Bukefalos 28 år!

KD riksdagens minsta parti

en helt ointressant tråd, hoppas ingen svarar.

Tja
Adaktusson: Ompröva överenskommelse
När Kristdemokraterna väljer en ny partiledning i april så kan decemberöverenskommelsen spricka. Den nya partiledningen är inte juridiskt bunden av den gamla styrelsens överenskommelser och bör därför fatta ett eget beslut, skriver KD-politikern Lars Adaktusson i en debattartikel i Svenska Dagbladet.
 
Jag blev lite fundersam över när Adaktusson pratade om att kandidera. Jag såg bara en bild framför mig när han avslutade sina anförande med "och nu över till vädret".

KD försvann lite i alliansen på något vis
 
Jag hoppas KD försvinner helt och hållet. :yuck:

Det kanske är så att vårt samhälle inte behöver KD längre? Vårt sekulariserade samhälle kanske inte behöver ett parti med religiös framtoning. Men hellre Jesus än Jimmie om jag ska säga min mening. Att de har klarat 4 % i de senaste valet tror jag mycket har med att göra att många taktikröstade för att behålla alliansen. Utan alliansen tror jag att de hänger löst.
 
Det kanske är så att vårt samhälle inte behöver KD längre? Vårt sekulariserade samhälle kanske inte behöver ett parti med religiös framtoning. Men hellre Jesus än Jimmie om jag ska säga min mening. Att de har klarat 4 % i de senaste valet tror jag mycket har med att göra att många taktikröstade för att behålla alliansen. Utan alliansen tror jag att de hänger löst.
Samhället har aldrig behövt KD eller KDS. De är lika goda skåpsupare som SD, bara lite duktigare på att mörka fundamentalismen. :wtf:
 
Samhället har aldrig behövt KD eller KDS. De är lika goda skåpsupare som SD, bara lite duktigare på att mörka fundamentalismen. :wtf:
Ja, så är det nog.

Det enda som man kan hoppas på är en ekonomisk uppsving så människor inte behöver blänga snett på varandra.
 
KD är ett skrämmande parti.
Det skrämmer mig att de har så många som 4 %. De polerar sig lite men står ändå för att kvinnor ska stå vid spisen och att kvinnor inte ska ha rätt till sin egen kropp. Vad de tycker om HBTQ-personer orkar jag inte ens tänka på.
 
KD är ett skrämmande parti.
Det skrämmer mig att de har så många som 4 %. De polerar sig lite men står ändå för att kvinnor ska stå vid spisen och att kvinnor inte ska ha rätt till sin egen kropp. Vad de tycker om HBTQ-personer orkar jag inte ens tänka på.

Fast det är ju bara en fjärdedel så skrämmande som ett annat parti i riksdagen som har nästan exakt samma unkna värderingar, bara lite värre på en del områden.
 
KD är ett skrämmande parti.
Det skrämmer mig att de har så många som 4 %. De polerar sig lite men står ändå för att kvinnor ska stå vid spisen och att kvinnor inte ska ha rätt till sin egen kropp. Vad de tycker om HBTQ-personer orkar jag inte ens tänka på.
Lite ironiskt med en kvinnlig partiledarkandidat, ungefär som att skicka skämtet Kristina Winberg till EU.
 
ett parti som inte tycker att jag som kvinna har rätt att bestämma över min egna kropp borde inte heller finnas
bakåtsträvare
 
Fast det är ju bara en fjärdedel så skrämmande som ett annat parti i riksdagen som har nästan exakt samma unkna värderingar, bara lite värre på en del områden.
Jag tycker att ett av de många problemen med det där andra partiet du tänker på, är just att det avleder uppmärksamheten från kd:s hemskhet.

Att sd är hemskt tycks ändå väldigt många vara eniga om. Men kd har suttit i regeringen! Normala partier drar sig inte för att samregera med dem!
 
Fast det är ju bara en fjärdedel så skrämmande som ett annat parti i riksdagen som har nästan exakt samma unkna värderingar, bara lite värre på en del områden.

Jo men tar man sin världbild från bibeln är den ju mer realistisk än de som tar de från avpixlat
 

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 369
Senast: _Elly_
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: Smoothi
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Hästnyheter Barn och unga ska få möjlighet att idrotta, matchfixning är ett stort problem och lagstiftningen ska inte motverka sponsring av...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp