 
Jag ringde o hörde om Essie och hon på telefon trodde att hon inte var bokad, men
jag skulle maila för att få ett säkert svar så det gjorde jag på en gång.
Nu är det bara att hålla tummarna!
 
Hon var ju jättefin! Hoppas du får köpa henne....Önskar att alla de kissarna får bra hem. Har varit med ut till Tullinge där många kattungar är infångade och sett hur det är där ute. Hu. Stackars kissar. Förhoppningsvis får de väl in alla så att det inte blir några fler kattungar födda därute iallafall. (att den sen finns tusen andra ställen är ju en annan sak :cry:)
 
Ja det är ju så hemskt! Essie liknar min kisse som jag redan har en hel del
så det var ju lite roligt =) Kissen jag har kommer från stockholms katthem...
Att folk inte förstår att en katt är en levande varelse med känslor och värde...
Kan man inte ens kastrera sin katt?? Om den nu inte ska gå i avel vilket de
flesta fall huskatter inte behöver göra med tanke på det stora antalet utsläppta
kissar. Usch mår dåligt bara jag tänker på det...
 
Dexter på sjukhus

Ja vad ska man säga. Det enda som får en att orka fortsätta är vetskapen om att en, kanske iallafall EN liten kisse får ett bättre liv. (förhoppningsvis är det väl lite fler än så)

Såg att lille, lille Dexter låg inne på Djursjukhus. Hur gammal är han,4 v eller nåt och redan på sjukhus. Stackars liten. Det måste vara hemskt för honom där. Det är ju bara att hålla tummarna för att han klarar sig.
 
Re: Dexter på sjukhus

Ja jag såg oxå att han var inne på sjukhus! Lilla plutt! Alla organisationer
som finns gör ju ett jättejobb och många kissar får ju nya goa hem! Även
om det fortfarande finns hur mycket kolonier som helst, men man får fokusera
på det som går bra för att orka med det som är jobbigt...
 
Re: Dexter på sjukhus

svvit777_small.jpg


Gud vad underbart söt! :love:
Vilken tur att hon inte var bokad.

svvitigen888_small.jpg
 
Re: Dexter på sjukhus

Såg "fortsättningen" på din tråd, att hon inte var bokad! GRATTIS! till både dig och kissen. Självklart kommer din nuvarande katt ha en kompis, speciellt om hon är så söt...
 
Berätta gärna hur det gick när du har varit på besök. Är nyfiken på hur det går...
 
Re: Dexter på sjukhus

Tack, jag är jätteglad!
Hon liknar min nuvarande kisse jättemycket, hon i min pres.bild.
Det ska bli så roligt att besöka henne på lördag, men jag har massor av frågor.
Det var ju massor av år sen jag hade en kattunge!
 
Namn?!

Appråpå att den första frågan jag får av folk runt omkring är vad hon ska heta
så undrar jag om ni har några förslag?? Kissen vi har nu heter Lizzy och
vi har ingen aning om vad lillkissen ska heta...
 
Idag var jag då och besökte det lilla underverket! jag blev totalt såld på henne!
Jag hoppas att min nuvarande kisse blir det oxå! Hon var så busig och busade konstant!
Hon var svartare än hon ser ut på bilden, men väldigt stickelhårig och jättesöt :love:
 
Jag har också besökt henne, igår. Hon är verkligen urgullig. Alla kattungarna var ju urgulliga iofs. Tänk vad mycket bus de hittar på. Hoppas din andra kisse tycker lika men han kan säkert inte motstå henne han heller.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 011
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 952
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 789
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp