Bukefalos 28 år!

Kattunge upphittad!

Sv: Kattunge upphittad!

Hon ser väldigt livsduglig ut tycker jag !
Hon ser verkligen ut att ha vuxit trots att det bara är ngt dygn mellan bilderna
Det här skall nog gå bra ska du se !
 
Sv: Kattunge upphittad!

Hon är verkligen helt underbar :love:
Det är ju så att jag längtar tillbaka till den tiden då vi hade våra små här hemma. Man glömmer fort allt arbete och minns bara hur otroligt ljuvliga de är :love:
Det syns verkligen att hon trivs hos er. Hon ser ju ut att ha vuxit bara på detta dygnet ju!
Ett jätteeloge till dej :bow:

Fortsätt gärna uppdatera och jag håller tummarna för att detta ska gå bra.
 
Sv: Kattunge upphittad!

Kl Hon är helt bedårande !! Och du är otroligt duktig som vill ta dig an det jobb det är med en sådan liten skrutt!!
Jag tycker att hennes namn ska vara little lucky !!
Stort lycka till !!!
Tesora
 
Sv: Kattunge upphittad!

Tack Tinywiny, du är för söt! :laugh:

Det går till vår stora lättnad åt rätt håll, det ska bli spännade att se vad vågen visar på idag.

Dag 1 ca 300g
Dag 2 ca 325g
Dag 3 ca 345g

Kram, Maya

Nyaste bilderna:

Magmassage eftermaten, var det där en rap måntro? :)




Randiga ryggen


På vågen:


Kram, Maya
 
Sv: Kattunge upphittad!

Vi funderar fortfarande, vill ha ett namn som passar hennes personlighet.
Våra katter brukar få namn efter karaktärer från böcker, film o tv.

Tesora: Tack så mycket och bra förslag, vi hittade henne i rättan tid. :)

Kram, Maya
 
Sv: Kattunge upphittad!

Det ser ut som att det går åt rätt håll! :)
Håller fortsatt tummarna för att mamma och syskon hittas.
 
Sv: Kattunge upphittad!

Så otroligt söt! Och vad härligt det är att följa denna tråd och framförallt se viktuppgången!
 
Sv: Kattunge upphittad!

Vilken underbart söt kissekatt :love: Kul att läsa att det gått bra, hoppas ni får tag i mamman och eventuella syskon också :)
 
Sv: Kattunge upphittad!

ÅHHHHHH vad sööööööt!!! Ser ut som en raskatt? Blå ögon och teckningen?
Blir så glad och tårögd av att ni tar hand om sötnosen:bow:

Men samtidigt blir jag så ledsen, man undrar ju vart mamman och eventuella syskon är? Konstigt... stackars liten.
Hur söt som helst, vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
Sv: Kattunge upphittad!

Har ni kollat/lyssnat under huset, alltså om det har en grund med hål i? Stor chans/risk att mamman och ungarna kan finnas där. Har själv haft katter som lagt ungar under huset... Mkt jobbigt!

Har ni lagt ut mat och sett om någon ätit?
 
Sv: Kattunge upphittad!

Renrasig är den med stor sannolikhet inte, men är den maskad (alla kattungar har blå ögon när dom föds) så har den raskatt på båda sidor av föräldrarna. Den är inte siamesmaskad iaf, det är den för mörk att vara. Den kan vara sk frostad, pälsen blir ljus i topparna och mörk i botten. Nått som kan komma om mamman har nån liten infektion under dräktigheten bl.a. Det försvinner senast vid 1 års ålder.
Kattungarna på bilden är frostade eller "fever coat" och kommer bli svarta med tiden.
Kittens2-1.jpg
 
Sv: Kattunge upphittad!

Nej renrasig tror jag inte att den är, men det ser inte ut som en vanlig bondkatt. Men man vet ju aldrig:)

Söt är den iallafall:))
 
Sv: Kattunge upphittad!

Renrasig är den med stor sannolikhet inte, men är den maskad (alla kattungar har blå ögon när dom föds) så har den raskatt på båda sidor av föräldrarna. Den är inte siamesmaskad iaf, det är den för mörk att vara. Den kan vara sk frostad, pälsen blir ljus i topparna och mörk i botten. Nått som kan komma om mamman har nån liten infektion under dräktigheten bl.a. Det försvinner senast vid 1 års ålder.
Kattungarna på bilden är frostade eller "fever coat" och kommer bli svarta med tiden.
Kittens2-1.jpg



Jättefin färg :love: Synd att den går bort när de är vuxna. Men varför de fått färgen är ju inte så kul heller.
 

Liknande trådar

Katthälsa Ni kommer i kontakt med en kille som hittat några kattungar och en mamma övergivna utomhus, alla i dåligt skick. Han kan ingenting om...
Svar
17
· Visningar
7 012
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 557
Senast: Pazuzu
·
Katthälsa Sittandes på vägkanten hittade vi idag en liten kattunge. Jag uppskattar att den är mellan 5-7 veckor. Rätt så fin i hull, väldig kelig...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: Vira
·
A
Katthälsa Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av kattungar och därmed lite råd / tips / stöd. Jag och min kille plockade...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Vagis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp